וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אלכס גלעדי אמר, 'נצטרך לעמוד דקת דומיה גם למתים הפלסטינים'"

גורי ויינברג טוען שגלעדי הסביר לו מדוע אין דקת דומיה לחללי מינכן בטקס הפתיחה. האלמנה רומנו: "איך אתה מעז להשוות?". תגובת אלכס גלעדי: "אם תוכל לסבול דברים אשר השמעת – בהיסלפם להיות מלכודת לבורים"

מה עומד מאחורי הסירוב של הוועד האולימפי הבינלאומי לקיים דקת דומיה לזכר חללי אולימפיאדת מינכן 1972 במהלך טקס הפתיחה של אולימפיאדת לונדון? גורי ויינברג, בנו של אחד מי"א חללי מינכן משה ויינברג ז"ל, התייחס באתר האינטרנט של רשת FOX האמריקאית להחלטה מעוררת המחלוקת של הוועד האולימפי.

על פי ויינברג, ב-1996, לפני אולימפיאדת אטלנטה, הוא נפגש עם אלכס גלעדי, חבר הוועד האולימפי, יחד עם מספר אלמנות של החללים. לטענתו, גלעדי הודיע למשפחות החללים שיהיה בלתי אפשרי לעמוד דקת דומיה מפני שאם הוועד האולימפי יחליט לעמוד דקת דומיה לאתלטים הישראלים - הוא גם יהיה חייב לעמוד דקת דומיה לפלסטינים שמתו באולימפיאדת 1972.

לטענת ויינברג, אמו אמרה לגלעדי "אבל אף ספורטאי פלסטיני לא מת". גלעדי הגיב ואמר "ובכן, היו פלסטינים שמתו במהלך אולימפיאדת 1972". ויינברג מספר שאחת האלמנות הזועמות אמרה לגלעדי "האם אתה משווה את הרצח של בעלי לטרוריסטים שהרגו אותו?". גלעדי הגיב בדממה.

ויינברג סיפר שאילנה רומנו (אלמנתו של רומנו) התפרצה לעבר גלעדי ואמרה לו "איך אתה מעז? אתה יודע מה הם עשו לבעלי, הם נתנו לו לגסוס במשך שעות ורצחו אותו בדם קר". על פי הכתבה, גלעדי נשאר דומם, ועזב את הפגישה.

"חברי הוועד האולימפי, הייתי רוצה שכולכם תאבדו את העבודה שלכם, ושתוחלפו על ידי ספורטאים אמיתיים שחשובה להם הרוח האולימפית", חתם את דבריו ויינברג בטורו.

תגובת אלכס גלעדי: "אם תוכל לסבול דברים אשר השמעת – בהיסלפם להיות מלכודת לבורים... - קיפלינג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully