וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבי ורשביאק: "האירנים? ביום התחרות הם יקבלו קלקול קיבה"

יו"ר הוועד האולימפי לא מתרשם מההצהרות הפייסניות מאירן, וטוען שמדובר במס שפתיים: "מעריך שהם לא יופיעו מולנו, פתאום גם הגברים יקבלו מחזור"

יו"ר הוועד האולימפי של ישראל, צבי ורשביאק, לא לוקח יותר מדי ברצינות את ההצהרות הפייסניות של האירנים. כזכור, אתמול ראש הוועד האולימפי של אירן הודיע שבניגוד למשחקים האולימפיים הקודמים, הפעם בלונדון הספורטאים האירנים מתכוונים להופיע להתמודדויות מול ישראלים, במידה שיהיו כאלה. אגב, על פי לוח האירועים, לא צפויים מפגשים כאלו.

"אנחנו נהיה נאמנים לספורט", אמר אתמול בראם אפשרדזה, ראש הוועד האולימפי של אירן, "נפעל לפי הספורטיביות, ונתמודד מול כל מדינה. בספורט ובאולימפיאדה, כל המדינות צריכות להיות ביחד בידידות. סולידריות עבור כל הארצות היא חשובה".

ורשביאק, כאמור, לא מתרשם. "תיארתי לעצמי שתגיע הצהרה כזו", אמר הבוקר (שלישי) בגלי צה"ל, "לא מזמן הכריז במפורש ז'ק רוג, נשיא הוועד האולימפי העולמי, כי אם הם מתכננים לא להגיע לתחרויות, מוטב להם שלא יגיעו בכלל. רוג איים שמי שלא יגיע, יעוף הביתה, ואולי כל המשלחת תעוף".

ורשביאק טען ש"אני מניח שהם לא יתחרו נגדנו. אם ייצא להם להתמודד מול ישראלי, הם יביאו פתק מהרופא על קלקול קיבה או סחרחורת, אפילו גבר פתאום יקבל מחזור".

ורשביאק הבהיר שבניגוד לאירנים, היחס של הספורטאים הישראלים לספורטאים ממדינות "אויב" הוא נורמלי לחלוטין. "אנחנו מתייחסים אליהם כמו אל כל ספורטאי", אמר ורשביאק, "לא עולה על דעתי לא ללחוץ יד, או להגיד לספורטאי שלנו לא לחבק או לגעת. שיהיה ברור, מחוץ לתחרויות, גם האירנים מתחבקים איתנו, אבל דואגים שלא יראו את זה".

גלעדי: "נקווה שיגיעו לתחרויות, ושננצח אותם"

אלכס גלעדי, חבר הוועד האולימפי הבינלאומי, התייחס גם הוא בגלי צה"ל לסוגיה, וטוען שהאיומים של הוועד האולימפי הבינלאומי עשו את שלהם: "לא מפתיעה אותי התגובה הזאת. המסמך שנשלח להם על ידי הוועד האולימפי הבינלאומי היה מאוד קטגורי: אתם תשתתפו בכללי הספורט, או שיש לנו דרכים לטפל בזה. אם תגידו שספורטאי פצוע, אנחנו נשלח את הרופאים שלנו לבדוק אותו. יש זמן לראות אם זה אכן יקרה, אבל זו הצלחה לנחישות של הוועד האולימפי הבינלאומי".

גלעדי נשאל אם הוא יכול לדמיין ספורטאי אירני לוחץ יד לספורטאי ישראלי: "לא צריך לעשות אובר דרמטיזציה של מה שצריך להיות טבעי. כל ספורטאי צריך להתחרות, והטובים ביותר מנצחים. לבי כואב על הספורטאים של המדינות האלה, שעבדו קשה, ונאלצים לקבל את ההוראות של הפוליטיקאים. אני מקווה שהם לא רק יגיעו לתחרויות נגדנו, אלא שהספורטאים שלנו גם יגברו עליהם".

על ההבטחה של האירנים לעמוד דום בדקת דומיה לזכר חללי מינכן: "כידוע לך, אתמול הייתה דקת דומיה בכפר האולימפי, ובין הנוכחים היו ראשי הוועד האולימפי של קטאר, והם עמדו דום".

גלעדי התייחס להכנות לאולימפיאדה: "מתרגש, דרוך, יש הרבה מה לעשות, ומעט זמן לטעויות. מקווה שהכל יהיה בסדר. יש למעלה מ-10,500 ספורטאים, עשרת אלפים עיתונאים, 6,00 אנשי טלוויזיה, 200 אלף עובדים, 60 אלף מתנדבים. את ההשוואה לבייג'ינג נעשה בסוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully