וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורגל אולימפי: ספרד בחוץ, קונאטה וניימאר כיכבו

האדומים איבדו סיכוי לעלות אחרי 1:0 מול הונדורס. ניצחון לבריטניה. ברזיל ברבע הגמר, צמד לסנגלי של מכבי תל אביב

הטורניר האולימפי בכדורגל נמשך היום (ראשון) עם משחקי המחזור השני בשלב הבתים, והכותרת הגדולה היא הדחתה המוקדמת של ספרד אחרי הפסד נוסף, הפעם 1:0 להונדורס. ברזיל השיגה ניצחון שני והבטיחה את מקומה ברבע הגמר. הברזילאים ידעו לחזור מפיגור וגברו 1:3 על בלארוס בניצוחו של ניימאר, כשבמשחק המקביל בבית ג' נפרדו מצרים וניו זילנד ב-1:1. כמו ברזיל, גם יפן בבית ד' נותרה מושלמת ועלתה לשלב הבא, בזכות 0:1 על מרוקו.

בבית א' היה זה שוב מוסא קונאטה שכיכב, כשהבקיע צמד ב-0:2 המרשים של סנגל על אורוגוואי. בריטניה השיגה ניצחון ראשון, 1:3 על איחוד האמירויות, והיא בדרך לשלב הבא. בבית ב' מקסיקו ניצחה 0:2 את גאבון מצמד של ג'יו דוס סנטוס, והיא עם ארבע נקודות בדיוק כמו דרום קוריאה, שניצחה 1:2 את שוויץ.

חואן מאטה שחקן נבחרת ספרד. רויטרס
הלם. מאטה/רויטרס

ספרד - הונדורס 1:0

מדהים. ספרד, אחת הפייבוריטיות לזכות בזהב, מסיימת את דרכה באולימפיאדה כבר בשלב הבתים אחרי הפסד שני בטורניר. הווינריות שכל כך מאפיינת את הספורט הספרדי לא נחה על הנבחרת האולימפית שמודחת בצורה מביכה ומאכזבת למרות שלל שמות מוכרים וכוכבים בהרכב. אחרי שבע דקות בלבד היה זה ג'רי בנגטסון שהכניע את דויד דה חאה עם שערו השלישי בטורניר. כל המאמצים של הספרדים לאזן ולהישאר בחיים בבית ד' עלו בתוהו. רודריגו שנכנס כמחליף היה קרוב פעמיים לכיבוש, אבל החמיץ. זה נגמר בהפסד שני של 1:0 והמשחק האחרון מול מרוקו יהיה לפרוטוקול בלבד.

שחקני נבחרת ברזיל חוגגים עם ניימאר. רויטרס
סחף את הסלסאו. ניימאר מקבל חיבוקים מהחברים/רויטרס

ברזיל - בלארוס 1:3

הסלסאו הגיעו לאולד טראפורד עם הרכב התקפי אך עם חשש בגלל שני השערים שספגו נגד מצרים, וכבר בדקה התשיעית מצאו עצמם בפיגור מוקדם. למזלו של מאנו מנזס, כמות הכישרון האדירה בסגל שלו הספיקה שוב כדי להשיג ניצחון שני. דווקא רנאן ברסאן, הברזילאי של באטה בוריסוב שהתאזרח בבלארוס, נגח לרשת אחרי תשע דקות ורץ לנשק את הסמל של מדינתו החדשה. ברזיל לחצה במטרה להשוות, ושש דקות לאחר מכן ניימאר בפעולה מבריקה בישל לאלשנדרה פאטו שנגח פנימה מקרוב. בלארוס קיוותה להדהים פעם נוספת ואולי להשיג ניצחון שני בטורניר, אך בדקה ה-65 ניימאר שלח כדור חופשי נהדר מ-25 מטרים ברגל ימין אל הרשת וקבע את תוצאת המשחק. ניימאר לא עצר כאן, ובדקה ה-90 בישל בעקב את השער הנועל של המשחק לאוסקר, שחקן הרכש הטרי של צ'לסי.

סנגל - אורוגוואי 0:2

מה תגידו על מוסא קונאטה? אחרי שהבקיע את שער השוויון של סנגל לרשת בריטניה, חלוצה של מכבי תל אביב כיכב שוב, הפעם עם צמד נפלא לרשת אורוגוואי על הדשא בוומבלי. הסלסטה הגיעו אחרי ניצחון קשה על איחוד האמירויות, אבל לואיס סוארס ואדינסון קבאני נאלצו הפעם לפנות את הבמה לקונאטה. הסנגלי דחק מקרוב בדקה התשיעית בעקבות ערבוביה שנוצרה מכדור קרןן, הגיע לעוד שני מצבים טובים ובדקה ה-37 נגח לרשת קרן נוספת של פאפה סוארה, דווקא תשע דקות אחרי שעבדולאי בה השאיר את סנגל ב-10 שחקנים. קבאני, גסטון ראמירס ואבל הרננדס החמיצו במחצית השנייה, ואורוגוואי נחלה הפסד ראשון אי פעם בטורניר אולימפי. נקודה מול איחוד האמירויות במחזור האחרון תספיק לסנגל כדי להעפיל לרבע הגמר. קונאטה בדרך הנכונה לסדר לעצמו חוזה באנגליה.

בריטניה - איחוד האמירויות 1:3

הנבחרת הבריטית, שלא הרשימה במשחק הפתחה ניצלה ממבוכה גדולה נוספת, הפעם מול הקהל באצטדיון וומבלי. ההתחלה הייתה טובה עם שער על טהרת הוולשים כשקרייג בלאמי בישל וריאן גיגס הוותיק כבש בנגיחה בדקה ה-16. אלא שבדקה ה-60 ראשיד עיסא הימם את המארחים עם שער שוויון. סקוט סינקלייר, שחקנה של סוונסי, היה המושיע שהציל את המצב. הקשר החליף את דידס בדקה ה-72 וכעבור דקה שלח פנימה לאחר עבודת הכנה של בלאמי. עוד שלוש דקות עברו ודניאל סטארידג' סיים מתפרצת בשער פנטסטי אחרי בישול של טום קלברלי. נקודה מול אורוגוואי תעלה את הבריטים לשלב הבא.

תוצאות נוספות

מקסיקו - גאבון 0:2
למקסיקו: ג'יו דוס סנטוס (62 ו-90 בפנדל)

מצרים - ניו זילנד 1:1
למצרים: מוחמד סלאח (40). לניו זילנד: כריס ווד (17)

יפן - מרוקו 0:1
ליפן: קנסוקה נגאי (84)

דרום קוריאה - שוויץ 1:2
לדרום קוריאה: צ'ו יונג פארק (57), בו קיונג קים (64). לשוויץ: אינוסנט אמגהארה (60)

אולימפיאדה לונדון 2012 בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully