וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאהר אבו רמיילה: "שמח להיות שגריר של העם הפלסטיני"

הג'ודוקא, שהפך לספורטאי הראשון ממדינתו שמשיג קריטריון אולימפי, התראיין בגרדיאן: "נראה לעולם שהפלסטינים קיימים"

כתב גרדיאן הבריטית הריט שרווד הגיע לירושלים כדי לערוך כתבה וראיון עם הג'ודוקא הפלסטיני מאהר אבו רמיילה, שהפך השנה לספורטאי הראשון מפלסטין שמעפיל לאולימפיאדה לאחר שעמד בקריטריונים האולימפיים. פלסטין תשלח לאולימפיאדה ארבעה ספורטאים, שני שחיינים ושני אצנים, כשאבו רמיילה הבין כי הוא נוסע והשיג את הקריטריון רק לפני כמה שבועות.

אבו רמיילה שחזר את הרגע בו קיבל את הבשורה ואמר: "הם התקשרו ואמרו לי 'בוא ותביא איתך ממתקים'. זה הכל. ואז כשהגעתי לאולם האימונים אמרו לי שאני נוסע ללונדון. הייתי בהלם, לא האמנתי לזה". ההחלטה של הוועד האולימפי הבינלאומי הגיעה בעקבות ההצלחה של אבו רמיילה באליפות העולם בג'ודו בטוקיו 2010 ועכשיו הוא אומר: "בהתחלת השנה קיוויתי שאעלה לאולימפיאדה, אבל ככל שעבר הזמן איבדתי תקווה. אבל המילה בלתי אפשרי לא נמצאת במילון שלי".

הג'ודוקא בן ה-28 החל להתאמן כבר בגיל שבע ביחד עם אביו שפיק: "אבי האמין בי מאוד. זה היה גם החלום שלו לייצג את פלסטין באולימפיאדה, ועכשיו הוא מגשים את חלומו דרכי. הג'ודו הוא אחד מענפי הספורט הכי יפים והכי פרקטיים שיש וחלק גדול מחיי". אבו רמיילה, שיתמודד בקרבות עד 73 קילוגרם, מה שלא יאפשר לו לפגוש את אריק זאבי שמתמודד במשקל כבד יותר.

הפלסטיני מנסה גם להתחמק מכל אמירה פוליטית ואומר: "אני גאה מאוד להיות הפלסטיני הראשון שמשיג קריטריון אולימפי. ההרגשה היא בלתי ניתנת להסבר. זה אומר שאנחנו יכולים לשלוח מסר לעולם, שאנחנו מסוגלים להיות כמו כל מדינה אחרת. אני שמח מאוד שאהיה שגריר לאנשים הפלסטינים. אשא את דגל פלסטין וזה אומר הרבה בשבילי. חשוב מאוד שנוכל לספר לכל העולם שאנחנו הפלסטינים קיימים".

אולימפיאדה לונדון 2012 בוואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully