וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לונדון 2012: השקט שאחרי הסערה

ישיבה ביציעי הבריכה האולימפית והיכל ההתעמלות גרמו לדני בורשבסקי להבין מה מלחיץ את הספורטאים. סיכום היום הראשון

קובי אליהו

צפו בדיווח של שליחנו מאולם ההתעמלות, צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

אלכס שטילוב מעולם לא נראה, או יותר נכון לא נראה כל כך לחוץ לפני תחרות. אולי לחוץ זו לא ההגדרה המדויקת, אבל כפי שדיווחנו בשלושת הימים האחרונים, הוא דאג להסתגר עם עצמו בכפר האולימפי, ולא ממש רצה לדבר עם התקשורת או לעשות כל פעולה שתסיט לרגע את הריכוז במטרה. בסוף התרגיל שלו, כשהוא יצא לאזור הראיונות, הוא הודה שגם מבחינתו היה קצת מוזר לקרוא על זה שהוא מסתגר, אבל אם זה מה שעזר לו, שימשיך להסתגר גם עד ל-5 לאוגוסט – היום שבו יתקיים גמר תרגיל הקרקע.

לא ברור אם האווירה המטורפת שיש כאן מצליחה לעבור בטלוויזיה, אבל כבר ביום התחרויות הראשון, כל מי שישב ביציעים ולא משנה איפה, יכול היה להבין מה כל כך מלחיץ את הספורטאים. קחו לדוגמה את היכל נורת' גריניץ' המפואר, בו התחרו אלכס שטילוב ופליקס אהרונוביץ'. מדובר באולם עצום בכל קנה מידה, וב-20 אלף צופים שבחלק מהזמן שותקים לגמרי ובחלק מהזמן מרעישים. צריך להבין, שטילוב ואהרונוביץ' התחרו כחלק מקבוצת מתעמלים ממדינות שלא משתתפות בתחרות הקבוצתית.

על פניו, זו הייתה אחת משתי הקבוצות הפחות אטרקטיביות עבור הקהל שנכח באולם. אולי שטילוב היה אחד המתעמלים הבכירים שם, גם היה ביציע אחד דגל ישראל וכמה אוהדים שצעקו בעברית, אבל רוב האנשים ביציעים עודדו את הנבחרת האמריקאית ואת הנבחרת היפנית עם המתעמל הטוב בעולם קוהיי אוצ'יימורה, שהתחרו במקביל. בזמן שהמתעמלים הישראלים ניסו להתרכז בתרגילים החשובים ביותר שלהם בארבע השנים האחרונות, הקהל היה די קולני, וזה רק מעצים את ההישג של כל ספורטאי שהצליח להוציא מעצמו תרגיל טוב באווירת האולימפיאדה המדהימה הזאת.

אלכס שטילוב מתעמל ישראלי. קובי אליהו
הקהל היה די קולני, וזה רק מעצים את ההישג של כל ספורטאי שהצליח להוציא מעצמו תרגיל טוב באווירת האולימפיאדה המדהימה הזאת. שטילוב/קובי אליהו

גם גל נבו ועמית עברי סיפרו היום על האנרגיות המטורפות בבריכת השחיה, וכמה שהם צדקו. חוץ מהגודל, ורמת המשתתפים, היה שם רעש ששומעים רק באירועים מסוימים מאוד כמו המשחקים האולימפיים, ורק במדינות שבהן יודעים איך לחגוג את הספורט. קחו דוגמה, במקצה הראשון במוקדמות משחה ה-400 מעורב, בלט בחולשתו שחיין קטארי בשם אחמד אטארי, שסיים את המשחה יותר מדקה אחרי שאר המתחרים, שגם ככה לא היו מהירים במיוחד. אם זה היה קורה לפני ארבע שנים בבייג'ינג, הקהל הסיני היה ממתין בשקט לסיום המשחה כדי לא להביך את השחיין.

אבל הקהל הבריטי, הוא מזכיר אחד לאחד את הקהל האוסטרלי מסידני 2000. אטארי זכה לעידוד כל כך קולני, אותו לא חווה ולא יחווה במשך כל חייו. ובגדול, זו האווירה שמרגישים כאן, אחרי יום התחרויות הראשון במשחקים האולימפיים בלונדון. הבריטים חוגגים את האירוע הזה עבור כולם. לא רק עבור פלפס, לוכטה, בולט ואוצ'ימורה, אלא גם עבור השחיין הקטארי, הספרינטר השמן מהאי הנידח באוקיאנוס השקט, וגם נבחרת הכדורסל האלמונית יחסית שתחטוף בראש מהדרים טים. הקהל הבריטי דואג להעביר את המסר שלכל אחד יש מקום בלונדון 2012, גם אם הוא חלש יותר וגם אם הוא לא אוהב ספורט, ואת זה רואים דרך אירועי התרבות והאמונות הרבים במתקיימים ברחבי העיר בסימן האולימפיאדה.

ביום ראשון מצפה יום עמוס עבור הישראלים, ובכלל. יעקב טומרקין ונמרוד שפירא בר אור ישחו, שחר פאר תשחק נגד מריה שראפובה בווימבלדון, והדרים טים ישחקו נגד נבחרת צרפת. אבל כדאי לקחת בחשבון גם את מתעמלת המכשירים הישראלית השלישית בלונדון 2012, ולריה מקסוטה. היא תתחרה בקבוצה השניה במוקדמות (13:45 שעון ישראל), ובסיטואציה מסוימת שתכלול הופעה אדירה שלה – אפשר לדבר על מקום בגמר תרגיל הקפיצות. מקסוטה כבר סיימה במקום התשיעי בעולם בתרגיל בו היא מצטיינת, נותר רק לחכות ולראות איך היא תסתדר עם האווירה האולימפית הכל כך מלחיצה.

השחיין הישראלי גל נבו. AP
חווה אווירה מטורפת. נבו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully