וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביה של הג'ודוקא מסעודיה מאיים: בתי לא תתאבק בלי חיג'אב

לקט ידיעות לונדון: מתיחות עם ספורטאיות מערב הסעודית, זעם מהיציעים הריקים, שיא מרשים במשקולות, תקרית תמוהה להודו

*** מאז כניסתו של כדורעף החופים לאולימפיאדה, הענף משך הרבה מאוד תשומת לב, בעיקר הודות לספורטאיות שמקפצות על החול בלבוש מינימלי. נטלי קוק, מדליסטית הזהב האוסטרלית מ-2000, שמשתתפת בלונדון באולימפיאדה החמישית שלה, לא מוטרדת: "הגוף הנשי הוא יצירת מופת. כולם אוהבים להסתכל עליו, בעיקר במהלך פעילות דינמית וספורטיבית. אין לי בעיה עם זה. זה הענף היחיד בו הנשים שולטות. אם זה בגלל הביקיני, אז שיהיה".

*** מנגד, בצד השני של העולם: אביה של הג'ודוקא מסעודיה מאיים שבתו תפרוש מהמשחקים האולימפיים אם הוועדה המארגנת לא תאפשר לה לשחק עם חיג'אב, כיסוי הראש המוסלמי, במהלך הקרבות שלה. ווג'דאן עלי סראג' עבדול רחים שחרקאני, שעשתה היסטוריה במדינתה כשהיא וספורטאית נוספת היו לראשונות בתולדות סעודיה שמשתתפות במשחקים האולימפיים, אמורה להתחרות ביום שישי במשקל עד 78 ק"ג.

בוועד האולימפי של ערב הסעודית כבר הצהירו שהספורטאים של המדינה יהיו חייבים לקיים את חוקי האיסלם. מנגד, נשיא איגוד הג'ודו העולמי התעקש שהיא תהיה חייבת למלא את חוקי הג'ודו ואת "הרוח של הענף", כדבריו. למרות זאת, במשלחת הסעודיה מאמינים שיימצא פתרון.

מרלן ואן יירסל, סאנה קייזר, נבחרת כדורעף חופים, הולנד. GettyImages
יש כאלה ויש כאלה. ספורטאיות בלי חיג'אב/GettyImages

*** הוועדה המארגנת בלונדון נאלצת להתמודד עם ביקורת נוקבת מצד התקשורת המקומית, על כך שרבים מהאירועים נערכים מול יציעים ריקים. לא מעט משחקי כדורגל וטניס, כמו גם משחים מהבריכה האולימפית, נערכים מול יציעים ריקים עם לא מעט כיסאות פנויים, והדבר מכעיס מאוד את הבריטים, מאחר שדווח לא פעם בתקשורת על כך שכל הכרטיסים לתחרויות נמכרו. הוועדה המארגנת הודיעה שהיא חוקרת את העניין, כשרגע ההערכה היא שמדובר בכרטיסים שניתנו לספונסרים, ולא שומשו.

*** מרים משקולות מצפון קוריאה, אום יום צ'ול, השווה היום שיא אולימפי ושיא עולמי במסגרת המשחקים כשהניף משקל של 168 ק"ג - בדיוק פי שלושה ממשקלו, 56 ק"ג.

*** המתעמלת האוזבקית לאויזה גליולינה הושעתה היום מהטורניר האולימפי לאחר שבבדיקת שתן נמצא שהיא משתמשת בסמים אסורים.

המתעמל הבולגרי ג'ורדן ג'ובטצ'ב. Gregory Bull, AP
בן 39, ועוד ידו נטויה. גובטצ'ב/AP, Gregory Bull

*** במשלחת ההודית זעמו היום על האישה האלמונית שנדחפה למצעד המשלחות בטקס הפתיחה. לאחר בירור התברר כי האישה היא חלק מהצוות שהפיק את טקס הפתיחה, אך היא ללא ספק לא הייתה אמורה להיות שם. "היא פשוט הייתה קצת יותר מדי נרגשת", הסבירו מהוועדה המארגנת. ההודים זעמו: "זה כשל בטיחותי חמור, אף אחד לא ידע מי היא".

*** ג'ורדן ג'ובטצ'ב, המתעמל הבולגרי בן ה-39 (!) שהעפיל לגמר הטבעות בטורניר ההתעמלות, המתחרה הזקן היותר במשחקים, הגיב להישג שלו: "אני רק רוצה לעורר השראה לדור העתיד במדינה שלי. אני עוד מעט בן 40, נשארתי בתמונה יותר מדי זמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully