וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העתודה ניצחה את בלגיה 66:69 וחזרה לדרג א'

שחקניו של דרוקר איבדו יתרון של 19 נקודות, אבל יכולת טובה של טימור ברבע האחרון הבטיחה את הניצחון והחזרה לדרג א'

שלוש שנים לאחר שצנחה לדרג ב', כחלק מהשקיעה של הנבחרות הצעירות של ישראל, חזרה הערב (חמישי) נבחרת העתודה של ישראל לדרג א', לאחר שניצחה את העתודה של בלגיה 66:69. שחקניו של שרון דרוקר כבר הובילו ב-19 הפרש, כמעט ואיבדו את המשחק ברבע האחרון, אך החזיקו מעמד, לקחו את המשחק ועלו לחצי הגמר של אליפות אירופה לדרג ב', עלייה שמשמעותה למעשה העפלה אוטומטית לדרג א'.

שחקני נבחרת העתודה של ישראל חוגגים את החזרה לדרג א'. לילך וייס, מנהלת ליגת העל בכדורסל
פשוט ענקים. העתודה חוגגת חזרה לדרג א'/מנהלת ליגת העל בכדורסל, לילך וייס

ההישג של ישראל גדול עוד יותר כשנזכרים שאת משחק הפתיחה של האליפות, מול בולגריה, הפסידו שחקניו של דרוקר. אלא שמאז הם הציגו לחימה נהדרת, ולאחר הניצחונות על אוסטריה וסלובקיה, הגיע המשחק המצויין של פולין, ולאחריו ההופעה הערב מול הבלגים, שהוכיחה שמקומה של העתודה בהחלט בדרג א', למרות ההתרופפות ברבע האחרון. גם הערב קיבל דרוקר הופעות טובות משון דאוסון ואור סולומון, שעשו חיים קשים במיוחד ליריבים שלהם, ויחד עם בר טימור ועוז בלייזר, התגברו על ההופעה העצומה של שחקנה של בלגיה, אליאס לאסיסי שקבר 8 שלשות ללא החטאה בדרך ל-34 נקודות, והחזירו את ישראל למקומה הטבעי.

מהדקה היה נראה שהמשחק הזה הולך אך ורק בכיוונה של ישראל. טימור וסולומון ניצלו את הנמנום של בלגיה כדי לפתוח מבערים, וטסו ליתרון 0:11 כבר לאחר שלוש דקות. גם ההמשך לא היווה שיפור מיוחד מצד הבלגים, שנשענו בעיקר על ערב מוצלח של לאסיסי, אבל יכולת גדולה של סולומון בריבאונד והרבה אנרגיה של דאוסון הביאו את ישראל ליתרון 26:42 במחצית. שחקניו של דרוקר המשיכו לדהור וכבר הוליכו ב-19 הפרש, אבל אז הגיע הקאמבק של בלגיה: לאסיסי ובאוקיצ'ו הטיסו את נבחרתם ל-8:19 בפתיחת הרבע האחרון, ועלו ליתרון עם מטווח מטורף של לאסיסי בדרך ל-64:66. אלא שאז הגיב סולומון עם שלשה, לביא חטף כדור חשוב מאין כמוהו, וישראל חגגה ארוכות את החזרה המרגשת לדרג א'.

שחקני נבחרת העתודה של ישראל חוגגים עלייה לדרג א'. לילך וייס, מנהלת ליגת העל בכדורסל
בחזרה למקום הטבעי. שחקני העתודה לאחר הניצחון/מנהלת ליגת העל בכדורסל, לילך וייס

מהלך המשחק

ישראל פתחה את המשחק בטירוף, כשהיא מהממת את יריבתה וטסה ליתרון 0:11 מדהים, בזכות יכולת טובה של בר טימור ואור סולומון. לאסיסי העיר מעט את נבחרתו עם שתי שלשות חשובות, אבל דרוקר שלח לפרקט את שון דאוסן שהמשיך את היכולת הטובה שלו והוריד את ישראל ביתרון 11:22 בסיום הרבע הראשון. משחק הפנים של ישראל המשיך להיות הגורם שאיפשר לה את השליטה, כשסולמון משתלט על כל כדור חוזר בהתקפה והופך אותו לנקודות, כשהיתרון עלה ל-16:28. לאסיסי צלף את השלשה השלישית שלו, אבל בר טימור חזר לפעולה, ושלשה משלו יחד עם נקודות של דאוסן הורידו את ישראל ביתרון 26:42.

בדיוק כמו בפתיחת המשחק, גם את הרבע השלישי פתחה ישראל עם ריצת 0:7, אבל הבלגים לא הרימו ידיים לחלוטין, והצליחו לצמק ל-49:37, בזכות עוד שלשה של לאסיסי. טימור עצר את השטף עם שלשה, ונקודות של שלטיט החזירו את היתרון ל-17, אבל שש נקודות של באוקיצ'ו הורידו ל-55:45 בסיום הרבע השלישי. בלגיה המשיכה בקאמבק שלה, ו-2:9 בפתיחת הרבע האחרון הורידה את הפער ל-3 בלבד. טימור הרגיע מעט את המצב עם שלשה גדולה, אבל לאסיסי המשיך בערב הענק שלו, צלף את השלשה השמינית שלו ללא החטאה (!) והעלה את בלגיה ל-64:66. סולומון ענה באחת משמעותית מאוד משלו, לביא חטף כדור וטימור נשלח אל הקו אך קלע רק אחת. הבלגים חיפשו להשוות והלכו אל באוקיצ'ו, אבל הוא החטיא, טימור לקח את הריבאונד וסגר את הסיפור מהקו.

קלעו לנבחרת העתודה של ישראל: בר טימור 20 (6 מ-12 מהשדה) ו-5 איבודים, אור סולומון 16 ו-15 ריבאונדים, אור בלייזר 14 ו-14 ריבאונדים, שון דאוסן 10 ו-6 ריבאונדים, בן אלטיט 5 ו-5 ריבאונדים, גיא לביא 4 ו-3 אסיסטים, אברמוביץ', דראפיץ' ואריאלי שיחקו ולא קלעו.

שחקני נבחרת העתודה של ישראל מרכינים ראש לפני המשחק. לילך וייס, מנהלת ליגת העל בכדורסל
עמדו דקת דומייה לזכר הנרצחים בפיגוע בבורגוס. נבחרת העתודה/מנהלת ליגת העל בכדורסל, לילך וייס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully