וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאה סינית מודה: הממשלה חילקה סטרואידים לספורטאים

הסודות יוצאים: רופאה מודה בפומבי על הוראה ממסדית לשימוש בחומרים משפרי ביצועים. ובינתיים עוד תקרית דיפלומטית לסינים

הסודות מתחילים לצאת מהארון: רופאה סינית מודה בפומבי שממשלת סין מימנה סמים משפרים לספורטאים האולימפיים. צ'ו יאנשיאן, לשעבר הרופאה של נבחרת ההתעמלות הסינית, טוענת שסטרואידים והורמוני גדילה ניתנו לספורטאים כחלק בלתי נפרד מהאימונים והוגדרו כ"אימונים מדעיים".

"זה היה חלק בלתי נפרד מאיתנו בשנות ה-80, וחובה היה לקבל את זה", אמרה בראיון באוסטרליה, כשהיא מספרת שהספורטאים עצמם לא ידעו מה מזריקים להם, ואנשי הצוות הרפואי שסירבו לשתף פעולה פשוט הודחו מתפקידם.

על פי העיתון, זו הפעם הראשונה שאדם מהמערכת הסינית מודה בפומבי על שימוש בסמים. שנות ה-80 וה-90 בסין היו גדושות בחומרים אסורים, ולשם המחשה, באליפות העולם בשחייה ב-1994 המשלחת הסינית זכתה ב-12 מדליות זהב עם שיאי עולם יוצאי דופן, והדבר זכה לביקורת קשה. הסינים טענו מאז שהספורט המקומי נוקה מסמים, כשב-1996 באטלנטה המשלחת הסינית כבר זכתה רק במדליית זהב אחת.

הרופאה המדוברת מספרת שהרשויות הכריזו שהסמים משפרי הביצועים הם חוקיים לחלוטין ולגיטימיים. "נתנו לנו דוגמה ואמרו לנו שגם טמפון משפר ביצועים, כי הוא מאפשר לנשים להתאמן בזמן המחזור", היא מספרת, "כך מבחינתם גם הורמון הגדילה פשוט תואר כטכניקה לשיפור ולאימון טוב יותר. מי שדחה את הטענה, ספג עונשים וביקורות".

* תקרית דיפלומטית נוספת אירעה בלונדון: המשלחת הסינית דרשה מהמארגנים להסיר את דגל טייוואן משרשרת של דגלים שנתלו במרכז לונדון. נציגי המשלחת הסינית פנו למשרד החוץ האנגלי בזעם, לאחר שהבחינו בדגל שתלוי ברחוב ריג'נט. הדגל הוסר. כידוע, סין אינה מכירה בעצמאותה של טייוואן, ומחרימה כל מדינה שמכירה בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully