וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדליה השבורה, מחיר הארד והתקווה של צרפת

פליפה קיטאדי שבר את מדליית הזהב שלו במקלחת, מדליות הארד עולות פחות מ-5 דולר ופרנסואה הולנד רוצה לארח

*** הג'ודוקא הברזילאי, פליפה קיטאדי, היה מאושר אחרי שזכה במדליית הזהב במשקל עד 60 ק"ג ביום שבת, אולי מאושר מדי. קיטאדי לא נפרד מהמדליה בשום מקום ושום שלב ולקח אותה אפילו למקלחת, אבל שם ניסה לשמור עליה שלא תירטב ושבר אותה בטעות. כעת הוא לא מצליח לענוד אותה סביב צווארו ולתקשורת בארצו הוא אמר שהוא יבקש מהוועד האולימפי מדליה חלופית.

*** עוד בענייני מדליות: לעיגולי המתכת יש כמובן ערך אדיר, בטח בעיני מי שזוכה בהן, אבל מסתבר שהעלות שלהן בפועל היא לא ממש גבוהה. בתחתית נמצאות כמובן מדליות הארד, שמכילות 97 אחוזי נחושת ושעלות הייצור שלהן נעה סביב 4.70 דולר בלבד. מדליות הזהב שוות הרבה יותר - כ-645 דולר - אך הן מכילות אחוז אחד בלבד של זהב אמיתי. עלות הייצור של מדליות הכסף נעה סביב 320 דולר.

*** נשיאה החדש יחסית של צרפת, פרנסואה הולנד, שוקל לדחוף את ארצו להגיש מועמדות לאירוח אולימפיאדת 2024. הצרפתים נאבקו על אירוח האולימפיאדה הנוכחית וגם על זו של 2008, אבל הפסידו בשתי הפעמים. בנוסף, הם נכנעו גם בקרב על אירוח אולימפיאדת החורף ב-2018. בינתיים יסתפקו שם באירוח יורו 2016. איזה מזל שמישל פלאטיני יושב בראשות אופ"א.

*** לפני שלושה שבועות בלבד, הסתיים טורניר הטניס בווימבלדון, והנה, הספורטאים שוב כאן, אבל הפעם הדברים נראים אחרת. "בטורניר ווימבלדון הכל כל כך שקט ובקושי שומעים את הקהל, בעוד כאן שומעים דיבורים כל הזמן. זה דווקא מרגש", אמרה סרינה וויליאמס, ודניאלה הנטוחובה הסלובקית התייחסה לכך שבווימבלדון הטניסאים מחויבים ללבוש לבן, בעוד כאן הם לובשים את צבעי המשלחות שלהם: "זה כמו להיות בווימבלדון, אבל לא להיות בווימבלדון".

*** אורלי פאנשט, שמייצגת את איי סיישל, אמנם הייתה השחיינית האיטית ביותר במוקדמות ל-200 מטר חופשי, אבל לה זה לא ממש משנה. פאנשט נהנית מכל רגע בלונדון ומההתחככות בגדולי שחייני תבל, והיא אמרה: "זה נהדר, אני ממש גאה להיות פה וכמו שאומרים: 'להוות השראה לדור שלם'". בגיל 14, לתת השראה לדור שלם זה כבר הישג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully