וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורגל אולימפי: ברזיל ניצחה את מצרים 2:3

הסלסאו התקשו אך גברו על המצרים 2:3. יפן הדהימה את ספרד עם 0:1, קונאטה כבש את השיוויון ב-1:1 של סנגל מול בריטניה

טקס הפתיחה של האולימפיאדה ייערך רק ביום שישי, אבל טורניר הכדורגל האולימפי של הגברים יצא כבר הערב (חמישי), ואיזו פתיחה זו היתה. נבחרת ספרד הפסידה 1:0 במשחק הפתיחה שלה מול נבחרת יפן, באחת הסנסציות הגדולות בתקופה האחרונה. גם המארחת, בריטניה סבלה מערב לא פשוט, כשסיימה ב-1:1 מאכזב מול סנגל, משער שיוויון של שחקנה של מכבי תל אביב, מוסא קונאטה, בעוד אורוגוואי ניצחה 1:2 את איחוד האמירויות. בבית ב' סיימו מקסיקו ודרום קוריאה ב-0:0 מאכזב, בעוד גאבון ושוויץ נפרדו ב-1:1. ברזיל כמעט ומעדה גם היא מול מצרים, אבל ניצחה לבסוף 2:3 ובלארוס גברה על ניו זילנד 0:1. במשחק שפתח את טורניר הגברים נפרדו הונדורס ומרוקו ב-2:2.

שחקן נבחרת סנגל מוסא קונאטה חוגג. Jon Super, AP
מי אמר שאין נציג ישראלי? קונאטה חוגג מול בריטניה/AP, Jon Super

בית א'

בריטניה - סנגל 1:1

למרות קבלת הפנים הנהדרת שקיבלה הנבחרת הבריטית באיצטדיון אולד טראפורד, המקומיים התקשו מעט למצוא את הקצב שלהם בדקות הפתיחה. סנגל החלטה לצבור ביטחון, אבל אז הגיעה הדקה ה-19, והבריטים קיבלו בעיטה חופשית. ריאן גיגס הרים כדור מצויין אל הרחבה, הסנגלים לא הצליחו להרחיק וראו את קרייג בלאמי מגיע מאחור ונועץ את הכדור ברשת לצהלת האוהדים. שש דקות לאחר מכן קיבלה סנגל הזדמנות פז להשוות, כשבאטלנד בעט כדור שוער היישר אל סדיו מאנה, שהגיע אחד על אחד מול השוער המקומי, הקפיץ מעליו, אך הכדור הלך החוצה באחת ההחטאות של הטורניר עד כה.

ההזדמנויות המשיכו להגיע עבור סנגל, שהרגישה כי היא מסוגלת למצוא את השיוויון. סליו סיס היה קרוב מאוד לכבוש בדקה ה-56, כשירה טיל נהדר אבל שוערה של בריטניה היה ערני והדף לקרן. הרוחות התלהטו בדקה ה-70 לאחר הכשלה מכוערת על בלאמי על גבול הרחבה, אך השופט בחר להתעלם ממנה, וסנגל המשיכה להתקרב. שמונה דקות לסיום הגיע הרגע של הסנגלים, ובמיוחד של מוסא קונאטה. שחקנה של מכבי תל אביב קיבל כדור מצויין ממאנה, שהחמיץ לא מעט עד כה, ובהקפצה מצויינת הכניע את באטלנד כדי לקבוע 1:1.

לבריטים עוד היתה הזדמנות נפלאה להכריע את ההתמודדות בדקה ה-88, כשמהלך מצויין הגיע אל ארון רמזי, וזה ירה בנגיעה היישר אל המשקוף. גם לסלנגלים היתה הזדמנות לנצח את המשחק, כשקונאטה הרים כדור מושלם למאנה, שרשם עוד החמצה נוראית כשנגח משישה מטרים החוצה, ושתי הנבחרות התחלקו בנקודות ביניהן.

איחוד האמירויות - אורוגוואי 2:1

עם אדינסון קבאני, לואיס סוארס ואחידיו ארבלו ריוס כחריגי הגיל, ועוד לא מעט כישרונות צעירים בסגל, זוכת קופה אמריקה 2011 בהחלט רואה עצמה מועמדת למדליה בלונדון והערב עשתה צעד ראשון בכיוון. אורוגוואי הגיעה לטורניר האולימפי השלישי שלה כשבמאזנה שתי מדליות זהב ורק ניצחונות, אבל זה היה לפני עשרות שנים (1928 ו-1932). איחוד האמירויות הפתיעה מאוד בפתיחה וגם עלתה ליתרון בדקה ה-23, כשמסירת אומן של עומאר עבדולרחמן מצאה את איסמעיל מטאר, שחלף על פני השוער והדהים את הסלסטה. גסטון ראמירס, הכישרון הנפלא מבולוניה, השווה בכדור חופשי בדקה ה-42, והמחליף ניקולאס לודיירו השלים את המהפך לאחר עבודה טובה של המבשל לואיס סוארס בדקה ה-56. אורוגוואי עם שלוש נקודות ראשונות.

בית ב'

מקסיקו - דרום קוריאה 0:0

גאבון - שוויץ 1:1

לגאבון: פייר אובמיאנג (45). לשוויץ: אדמיר מחמדי (5 בפנדל)

שחקן נבחרת ברזיל בכדורגל, רפאל חוגג יחד עם חבריו לנבחרת מרסלו, רומולו. רויטרס
יצאו בזול. הברזילאים חוגגים שלוש נקודות קשות/רויטרס

בית ג'

ברזיל - מצרים 2:3

מעט כמו ספרד, גם הברזילאים המועמדים לקחת את הזהב לא ממש הרשימו בדקות הראשונות של המשחק, אבל לעומת הספרדים, הם כבר היו ביתרון בדקה ה-16, כשאוסקר חתך מצויין ומצא את רפאל שירה כדור נהדר אל הרשת. עשר דקות חלפו, והיתרון הברזילאי הוכפל, כששוב אוסקר אמון על הבישול. שחקנה של צ'לסי שלח כדור ארוך, הגנת מצרים לא הצליחה להרחיק ולאנדרו דמיאו השתלט על הכדור כדי לכבוש מקרוב. מצרים נכנסה מעט להלם, וברזיל ניצלה זאת עד תום, כשארבע דקות מאוחר יותר מצאה הנגיחה של ניימאר את הרשת, וברזיל ירדה ביתרון שלושה שערים אל חדרי ההלבשה.

המצרים לא איבדו לחלוטין את התקווה, ושבע דקות מפתיחת המחצית השניה הצליחו לצמק. רמדאן הרים כדור חופשי לרחבה, מוטאב נעץ אותו בקורה מקרוב, והריבאונד הגיע למוחמד אבו טריקה שבעט היטב ומצא את הרשת. ברזיל המשיכה להיראות שאננה, איפשרה למצרים לשלוט בכדור, ובדקה ה-76 היא שילמה את המחיר, כשעוד טעות בהגנה הגיעה אל מוחמד סאלח, שהטעה את המגן ובבעיטה חכמה הכניע את נטו.

הנבחרת המצרית ניסתה לעשות פוש אחרון במטרה למצוא את השיוויון המדהים, אבל ברזיל הצליחה להחזיק מעמד, ולקחה את הנקודות. למרות זאת, עם יכולת מוצלחת שכזו, בהחלט ייתכן שמצרים לא אמרה את המילה האחרונה בטורניר.

בלארוס - ניו זילנד 0:1
לבלארוס: דמיטרי באגה (45+1)

קפטן נבחרת מצרים מוחמד אבו טריקה חוגג שער. רויטרס
לא אמרו את המילה האחרונה בטורניר. אבו טריקה/רויטרס

בית ד'

ספרד - יפן 1:0

הספרדים הגיעו לטורניר האולימפי עם ביטחון גבוה במיוחד אחרי ששמרו על תואר אליפות אירופה מהיורו האחרון, אבל נראה שהנבחרת עד גיל 23 לא בדיוק עושה את העבודה, כשפתחו בצורה רעה במיוחד את האולימפיאדה עם הפסד סנסציוני ליפנים. מדובר בהישג כה חסר תקדים עבור יפן, במיוחד כשלוקחים בחשבון שהנבחרת הגיעה ללא שינג'י קגאווה, ושבאולימפיאדת בייג'ינג לפני ארבע שנים, סיימה הנבחרת ללא ניצחון.

כבר מהפתיחה היה ברור שלא הולכים להיות חיים קלים עבור הספרדים. אלופת העולם אמנם סיכנה במחצית הראשונה את השער, אבל לא הצליחה להכניע את גונדה, והיפנים החלו לתפוס ביטחון אט אט. בדקה ה-34 הביטחון הזה הפך לשער יתרון, כשכדור קרן של אוגיהרה מצא את יוקי אוצו פנוי לחלוטין ברחבה, וזה לא התקשה לדחוק מקרוב. לא חלפו שמונה דקות, והספרדים חטפו מכה נוספת, כשנגאיי פרץ לכיוון השער, והוכשל על ידי איניגו מרטינס שראה את האדום והותיר את נבחרתו בעשרה שחקנים.

מי שציפה שספרד תעלה כמו מלוע של תותח אל המחצית השניה, ותראה שהיא טובה בהרבה גם בנחיתות מספרית התבדה מהר מאוד. יפן המשיכה לשלוט ללא עוררין, כשבעשר הדקות האחרונות היא היתה קרובה מאוד לכבוש לא פחות משלוש פעמים ממצבים של שער בטוח, אבל נגאיי ויאמגוצ'י רשמו החמצות מסמרות שיער, והיפנים הסתפקו בניצחון המדהים שלהם, ששלח את השחקנים ההמומים שלהם לחגוג.

הונדורס - מרוקו 2:2
להונדורס: ג'רי בנגטסון: (56, 65). למרוקו: עבדלעזיז בראדה (39), זכריה לאביאד (67)

שחקני נבחרת יפן חוגגים שער מול ספרד. AP
היו יכולים לנצח בהפרש גדול יותר. יפן משפילה את ספרד/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully