וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לונדון 2012: טומי ארשנסקי הודח בשמינית הגמר

צפו בג'ודוקא הצעיר פותח עם ניצחון על מורן ההולנדי, מדליסט הארד באליפות אירופה, אבל מפסיד לאחר מכן להיראוקה היפני

ערוץ 1 - אולימפיאדה

צפו בתקציר שני הקרבות של טומי ארשנסקי באדיבות ערוץ 1

חברים, המשלחת הישראלית בלונדון יצאה רשמית לדרך. הג'ודוקא טומי ארשנסקי (60 ק"ג), שהשתחל למשחקים האולימפיים, היה הישראלי הראשון שהתחרה בלונדון, ומבחינתו הוא עשה את כל מה שהוא יכול עם ניצחון והפסד בדרך להדחה בשמינית הגמר. הוא התחיל עם ניצחון על ירואן מורן ההולנדי, מי שזכה במדליית הארד באליפויות אירופה ב-2010 וב-2012, בהכרעת שופט. בשלב הבא פגש הישראלי את הירואקי היראוקה היפני, שגבר על אשלי מקנזי בסיבוב השני, והפסיד בקרב לא טוב שלו.

הציפיות מארשנסקי בן ה-20 הן בעיקר לצבור ניסיון לעתיד. המאזן בין השניים לפני הקרב עמד על 1:1. ההולנדי יזם יותר בתחילת הקרב, אבל ארשנסקי נכנס בהדרגה לעניינים וניסה לתקוף. דקה וחצי מתחילת הקרב ארשנסקי ניסה לבצע כניסה לרגליים של מורן, אבל לא עשה זאת מדויק. בהמשך ההולנדי ניסה לרתק את ארשנסקי, אבל הישראלי הצליח להתחמק בצורה טובה. ארשנסקי קיבל הזהרה אחרי שהשופט הורה להפסיק את קרב עם היציאה מהמזרן, והשניים עברו להכרעה בניקוד זהב ללא צבירת ניקוד. בשלוש הדקות של תוספת הזמן ארשנסקי יזם אבל לא הצליח לייצר ניקוד, בעוד ההולנדי ספג עונש על פאסיביות. ללא ניקוד, הוכרע הקרב בהחלטת שופטים, שנתנו פה אחד את הניצחון לארשנסקי.

בהמשך ארשנסקי פגש את הירואקי היראוקה היפני, פתח מעט בהיסוס את הקרב, אבל השתחרר והצליח להרים את היפני. לצערו הרב זה קרה מחוץ למזרון. היפני המשיך ליזום, ובאמצע הקרב היראוקה ביצע את וזארי. השופטים התלבטו אם לקבוע איפון, אבל בסופו של דבר פסקו על ניקוד מופחת לטובת היפני. היראוקה המשיך עם יוקו נוסף ושיפר את הניקוד שלו, בעוד ארשנסקי התקשה להגיב עד לסיום, וירד מנוצח עם ספיגת יוקו נוסף.

כידוע, ארשנסקי היה הספורטאי האחרון שקיבל את הזימון למשלחת האולימפית. הוא לא הצליח לקבוע את הקריטריון הישראלי, הרבה בגלל מיעוט תחרויות בחו"ל בזמן הפירוק של איגוד הג'ודו. הוא עמד בקריטריון הבינלאומי אחרי שההתאחדות האירופית העניקה כרטיס חופשי לג'ודוקא ישראלי שהיה קרוב למקום ה-22 בדירוג העולמי. בסופו של דבר, הוועד האולימפי הישראלי בחר בו על תקן של "ספורטאי צעיר" שלישי במשלחת.

בהמשך יתקיימו הקרבות בחצי הגמר (16:00) ולאחר מכן הקרבות על מדליית הארד והגמר. במקביל מתקיימות התחרויות לנשים במסגרת 48 ק"ג, ללא נציגות ישראלית. ביום ראשון יעלה למזרן הג'ודוקא גולן פולק (66 ק"ג) בתקווה לנצח מספר קרבות ואולי להעפיל לשלבים המתקדמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully