וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספורטאי דרום סודני הורשה להשתתף באולימפיאדה

על אף שלמדינתו אין וועד אולימפי, המרתוניסט גור מריאל יוכל להשתתף במשחקים תחת דגל חמש הטבעות: "חלום שהתגשם"

בשורות טובות לרץ המרתון גור מריאל, שנולד בדרום סודאן. הרץ בן ה-28 עזב את סודאן כשהיה בן שמונה לאחר ש-28 מבני משפחתו נהרגו על ידי הממשלה הסודנית ועכשיו אינו יכול להתחרות כמי שמייצג את דרום סודאן, כיוון שלמדינה הצעירה ביותר בעולם עדיין אין ועד אולימפי מורשה. מריאל לא הורשה להתחרות תחת דגל ארצות הברית כיוון שאין לו דרכון אמריקני, על אף שיש לו גרין קארד שמאשר לו לגור במדינה. בנוסף, הוא סירב להתחרות תחת דגל סודאן, כיוון שהוא לא מחשיב את עצמו כתושב המדינה.

לאחרונה היה נדמה כי מריאל לא יוכל להתחרות במשחקים האולימפיים, אבל בסופו של דבר הוועד האולימפי הבינלאומי אישר לו להשתתף כספורטאי עצמאי. "בדיוק התכוננתי לצאת לריצה", סיפר מריאל לטלגרף הבריטי, "ואוו! זה כל כך מרגש. קשה לי לתאר את זה במילים, אני חסר מילים. טמפרטורת הגוף שלי גבוהה. אני חייב להתאמן כמו ספורטאי אולימפי עכשיו". כזכור, סודאן ודרום סודאן היו קרובות למלחמת אזרחים עד שהאחרונה הכריזה על עצמאותה לפני קרוב לשנה.

"הקול של דרום סודאן סוף סוף נשמע", אמר מריאל, "דרום סודאן סוף סוף מצאה את מקומה בקהילה העולמית. אפילו שלא אשא את הדגל של דרום סודאן, המדינה תהיה נוכחת במשחקים. החלום שלי התגשם, התקווה של דרום סודאן בחיים". מריאל סיפר כי יבקש מאביו, שעדיין גר בדרום סודאן, לנסוע לאחת הערים בסביבתו על מנת למצוא טלויזיה כדי לצפות בו: "הדבר הכי חשוב הוא האנשים בדרום סודאן. הם נאבקו כל כך הרבה, אז אם אוכל להשיג משהו זה יכול לעזור. לכן, אני מתעורר בכל בוקר, נועל נעליים ומתאמן".

אולימפיאדה לונדון 2012 בוואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully