וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברדלי וויגינס זכה בטור דה פראנס

הרוכב בן ה-32, ששלט במירוץ לכל אורכו, הפך לבריטי הראשון שלובש את החולצה הצהובה בפריס. כך זה קרה, צעד אחר צעד

בראדלי וויגינס הפך היום (ראשון) לבריטי הראשון בהיסטוריה שזוכה בטור דה פראנס, לאחר שסיים את המירוץ המפרך במקום הראשון, בשנתו ה-99. וויגינס סיים בבטחה את הקטע ה-20 והאחרון, 120 ק"מ בין ראמבולייה לפאריס. את הקטע ניצח בן קבוצתו, מארק קאבנדיש.

וויגינס רשם היום זכייה ראשונה בקריירה בטור בגיל 32 המאוחר יחסית. הרוכב הבריטי נולד בבלגיה, לאם אנגליה ואב אוסטרלי, שהיה בעצמו רוכב אופניים מקצועי. בגיל שנתיים הוריו נפרדו והוא הגיע עם אימו ללונדון. היום, אחרי שלושה שבועות של מירוץ מתיש, הוא השלים את הזכייה, כשהוא מקדים את בן ארצו וחברו לקבוצת "סקיי" כריס פרום ב-3:21 דקות ואת האיטלקי ויצ'נזו ניבאלי ב-6:19 דקות, כדי לחגוג זכייה מרגשת בשאנז אליזה.

קאדל אוואנס האוסטרלי, האלוף מהשנה שעברה, סיים שביעי, וגם חברו לקבוצה האמריקאי, טג'אי ואן גארדרן, מקדים אותו ומסיים במקום החמישי, וגם זוכה בחולצה הלבנה, של הרוכב הצעיר הבכיר (מתחת לגיל 25). תומאס ווקלר הצרפתי זכה ב"מלך ההרים" עם 135 נקודות, פיטר סאגאן הסלובקי סיים עם הכי הרבה נקודות במישורים (421).

בראדלי וויגינס רוכב אופניים בריטי. רויטרס
הרגע הגדול שלו. וויגינס היום בפאריס/רויטרס

ממירוצי היום והוולודרום להיסטוריה בריטית - סיפורו של בראדלי וויגינס

וויגינס היה רוכב מבטיח כבר מגיל צעיר ובאולימפיאדת סידני 2000, כשהוא בן 20 בלבד, היה חלק מהנבחרת הבריטית שזכתה במדליית הארד בתחרות הרדיפה. גם לאורך המשך הקריירה עיקר תהילתו הגיעה בתחרויות וולודרום ותחרויות יומיות, כאשר הוא באולימפיאדת אתונה 2004 הוא זכה בזהב בתחרות לארבעה קילומטרים רדיפה, בכסף ברדיפה הקבוצתית ובארד בתחרות שליחים. כעבור ארבע שנים, בבייג'ינג, הוא שמר על התואר בארבעה קילומטרים והשתדרג לזהב ברדיפה הקבוצתית. בנוסף, הוא מחזיק בשש מדליות זהב, ארבע מכסף ואחת מארד מאליפויות העולם השונות.

ב-2005 הוא החליט להתחיל להשתתף גם במירוצי האופניים הגדולים ורכב בג'ירו של איטליה באותה שנה ובטור דה פראנס בשנה שאחריה, תחת קבוצת קופידיס. הוא סיים במקום ה-123 בלבד, הרחק מהצמרת. ב-2007 הוא שוב הופיע בטור תחת קופידיס, אך הקבוצה נזרקה לאחר ששני כוכביה נתפסו על שימוש בסמים ו-וויגינס החליט שלא ללבוש שוב את מדיה.

אחרי שנת הפסקה לטובת ההצלחה בבייג'ינג, חזר וויגינס למירוצים הגדולים וסיים במקום ה-71 בג'ירו, אולם הגיע עד למקום הרביעי בדירוג הסופי בטור, כשהוא מנצל את יכולותיו בקטעים נגד השעון ומשתפר בצורה ניכרת בקטעי ההרים. המקום הרביעי היה שווה לשיא הבריטי לרוכב בטור, שנקבע על ידי רוברט מילר ב-1984.

במירוץ נגד השעון שפתח את הג'ירו של 2010, קצר וויגינס ניצחון ראשון בקטע בקריירה שלו, אך דווקא בטור, אליו הגיע עם ציפיות גדולות, הוא התרסק וסיים רק במקום ה-24. בשנה שעברה התרסק בקטע השביעי של הטור ונאלץ לפרוש.

השנה הגיע וויגינס למירוץ מלא בתקוות, אך גם עם הידיעה כי הוא אינו פייבוריט מול קאדל אוונס, אלוף השנה שעברה. למרות זאת, הוא עמד בלחץ ובציפיות וכבר מהפתיחה התמקם בצמרת. בקטע השביעי הוא נטל את החולצה הצהובה ומאז לא פשט אותה. הוא זכה לראשונה בקריירה בשני קטעים בטור, שני הקטעים האישיים נגד השעון, כשהוא מביס את כל יריבו ואוונס ביניהם ונעזר בשאר הקטעים בחברו הבריטי לקבוצת טים סקיי, כריס פרום, שסיים במקום השני.

וויגינס הפך לרוכב ה-59 בהיסטוריה שזוכה בטור דה פראנס והוא הבריטי הראשון שעושה זאת אי פעם.

אופניים בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully