וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך למדליה של שחר צוברי

22.7.2012 / 12:00

חמישה ימים לפני פתיחת האולימפיאדה, וואלה! ספורט בוחנת את סיכויי עשרת הספורטאים הבכירים במשלחת הישראלית. הפעם: שחר צוברי שואף ליותר מארד

השייט הוא הענף האולימפי המוצלח ביותר בישראל, וכל זה מבלי שסירות המפרש הביאו לנו מדליה. את המדליות הישראליות בשייט השיגו גולשי הרוח, תחילה גל פרידמן ואז שחר צוברי. אם ההחלטה של התאחדות השייט הבינלאומית והוועד האולימפי לא תשתנה, משחקי לונדון 2012 יהיו האחרונים שבהם יהיו תחרויות גלישת רוח. בריו 2016 אמורים גלשני המצנח להחליף את גלשני הרוח. המדליסט האולימפי מבייג'ינג, שחר צוברי, יודע שהוא יהיה אחראי על שירת הברבור. הוא גם יודע שתנאי מזג האוויר באתר האולימפי בווימות' שבדרום אנגליה, יקשו עליו "לגרום לברבור לשיר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שירת הברבור. שחר צוברי/מערכת וואלה!, צילום מסך

ניסיון

המשחקים האולימפיים:

השתתף במשחקי בייג'ינג 2008 וזכה במדליית הארד, המדליה האולימפית השביעית של ישראל בכל הזמנים. כששחר צוברי התחרה בבייג'ינג הוא היה בן 21 בלבד, ובכל זאת הצליח להתנהל כמו המנוסה ביותר מבין גולשי הרוח בצמרת העולמית. הוא הוכיח שהוא ספורטאי עם אופי כל כך מיוחד, שגובר במקרים מסויימים על שנים של ניסיון. צריך לזכור שגם היו לו מזל, כי לצד שיוטים בתנאי מזג אוויר סוערים, הוא נהנה מעוד כמה שיוטים שהתקיימו בתנאים שהוא הכי אוהב, תנאים של רוח חלשה. ובכל זאת, הוא הצליח לסיים את המשחקים האולימפיים בצורה דרמטית, כשלפני שיוט המדליות המכריע הוא דורג רביעי והצליח לטפס למקום שמוביל לפודיום בשיא המאני טיים.

אליפויות העולם ואירופה:

זכה במדליית ארד באליפות העולם ב-2008. זכה במדליות הזהב באליפויות אירופה ב-2009 ו-2010. באליפות אירופה שהתקיימה ב-2011 בבורגס שבבולגריה, צוברי היה אמור לזכות במדליית הארד. הוא דורג שלישי לפני שיוט המדליות, אבל נמרוד משיח שהתחרה נגדו על הכרטיס ללונדון חסם אותו ומנע ממנו לזכות במדליה שלישית בקריירה באליפות אירופה. שתי אליפויות העולם האחרונות, שהתקיימו בפרת' ובקאדיס, התאפיינו ברוחות חזקות מאוד לאורך כל ימי התחרות, וצוברי לא הצליח להתברג בהן בצמרת.

הגולש שחר צוברי. ברני ארדוב
ממה הוא יהנה הפעם? שחר צוברי/ברני ארדוב

המדליה

מה יביא לו את המדליה?

הרבה מאוד מזל. מבחינה סטטיסטית, גם המהמרים המשוגעים ביותר לא היו שמים את כספם על מדליה נוספת של שחר צוברי, לא כשבוחנים את התנאים באתר האולימפי בווימות'. צריך להבין, לא מספיק שהאתר הזה מתאפיין ברוחות חזקות לאורך כל השנה, מדי שנה, בעונת הקיץ הנוכחית אומרים שסוער שם במיוחד. צוברי עשה בשנתיים האחרונות את כל מה שיכל כדי לשפר את יכולותיו ברוחות חזקות. דווקא באליפות העולם בפרת' בה סיים במקום ה-17, אמרו עליו שאפשר היה לשים לב לשיפור ביכולת שלו ברוחות חזקות. ב-2012 בקאדיס זה אפילו נראה טוב יותר. ברור לכולם שצוברי של 2012 הוא גולש טוב יותר ברוחות חזקות, אבל השאלה היא למה זה יספיק? אם יהיה לו מזל, יהיו בווימות' כמה ימים של רגיעה, של רוח שהיא יותר לרוחו, ואז נוכל לראות אותו בצמרת. ברגע שהוא יגיע לצמרת, כמו בבייג'ינג, הוא יוכל להוציא מעצמו כוחות מיוחדים כדי לנסות ולהשיאר שם עד הסוף. לפתיחת התחרות תהיה משמעות גדולה מאוד עבור צוברי. אם השיוטים הראשונים במקבץ שלו יראו טוב, זה יתן לו המון לקראת ההמשך. צריך לזכור, גלישת רוח זה ענף שכבר ראינו בו אנדרדוגים שניצחו בגדול במשחקים האולימפיים. זה מה שקרה במשחקי סידני 2000, כשכריסטוף זיבר האוסטרי זכה במדליית הזהב ואף אחד לא ספר אותו לפני כן. אי אפשר לדעת מה יקרה בשייט במשחקים האולימפיים, וזה מה שכל כך יפה בו. גם בקרב נגד נמרוד משיח, שחר צוברי היה האנדרדוג. אחרי שלוש תחרויות מבין ארבע בין השניים, אף אחד לא האמין שצוברי יהיה זה שיסע למשחקים האולימפיים בסופו של דבר.


מה ימנע ממנו את המדליה?

עד עכשיו, כל ההישגים הטובים של שחר צוברי נרשמו בתנאים של רוח חלשה ובינונית. השייטים הישראלים שהו בחודשים האחרונים לא מעט באתר האולימפי בווימות', וממה ששמענו מהם - הרוחות היו חזקות ברוב הזמן. בצמרת העולמית יש כיום לא מעט גולשים שמתמחים ברוחות חזקות חוץ מנמרוד משיח שנשאר בארץ. רוב הגולשים האלה יהיו במשחקים האולימפיים, ורק יתפללו שהרוחות יהיו כמה שיותר חזקות כדי לפתוח פערים משמעותיים על גולשים כמו שחר צוברי. למרבה הצער, בכל פעם שהם מקבלים את הרוחות האלה - הם אכן מצליחים לפתוח את הפערים האלה.

שייט ישראלי שחר צוברי עם מדליית זהב. קובי אליהו
מי מהמר על עוד מדליה? שחר צוברי/קובי אליהו

יריבים מרכזיים

דוריאן ואן ריסלברג ההולנדי (23) נחשב לגולש הרוח הטוב בעולם כיום ברוחות חזקות. כבר שלוש שנים מסמנים אותו כדבר הגדול הבא בגלישת הרוח, ובלונדון 2012 הוא אמור להגיע לשיאו. ואן ריסלברג זכה במדליית הזהב באליפות העולם ב-2011 בפרת', וסיים רביעי באליפות העולם האחרונה בקאדיס.

במקרה של תנאים משתנים, מי שיהפוך אוטומטית לפייבוריט הגדול לזכייה הוא סגן האלוף האולימפי, ג'וליאן בונטם הצרפתי. הוא ידוע כגולש יותר ורסטילי, שיכול להצליח בכל התנאים. הוא אלוף העולם הנוכחי, והזכייה בקאדיס הייתה השניה שלו בקריירה באליפות העולם. בניגוד לואן ריסלברג, מדובר בגולש ותיק (33) ומנוסה מאוד, שגם מכיר היטב את כל יריביו.

ניק דמפסי הבריטי (32) הוא הגולש ששחר צוברי הרס לו את מדליית הארד לפני ארבע שנים. הפעם הוא ינסה לנצל את יכולותיו במגרש הביתי שלו כדי להתנקם ולזכות במדליה אולימפית שניה בקריירה (ארד באתונה 2004). דמפסי הוא גם סגן אלוף העולם הנוכחי. פרמיסלב מיארצ'ינסקי הפולני היה צריך לגבור על בן ארצו, פיוטר מישקה, שגם הוא משתייך לצמרת העולמית הגבוהה כדי להגיע למשחקים האולימפיים. חוץ מזה, מדובר בגולש שמגיע לצמרת כמעט בכל תחרות גדולה בה הוא משתתף, וגם הוא אוהב רוחות חזקות. ג'ון פול טובין הניו זילנדי הוא יורשו של האלוף האולימפי מבייג'ינג, טום אשלי. בקמפיין הנוכחי הוא הצליח לגבור על אשלי ולהגיע למשחקים האולימפיים, ורק על זה כבודו במקומו מונח. חוץ מזה, טובין סיים בצמרת בשתי אליפויות העולם האחרונות, כולל מדליית ארד בקאדיס 2012 - מה שהופך אותו למועמד חזק למדליה אולימפית.

  • עוד באותו נושא:
  • שחר צוברי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully