וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לונדון 2012: נקמת הטיטאנים

29.7.2012 / 21:30

שראפובה לימדה את פאר שיעור חשוב: לברברת שלה מלפני המשחק על נקמה אין תכלית מעבר לחוסר קשר למציאות האמיתית. רועי פרייס על הבושה הגדולה בלונדון

תאגיד כאן

צפו בתקציר משחקה של שחר פאר באדיבות ערוץ 1

כמה סמלי שרק בשבוע שעבר רכשה שחר פאר מניה במיזם האוהדים של בית"ר ירושלים. הטניסאית בת ה-25, שאוהדת את הקבוצה מהבירה, הזכירה בהתנהלות ובעיקר בדיבורים שלה לפני המשחק מול מריה שראפובה בסיבוב הראשון של האולימפיאדה את אותה בית"ר, שבדיוק לפני ארבע שנים ספגה 5:0 מוויסלה קרקוב במוקדמות ליגת האלופות לאחר ששחקניה חגגו את ההגרלה הקלה שקיבלו בדמות הקבוצה הפראיירית מפולין.

לא ברור מאיפה שחר פאר שאבה את התעוזה, שלא לומר חוצפה, להגיד כמה דברים מהמביכים שנשמעו פה לאחר ההגרלה של המשחקים האולימפיים. בין היתר היא אמרה לשליחנו ללונדון: "ראיתי אותה (את שראפובה) כבר היום באימונים, אבל היא לא דיברה איתי, כי אנחנו לא מדברות. כמובן שזה משחק קשה, על אחת כמה וכמה בגלל שמדובר בדשא אבל הגיע הזמן כבר לנצח אותה ולא יכול להיות דבר יותר מתוק מלעשות את זה כאן באולימפיאדה". בהמשך היא אפילו דיברה על נקמה. עד כדי כך הטרמינולוגיה הייתה מלאת ביטחון עצמי ומעט זלזול באחת הספורטאיות הגדולות והנערצות בעולם. ספורטאית שנשאה על גבה את הדגל של מעצמת הספורט רוסיה בטקס פתיחת המשחקים.

מעניין אם פאר באמת חשבה שהגיע הזמן מבחינתה לנצח את אחת הטניסאיות הטובות בעולם. אולי ההפסד בסיבוב השני של טורניר בשטאד הקטן למטילד יוהאנסון הצרפתיה, שדורגה במקום ה-83 בעולם, נתן לישראלית את התחושה שהיא סוף סוף יכולה להשיג "נקמה". לא ברור על מה בדיוק יש לה לנקום. האם היא משוכנעת שהיא ואחת הטניסאיות הכי טובות בדורנו, שרק לפני חודשיים השלימה גרנד סלאם של קריירה, נמצאות באותה שורה מבחינת הטניס? אולי שחוסר מזל הוא כל מה שהפריד בינה לבין ניצחון מול שראפובה? או שאולי העובדה שהמיקרופון התקרב אליה אחרי הרבה זמן (היא הרי הרגילה את התקשורת לראיין אותה רק בהצלחות) עשה את העבודה?

מריה שראפובה, שחר פאר. קובי אליהו
מעניין מה גרם לפאר לחשוב שהפעם תגיע "נקמה"/קובי אליהו

מעניין מה גרם לה להרגיש שהפעם זה שלה. או שאולי היא כבר התרגלה להגיד דברים שאין בינם לבין המציאות חצי דבר כי גם ככה אף אחד לא יבקר אותה. כמו אחרי ההפסד 6:4, 6:3 לאלנה באלטצ'ה בגביע הפדרציה, אחריו אמרה ש"זה היה נקודה לפה, נקודה לשם". או אחרי ה-6:1, 6:2 מול מישל לרשר דה בריטו הפורטוגלית, המדורגת 130 בעולם, אז אמרה הישראלית "לא הרגשתי ששיחקתי רע, אפילו די טוב".

על אף שמריה שראפובה היא אחת הטניסאיות הטובות בעולם, אי אפשר לבוא ולומר אחרי ההפסד של פאר ש"הוא מתקבל על הדעת" או שהיא "יוצאת עם המחמאות" ו"ראויה לכל המילים הטובות על רוח הלחימה שהציגה". ההופעה מול שראפובה היתה מהמביכות שנראו במגרש המרכזי בווימבלדון כבר הרבה שנים, ולא פלא שחלק מהצופים אפילו צולמו כשהם מנמנמים קצת וצוברים שעות שינה. מעבר לנתונים שמציגים שני ווינרים של פאר מול 22 של שראפובה, הצורה בה הדברים נעשו הייתה פשוט מעליבה ולרגעים היה נדמה ששראפובה משחקת נגד ילדה שעלתה מהנוער או טניסאית לא מקצוענית.

אי אפשר לציין שום דבר טוב מהמשחק של פאר. פשוט כלום. הפורהנד נראה רע ונגמר בטעות לא מחויבת כמעט תמיד או בכדור לחצי מגרש, הסרב חסר יציבות וכמעט תמיד פוגע ברשת ועובר, מה שמצביע על חוסר ביטחון. וגם הבקהנד, שפעם נחשב לחבטה המנצחת שלה, כבר לא דומה בכלום למה שהיה. פאר יכולה להמשיך להחליף מאמנים על בסיס חודשי או אפילו שבועי, אבל המאמן - גדול ומוכשר ככל שיהיה וגם אם הוא סוחב איתו ברזומה עבודה עם פיט סמפראס ורוג'ר פדרר - לא יכול לעלות לשחק במקומה. הוא יכול לנסות לשפר את הנקודות החלשות במשחק שלה, אולי קצת לעזור מהניסיון שלו בהתמודדות עם מצבי לחץ, אבל הוא לא יעלה על המגרש ויחבוט פורהנד כמו שצריך.

שחר פאר נמצאת בבעיה קשה כבר הרבה זמן. סבב הנשים היום הוא ברמה הרבה יותר גבוהה ממה שהיה כשהיא פרצה ואפילו ממה שהיה לפני שנה וחצי ושנתיים כשהיא גירדה את העשירייה הראשונה בעולם. היום כבר אי אפשר רק להחזיר את הכדור למגרש ולקוות שהיריבה תפשל. טניסאיות שבעבר היו מפסידות לה בקלות, משחקות היום הרבה יותר חזק, מהיר וטוב ממנה ומנצחות אותה פעם אחר פעם.

בעבר עוד קראנו לזה "מחסום האחיות וויליאמס ושתי הבלגיות", היום גם טניסאיות מהשורה השנייה כמו אנה איבנוביץ' ודומיניקה ציבולקובה, שפעם היו מפסידות לה, מטיילות נגדה. שלא לדבר על טניסאיות מהשורה הראשונה כמו ויקטוריה אזרנקה, שראפובה, אגניישקה רדוואנסקה ועוד. אגב רדוואנסקה, שגם הפסידה בסיבוב הראשון, נלחמה בעבר עם פאר על מקום בעשירייה הראשונה בעולם. מאז הפולניה עלתה למקום השני והגיעה עד לגמר ווימבלדון ושחר פאר הפסידה 6:2, 6:2 ב-52 דקות באותו ווימבלדון בדיוק. היום, אפילו אחותה של אגניישקה, אורסולה בת ה-21, עקפה את הישראלית בדירוג.

צריך לומר ואפילו להדגיש שההפסד לשראפובה הוא לא הפתעה גדולה או מבוכה כל כך גדולה. כמעט כל טניסאית בסבב הייתה מפסידה לה היום. אולי לא בצורה הזו, אבל מפסידה לה. הבעיה היא מתמשכת והרבה יותר גדולה מהטניסאית הרוסית המחוננת. עכשיו ממשיכים לעונת המגרשים הקשים בארצות הברית, שפאר בדרך כלל די אוהבת וגם מצליחה בה. הישראלית תהיה חייבת להתעשת ולבוא עם ראש אחר לגמרי לתחרויות האלה ובעיקר עם הרבה יותר צניעות, אחרת ההידרדרות שלה תימשך והיא יכולה להיות בטוחה שבדרך מחכות עוד המון טניסאיות מצוינות שיארבו לטרף קל כזה.

צפו בשחר פאר מפסידה למריה שראפובה

אולימפיאדה לונדון 2012 בוואלה!

שחר פאר טניסאית ישראלית. רויטרס
זה לא מספיק. פאר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully