וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום מחנה אימונים, הפועל תל אביב: ביחד ולחוד

חדר ההלבשה מגובש, אדל מקצוען ובן חיים מלהיב, אך הבעיות בהגנה עדיין מטרידות. עמית גולדשטיין מסכם מחנה אדום

קובי אליהו

צפו בנחיתה של הפועל תל אביב ממחנה האימונים

וידאו: טל אנגלנדר
עריכת וידאו: טל רזניק

נחיתתו ביום חמישי שעבר של מושיק תאומים בהונגריה והצטרפותו למחנה האימונים האדום, אולי הסבירה יותר מכל מדוע נלחמו אוהדי הפועל תל אביב בנחישות כה עזה באלי טביב. תאומים, כמו כל חבר הנהלה בכל מועדון, אמנם ניסה לשמור על מעט דיסטנס מהקבוצה והשחקנים - בעיקר כי הסגל עדיין לא הושלם ולא רצה להשרות אווירה של אופריה - אך שבר את הקרח כשלקח את סלים טועמה, שי אבוטבול ויגאל אנטבי לשיחות צפופות ומלאות באהבה, כך על פי אלו שצפו מהצד במתרחש. רק לפני מספר חודשים, אבוטבול וטועמה סומנו על ידי טביב כאויבי המועדון. לפתע, השניים הללו מקבלים כבוד ששמור לסמלים - אותם דברים שטביב סירב להפנים.

עם שובה לארץ של הפועל תל אביב אפשר לסכם את הסלוגן החדש המתנוסס מעל הקבוצה - ביחד. אחרי שראתה שלוש שנים של הצלחות כבירות על המגרש לצד התנתקות מערכיה, מחזיקת הגביע חוזרת לגודל הטבעי שלה. לא יותר מדי כוכבים נוצצים, אך עם אהבה ואחווה בין ההנהלה לסגל השחקנים ולצוות המקצועי, וכשהסמל הוא מעל הכל.

אחרי שמונה ימים יחד בפרבר נידח בהונגריה, האדומים חזרו מלאי מוטיבציה לקראת העונה, אך המחנה לא הוגדר כהצלחה מקצועית היסטרית. הקיץ הארוך וחוסר הוודאות בהנהלת הקבוצה, הובילו לכך שהפועל תל אביב יצאה למחנה בצורה לא ממש מאורגנת. למרות הצטרפותם של טל בן חיים וזאב חיימוביץ', אי אפשר לקבל כרגע אינדיקציה ברורה על איכות הקבוצה, מכיוון שזו טרם השלימה את הסגל וסובלת עדיין מלא מעט בעיות בחלק האחורי. הפועל חוזרת אמנם עם שלושה ניצחונות, אולם קשה ממש לדעת אם היריבות, מלבד ויסלה קרקוב של מאור מליקסון, באמת היוו יריב ראוי.

סלים טועמה, שי אבוטבול שחקני הפועל תל אביב. ברני ארדוב
חזרו להיות סמלים במקום להיחשב לאויבי המועדון. סלים טועמה עם שי אבוטבול/ברני ארדוב

מי שקיבל את מירב המחמאות במחנה האימונים, היה לא אחר מהשוער אפולה אדל, שהראה מהי מקצוענות אמתית. השוער התעורר מדי בוקר כשעתיים לפני זמן ההשכמה וירד לחדר הכושר לאימון של שעתיים. אם זה לא מספיק, בכל ארוחה דאג לתפריט הנכון וביקש תוספי מזון מסוימים בכדי לשמור על דיאטה נכונה. בקבוצה עקבו מקרוב אחרי השוער שאמר לצוות הניהולי דווקא: "מי שלא משקיע, לא מרוויח".

לעומת אדל שעשה הכנה מצוינת, יתר החלק האחורי גורם לניצן שירזי לכאבי ראש עזים במיוחד. כידוע, הדגש בכל הקבוצות ועל אחת כמה וכמה באלה שמשחקות באירופה, הוא להיות מספיק מתואמים כבר בחודש אוגוסט, לקראת משחקי ההכרעה בדרך לשלב הבתים. בהפועל תל אביב, לפחות בכל הקשור להגנה, המצב רחוק מלהיות אידיאלי.

הפועל תל אביב רצתה להחתים כבר במחנה האימונים בלם זר נוסף, אך הסתפקה בחיימוביץ' בלבד שעדיין רחוק מלהיות בכושר משחק. כך, במצב הנוכחי, חוליית ההגנה מסתמנת כחלשה ביותר במערך של שירזי. כוונתו הראשונית של המאמן הייתה להחתים בלם שישחק לצד וואליד באדיר, עד אשר חיימוביץ' ישוב לכושר ואז בהדרגתיות הוא זה שיתפוס את המקום של הקפטן בהרכב. אולם, נכון למחנה האימונים, הבלם היחיד בכושר משחק שיש למאמן הוא באדיר. בקבוצה מקווים להחתים בקרוב בלם שיחל להיכנס לעניינים במשחקי גביע הטוטו, בתקווה תיאום כלשהו לקראת פתיחת הליגה ופלייאוף הליגה האירופית.

וואליד באדיר שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
רצו להחליף אותו בהדרגה, אבל בינתיים הוא הבלם הכשיר היחיד בסגל. וואליד באדיר/ברני ארדוב

מעבר לכך, גם בקישור האחורי לא חסרות להפועל תל אביב בעיות. אבוטבול עדיין סוחב פציעה קלה ורועי גורדנה כלל לא יצא למחנה בשל שבר מאמץ בכף רגלו, כך שגם פה אין ממש סיבה לאופטימיות מקצועית. זהו עוד חלק אותו מנסה הקבוצה לשדרד, לאחר שכבר הצהירה כי אביחי ידין לא נמצא בתכניות. בכלל, מלבד אדל והחלק הקדמי, שם ויקטור מרעי וטל בן חיים הצליחו להלהיב ביכולת וברצון, אין ממש בשורה מרגיעה מהונגריה. האדומים תולים זאת, ובצדק, במהפך הניהולי במועדון ובטוחים כי הקבוצה תהיה מרשימה יותר בקרוב.

הצד המעודד של המחנה הוא הצד החברתי, שם בהפועל ממש מציירים אידיליה בין השחקנים. מכיוון שהמלון היה די מבודד ולא היה לאן לצאת בערבים, שחקני הקבוצה העבירו את השעות בין האימונים במשחקים ביניהם. כשאזל החשק מספורט, היה מגיע יגאל אנטבי עם רמקול קטן וכל ערב היה עולה להופעה קטנה ומרקיד את כל השחקנים. אם המחנה בעונה שעברה היה בסימן אבוטבול וההפגנות למענו, הפעם הקשר השתדל להימנע מכותרות בעיתונים והתרכז יותר בהנהגת הקבוצה. בכל אימון הוא היה זה שמעודד את השחקנים, ובקבוצה סיפרו כי כל שחקן שהיה קצת נשבר מהעומס, זכה לתמיכה מיידית מאבוטבול.

אם אפשר לספק תחזית ראשונה לעונה של הפועל תל אביב רק על סמך מחנה האימונים, ניתן לקבוע כי העוצמה של הפועל תל אביב תתבטא בפן החברתי. חדר ההלבשה החזק ינסה ליצור קבוצה מגובשת ונחושה, בתקווה שזה יספיק כדי להתגבר על נקודות התורפה ההגנתיות.

טל בן חיים שחקן הפועל תל אביב (שמאל) עם עומר דמארי. הפועל תל אביב, אתר רשמי
שילוב שמצית את הדמיון בהתקפה. עומר דמארי עם טל בן חיים/אתר רשמי, הפועל תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully