וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המשלחת האיראנית ללונדון: "נתחרה מול ישראלים"

האיראנים הדהימו כשהודיעו כי לא יחרימו התמודדויות מול ישראלים כמו בעבר, וכי יכבדו דקת דומייה לזכר הנרצחים במינכן

נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד,2012. AP
שמים סוף לחרם? נשיא אירן, מחמוד אחמדיניג'אד/AP

בזמן שבלונדון ציינו הערב (שני) 40 שנים לרצח הספורטאים הישראלים במינכן, ובצל איומי הטרור הרבים והפיגוע בבולגריה, יצאה הערב ידיעה מרעישה מכיוונה של אירן, שהודיעה כי ספורטאיה מתכוונים להופיע להתמודדויות מול ישראלים, במידה ויהיו כאלה. "אנחנו נהיה נאמנים לספורט", אמר בראם אפשרדזה, ראש הועדה האולימפית של האיראנים. אפשרדזה אמר את הדברים במהלך חתימה על 'הקיר להפסקת האש' שבכפר האולימפי, הקורא ללחימה בעולם להיפסק, לפחות במהלך האולימפיאדה.

"אנחנו נפעל לפי הספורטיביות, ונתמודד מול כל מדינה", הבטיח אפשרדזה. "בספורט ובאולימפיאדה, כל המדינות צריכות להיות ביחד בידידות. סולידריות עבור כל הארצות היא חשובה". כשנשאל האם האיראנים יכבדו דקת דומייה עבור הספורטאים הישראלים שנרצחו באולימפיאדת מינכן, אמר הנציג האיראני כי הם מתכוונים לכבד כל דקת דומייה במידה ואחת שכזו תיערך בטקס האולימפי, ואפילו התייחס לשאלה האם יש צורך בדקה שכזו: "זה מקרה שהועד האולימפי צריך להכריע בעניינו".

המשלחת האיראנית למשחקים כוללת לא פחות מ-54 ספורטאים, ולאפשרדזה היו רק מילים טובות עד כה על העיר המערבית בה יתנהלו המשחקים: "הכל כאן פנטסטי", אמר ראש המשלחת האיראנית ללונדון. "הכל פשוט מצויין, הדברים נורמליים לחלוטין".

בשנים האחרונות היו מקרים רבים בהם ספורטאים איראניים החליטו להחרים את המפגשים שלהם עם מתחרים ישראלים, מה שהוביל לניצחונות טכניים. הקולות בעולם גינו את האיראניים על כך, בטענה כי הדבר אינו ספורטיבי, ולא צריך להכניס פוליטיקה לעולם הספורט. איראן מצידה טענה פעמים רבות כי היא אינה מורה לספורטאיה להחרים את הישראלים, וכי מי שעושה כן, עושה זאת על דעת עצמו. עתה נותר לראות האם אכן יעמדו הספורטאים האירנים במילתם, או ששוב יהיה מדובר בספין כלשהו.

אולימפיאדה לונדון 2012 בוואלה!

שמעון פרס נשיא המדינה עם צביקה ורשביאק, לימור לבנת, אפרים זינגר והספורטאים האולימפים. קובי אליהו
הספורטיביות חוזרת? משלחת ישראל לאולימפיאדה/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully