וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילי לנדאו: "נצטרך להיות סבלניים ולתקוף בשכל"

תהל אלון

23.7.2012 / 16:30

קרית שמונה ערכה מסע"ת לקראת גומלין האלופות מול ז'ילינה (ג', 19:15, ספ'1). חסארמה: "יש דריכות, צריך להתרכז"

ברני ארדוב

צילום וידיאו: טל אנגלנדר
עריכה: טל רזניק

אלופת ישראל עירוני קרית שמונה ערכה היסטוריה בשבוע שעבר. לאחר האליפות הסנסציונית שלה, עלתה הקבוצה הצפונית להופעת בכורה בתולדותיה במסגרת ליגת האלופות מול אלופת סלובקיה ז'ילינה. הקבוצה של גילי לנדאו, שערך בעצמו הופעת בכורה על הקווים, הציגה משחק לא רע בכלל, אך לצערה הנאיביות הטיפוסית של הכדורגל הישראלי הגיעה גם אליה והיא ספגה שער לקראת הסיום והפסידה 1:0.

מחר (שלישי), ייערך הגומלין באצטדיון קרית אליעזר בחיפה. בקרית שמונה מאמינים שהם יכולים לבצע את המהפך ולעלות לשלב השלישי, בו תחכה ככל הנראה אלופת אזרבייג'אן נפטצ'י. הקבוצה הקצתה לאוהדיה חמישה אוטובוסים, שיביאו אותם מחר מהעיר לחיפה, בתקווה שהיא תזכה לתמיכה ביציעים. קשר הרכש דרקו טאסבסקי סובל מפציעה ובקבוצה עדיין לא יודעים אם יוכל ליטול חלק במשחק, אך מאמינים כי הוא יהיה כשיר.

גילי לנדאו, עירוני קרית שמונה. ברני ארדוב
מחפשים מהפך. לנדאו/ברני ארדוב

"כמו כל ספורטאי תחרותי שמחכה לרגע שלנו, כך אנחנו מרגישים לקראת המשחק מחר", פתח את דבריו המאמן גילי לנדאו, "אין ספק שלאור התוצאה במשחק הראשון הלחץ עובר אלינו, אבל ספורטאים שרוצים להיות בצמרת צריכים לפרוח בלחץ. אני בוטח בשחקנים שלי, זו אמורה להיות שעתם היפה. הקבוצה שמולנו הגיעה לפני שנתיים לשלב הבתים של האלופות. אני לא חושב שיש שפנים בכובע. תחושת הבטן שלי אומרת שמחר נבוא מרוכזים. זה לא יהיה פשוט וקל, נצטרך לשחק בסבלנות, לתקוף בשכל ולא להיחשף למתפרצות. נצטרך להתנהל בבגרות לאורך כל דקות המשחק".

לנדאו יודע ש"שיחקנו יפה במשחק הקודם, אבל לא היינו יעילים. מחר נצטרך לעשות את זה ובסופו של דבר יעילות מביאה יופי. התמקדנו במרכז השדה, בכדורים ארוכים שלהם לחלוצים, ובכך שהם מגביהים כל כדור נייח לרחבה. אנחנו ערוכים לכל סיטואציה. שרשרת המנהיגות של הקבוצה טובה וכמו כל משימה, אתה מנסה לבוא מוכן, להחליש את היריב ולהביא את המעלות שלך".

ומהי תוכנית המשחק? "בז'ילינה המטרה הייתה לשלוט בקצב המשחק. היה ברור שהם יפתחו חזק. ניסינו להחזיק אותם על מגרש קצר, בלי משחק מעברים. אסור להיות הרפתקנים במשחקים כאלה. בבית אתה תמיד שואף לתקוף, אבל צריך לעשות את זה בשכל. במשחק עצמו יש התפתחויות ורגעי משבר. אם נבקיע שער מוקדם, נצטרך לנצל את זה ובבית שלנו אנחנו צריכים להרגיש בטוחים. זה לא יהיה אותו משחק כמו הקודם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
דויד סולארי, עירוני קרית שמונה. ברני ארדוב
צריך למצוא את הרשת. סולארי/ברני ארדוב

לנדאו הוסיף: "כל דבר עשוי ועלול לקרות ונצטרך להגיב נכון. המטרה היא לתקוף מהפתיחה ולהשיג יתרון ובתוך זה להישמר ולא להיות חשופים. כשאתה מגיע למועדון ויש ארבעה שבועות הכנה, אתה רוצה לשמור על הסגל מהעונה שעברה. צירפנו רק את טאסבסקי, שמוסיף ליצירתיות שלנו ואני מקווה שהוא יוכל לשחק. במשחק כזה חשוב שהשחקנים ידעו למעלה מיממה את ההרכב ויבינו שהמאמן בוטח בהם. כך רציתי כשהייתי שחקן".

לגבי חוסר הניסיון סיכם המאמן: "המבוגרים בדרך כלל אחראים לניסיון ואנחנו באים עם עבודת הצוות. הכוכב הכי גדול הוא הקבוצה עצמה. מהרגע שנכנסתי לתפקיד ראיתי את הלהט של השחקנים והכמיהה להצלחה. להחזיק ולהעצים את מה שהם התחילו בשנה שעברה ולהראות שזה לא היה נס. מכאן כל הדברים נעשים קלים יותר".

בקבוצה יעמידו לרשות האוהדים חמישה אוטובוסים שייצאו מרחבת האצטדיון למשחק בשעה 15:30 וזאת על מנת לדאוג לקהל רב שיגיע לדחוף את הקבוצה ברגעיה ההיסטוריים. בפן המקצועי, הקשר דרקו טאסבסקי עדיין סובל מרגישות בשריר האחורי ונמצא בספק גדול למשחק, אם כי השחקן יערוך מבחן כשירות בסמוך להתמודדות שיקבע את מידת כשירותו.

דויד סולארי (מימין), סאלח חסארמה, עירוני קרית שמונה. ברני ארדוב
חסארמה וסולארי מוכנים לאתגר/ברני ארדוב

החלוץ דויד סולארי, שחייב למצוא את הרשת מחר, אמר: "לא הצלחנו להבקיע, אבל שיחקנו טוב ואנחנו מאמינים שעם האוהדים שלנו בבית, נוכל להשיג תוצאה שתעלה אותנו לשלב הבא. הם קבוצה מאורגנת, אבל גם אנחנו התכוננו והשתפרנו לקראת המשחק".

סלאח חסארמה הוותיק סיכם: "מעודד אותנו שהגענו להרבה מצבים בחוץ. אנחנו מקווים שמחר נגיע ליותר. שלא משנה איזה שחקן, צריך להיות מרוכזים כדי לכבוש. תמיד יש לחץ. התוצאה במשחק הראשון הייתה לרעתנו, אבל אנחנו מעודדים מהיכולת. יש דריכות, אנחנו מרוכזים והשחקנים מבינים איזו קבוצה קשה מחכה לנו. הם לא סופגים הרבה ואנחנו עובדים על זה ונקווה ליישם מחר. הייתי מעדיף לשחק בקרית שמונה, אבל גם פה אנחנו מכירים את המגרש. הרבה שנים אנחנו משחקים פה והיו לנו משחקים מצוינים. זה יעבוד לטובתנו".

הרכב משוער: דני עמוס, אלעד גבאי, שיר צדק, סאלח חסארמה, דושאן מטוביץ, בראיין גרסיסיץ', רביד גזל (דרקו טאסבסקי), אדריאן רוצ'ט, ברק בדש, דויד סולארי ושמעון אבוחצירא.

קשר עירוני קרית שמונה דרקו טאסבסקי. ברני ארדוב
לא בטוח שיהיה כשיר לפתוח. טאסבסקי/ברני ארדוב

פצ'ובסקי: "נצטרך להתרגל לחום"

גם ז'ילינה ערכה את האימון המסכם שלה באצטדיון קרית אליעזר כאשר שחקניה ניסו להתרגל לחום הכבד. ריקרדו נונס הפורטוגלי סוחב פציעה והוא בספק למשחק. החלוץ תומאש מאיטן, שנכנס כמחליף במשחק הראשון, עשוי לפתוח על חשבון אחד משחקני ההתקפה. עוד לפני כן ניצלו שחקני ז'ילינה את הבוקר החופשי לטיול בגנים הבאהיים.

השוער מרטין דוברבקה אמר: "ברור שיהיה משחק קשה, אבל יש לנו את היתרון וננסה גם לכבוש. אנחנו מוכנים ומרוכזים במשחק, שיש לו חשיבות גדולה מבחינתנו". ויקטור פצ'ובסקי: "המשחק הראשון הראה את היכולות של שתי הקבוצות. נצטרך להתמודד עם החום וחשוב שנהיה פעילים וניצור הזדמנויות ליד השער. זה יכול לעזור לנו".

ההרכב המשוער: מרטין דוברובקה, ארנסט מאבוקה, ולדימיר לייטנר, יוזף פיאצ'ק, ריקרדו נונס (סרג' אקאקפו), ויקטור פצ'ובסקי, מירוסלב בארצ'יק, פטר שולק, רוברט פיך, מומודו סיסיי, גימה (תומאש מאיטן).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully