וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלחת השחייה הכי טובה בהיסטוריה

איתן אורבך

25.7.2012 / 7:30

ללונדון 2012 תגיע החבורה האיכותית ביותר שהיתה לישראל במשחקים האולימפיים. איתן אורבך, פרשן השחייה של וואלה! ספורט, מאמין שהפעם אפשר יהיה להשוות את השיא שהוא קבע בעבר בסידני: גמר אולימפי

אליפות אירופה האחרונה בשחיה המחישה לנו משהו שהיינו צריכים כבר לדעת: ללונדון 2012 תגיע משלחת השחיה האיכותית ביותר שהייתה לישראל במשחקים האולימפיים. באופק אפשר אולי לראות ארבעה-חמישה חצאי גמר. אפשר גם לקוות לשחזור ההישג ההיסטורי עם עלייה מחודשת לגמר אולימפי, אולי אפילו לפנטז על שניים. קודם יעקב טומרקין. אולי גם גל נבו. בכל מקרה, אפשר כבר לומר בפה מלא: אנחנו שם.

שפע של כישרון יש למשלחת הזו. אם יונתן קופלב, שהביא זהב באליפות אירופה, לא היה חולה ברגע האחרון, החלומות היו בכלל בשמיים. אבל גם בלעדיו, לשחיה הישראלית יש הזדמנות היסטורית לקחת את הענף צעד קדימה. הנה בדיוק היעדים הריאליים מבחינתם.

נמרוד שפירא בר אור (23)

השחיין הישראלי נמרוד שפירא בר אור. Ezra Shaw, GettyImages
אוהב להפתיע. נמרוד שפירא בר אור/GettyImages, Ezra Shaw

שפירא בר אור הוא שחיין מוכשר שאוהב להפתיע אותנו. לבייג'ינג הוא נסע בכל זאת ללא קריטריון, אבל סיפק קבלות עם חצי גמר נהדר. עם הגובה שלו, מוטת הידיים הרחבה, החוצפה החיובית והיכולת להתאמן קשה, אפשר לצפות ממנו לחצי גמר גם הפעם. הוא אמור היה לשחות 100, 200 ו-400 חתירה, אבל בגלל טעות, לא ברור אם אצלנו או בהרשמות לאולימפיאדה, הוא ישחה רק 200 חתירה – המשחה שבו יש לו את הדירוג הגבוהה ביותר.

שפירא בר אור התאמן באריזונה עד השנה האחרונה. הוא עשה הפסקה מהלימודים בקולג' שם והגיע להתאמן בשנה האחרונה לפני האולימפיאדה בארץ, באגודת הפועל ירושלים רבתי. אם ישפר בלונדון שנייה מהשיא האישי שלו במקצה זה, יש לו סיכוי להעפיל לחצי הגמר (16 השחיינים המהירים ביותר). עליו אפשר תמיד לומר – הוא בהחלט מסוגל.

מטרה ריאלית – חצי גמר

אמרי גניאל (20)

אמרי גניאל שחיין ישראלי. קובי אליהו
עבודת רגליים מעולה. אמרי גניאל/קובי אליהו

על פניו, המטרה העיקרית של שחיין החזה המוכשר הזה, היא לצבור ניסיון לקראת העתיד. גניאל הוא בן לשחיין עבר דגול שהחזיק בלא מעט שיאים ישראלים, אבל אסור להתייחס אליו בתור הבן של. בשנה האחרונה עשה קפיצה אדירה ושיפר ב-1.5 שניות את התוצאה שלו ב-100 חזה, שזה שיפור אדיר וזה פותח פתח להפתעה כבר בלונדון 2012. שיפור של חצי שנייה מהשיא האישי שלו יביא אותו לחצי גמר. רק עוד חצי שנייה. אם גניאל ירוויח הישג מכונן כבר עכשיו, הרווח שלנו יהיה כפול. כי המטרה העיקרית שלנו היא לחבר לכישרון שלו ניסיון במעמד כזה.

בשנה הבאה הוא נוסע לאוניברסיטת טקסס בארה"ב להתאמן עם המאמן מספר אחד לשחייני חזה, אדי רייס (המאמן הראשי של נבחרת ארה"ב, ולכן לא מאמן זרים בדרך כלל, אך במקרה של אמרי הוא התעניין בו עוד לפני שנתיים וחיכה שיגיע לגיל שיוכל לבוא להתאמן אצלו). לילד שהגיע למקום השישי באליפות אירופה האחרונה לפני חודש, יש עבודת רגליים נפלאה, שהיא חשובה מאוד לשחיין חזה. לדעתי, יש לו עבודת רגליים מהטובות בעולם – בסיס שהניסיון בלונדון יכול לקחת צעד קדימה.

מטרה ריאלית – חצי גמר

גל נבו (25)

השחיין הישראלי גל נבו דרוך לקראת משחקי לונדון 2012. קובי אליהו
מניה בטוחה. גל נבו/קובי אליהו

בכיר השחיינים שלנו. נבו יכול וצריך להגיע לחצי גמר, אבל עם היכולת שלו להוציא מעצמו 100 אחוז ברגע האמת אפשר בסתר הלב לחלום על יותר. נבו ישחה 200 ו-400 מעורב אישי, 200 פרפר, ו-100 חזה, כשהמשחים הכי חזקים שלו הם המעורב. הוא מדורג השנה 26 בעולם ב-200 מעורב אישי, ו-24 בעולם ב-400 מעורב אישי, אבל שיפור קל של כמה עשיריות ב-200 יכול להביא אותו לחצי גמר, ושל שניה וקצת ב-400 ייקח אותו לגמר (ב-400 אין חצי גמר, שמונת השחיינים המהירים ביותר מהמוקדמות בבוקר מעפילים אוטומטית לגמר בערב).

נשמע קשה. זה אפילו קשה מאוד. אבל לנבו יתרון שאפשר לנצל: סגנון החזה חזק מאוד אצלו, וזהו החלק החלש אצל חלק מהשחיינים. זהו ערך מוסף. הוא מניה בטוחה בכל הקשור להתייצבות לאירועים גדולים, ולכן אפשר לפנטז על משחה מושלם שלו ב-400 מעורב שיעשה את הבלתי ייאמן ויביא אותו לגמר.

מטרה ריאלית – חצי גמר ב-200 מעורב אישי, ואולי אולי גמר ב-400 מעורב אישי

יעקב טומרקין (20)

השחיין הישראלי יעקב טומרקין. רויטרס
אופי בטונות. יעקב טומרקין/רויטרס

התקווה הגדולה לשחזור ההיסטוריה עם גמר אולימפי. אולי חסר לו ניסיון אולימפי, אבל לילד יש אופי בטונות. הוא ישחה 100 ו-200 גב, והוא בעל הדירוג העולמי הגבוה ביותר מכל המשלחת הישראלית (13 בעולם ב-200 גב). יש לו פוטנציאל אדיר ויש לו מנטליות שמנצלת זאת עד כה. טומרקין זכה באליפות אירופה האחרונה במדליות ארד ב-100 ו-200 מטר גב – הישג ראשון מסוגו לשחיין ישראלי, ולהבדיל מאחרים, הוא צריך להשיג הכי מעט כדי להעפיל לגמר.

היתרונות שלו שהוא גבוה מאוד (1.92), בעל מוטת ידיים רחבה מאוד (2.10), הספיק לצבור כבר ניסיון בתחרויות גדולות. שיפור של עשיריות יכניס אותו לחצי גמר ב-100 גב, שיפור של ארבע עשיריות מהשיא האישי יכול להעניק לו גמר. ב-200 גב יש לו סיכוי גבוה לחצי גמר ושיפור של חמש עשיריות יכול לתת לו גמר נוסף. גמר זה לא חלום עבורו, זו מטרה.

מטרה ריאלית – גמר

עמית עברי (23)

עמית עברי שחיינית ישראלית. קובי אליהו
כישרון בשפע. עמית עברי/קובי אליהו

למרות שהיא לא גבוהה, לעברי כישרון בשפע שמחפה על כך ויכול וצריך להביא לנו עוד חצי גמר. היא שחיינית רב גונית, ובלונדון תשחה 100 פרפר (לקחה במשחה זה מקום שלישי באליפות אירופה לפני חודש), ו-200 מעורב אישי. שיפור של שתי עשיריות ב-100 פרפר יעניק לה חצי גמר. שיפור משמעותי נוסף אולי אף יביא אותה לגמר. ב-200 מעורב אישי, שיפור של שנייה לשיא האישי יקנה לה מקום בחצי גמר.

עמית חזקה מאוד, גמישה ויודעת לבצע עבודת רגליים טובה מאוד - יתרון חשוב במשחקי הפרפר והמעורב. לרוע מזלה, היא סובלת מנחיתות גובה לעומת יתר השחייניות ברמה שלה, ומדובר בחיסרון משמעותי. בעיה זו רק מדגימה עד כמה היא כישרונית ומצליחה לחפות על הנושא בעזרת עבודה קשה.

מטרה ריאלית – חצי גמר (פנטזיה רחוקה– גמר)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully