וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תסכול באוקראינה: "למה לקחו לנו מדליה?"

אוקראינה נסערת משערוריית ההתעמלות, בכירי הענף מצדיקים את ההחלטה: "גם בכדורגל שופטים טועים, אצלנו מתקנים אותם"

ערוץ 1 - אולימפיאדה

צפו בתחרות, באדיבות הערוץ הראשון

למשך עשר דקות ארוכות, נבחרת ההתעמלות של אוקראינה חגגה אתמול (שני) זכייה במדליה יוקרתית. אחרי ש"הבטיחו" זכייה במקום השלישי ובמדליית הארד, חברי הנבחרת התחבקו, לחצו ידיים, חגגו בהתרגשות, צעקו לקהל ונראו באופוריה, עד שהגיעה הבשורה: המדליה לא שלכם.

עולם ההתעמלות עדיין נסער מהשערוריה אמש באולם ההתעמלות, שבסופה הוחלט לתת ליפנים את מדליית הכסף, ולקחת מאוקראינה את המקום השלישי. התקרית החלה בערעור של הנבחרת היפנית על תוצאה של אחד התרגילים, השופטים הביטו ארוכות בהילוכים החוזים ובחנו את ההחלטה שלהם, ובסופו של דבר החליטו להעלות ליפנים את הציון על התרגיל של קוהי אוצ'ימורה ב-0.700 נקודות, ששינו את כל פני הטבלה. המשמעות: יפן עלתה מהמקום הרביעי למקום השני, אוקראינה ירדה למקום הרביעי, בריטניה ירדה למקום השלישי, והרגשות החלו להתפרץ.

"זה מאוד אמוציונלי", אמר המאמן של הנבחרת האוקראינית, שניסה להישאר דיפלומטי, אך הביע את התסכול שלו: "לא ציפינו לערעור שלהם. אנחנו לא עיוורים. לצערנו, נתקלנו בהחלטות סובייקטיביות ששינו את התחרות. לכל אחד יש את הדעה שלו, לכל אחד יש דרך לבחון את הדברים. אנחנו חושבים שהמדליות הגיעו לנו. הגיע לנו הכסף. זה הגיע לנו".

קוהי אוצ'ימורה, אלוף העולם שלוש פעמים, כבר חשש שהנחיתה הגרועה שלו תגרום לנזק לנבחרת היפנית. "ידעתי שעשיתי טעות, וידעתי שהציון לא יהיה גבוה", אמר על התרגיל שלו, "לא ציפיתי להרבה. כשראיתי את הציון, מהנבחרת אמרו לי שהם הולכים לערער. כמובן שמבחינתנו עדיף לקחת מדליית כסף מאשר כלום".

מנגד, באיגוד ההתעמלות הבינלאומי מצדיקים את ההחלטה מעוררת המחוקת. "כולם בני אדם, כולם יכולים לעשות טעויות", אמר אמדרה גוייסבולר, שופט בכיר, "כולם רואים את טעויות השיפוט שיש בכדורגל, ונאלצים לחיות עם זה. אני שמח שלפחות אצלנו יש מערכת שיכולה להגן על הספורטאים".

לטענתו, "הצדק ניצח. כמובן שאני מצטער עבור האוקראינים שאיבדו את המדליה, אבל הבריטים והיפנים זכו במדליה שהגיעה להם. אנחנו כאן בבריטניה, שתמיד ייצגה את הספורט ההוגן ואת הרוח האתית בספורט, ואני בטוח שאף מדינה לא הייתה רוצה לזכות במדליה שלא מגיעה לה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully