וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה מה שהיה חסר לכם?

17.7.2012 / 15:23

לדרקו טאסבסקי, הרכש הבולט והכמעט יחיד של קרית שמונה, יש אולי הכי הרבה ניסיון אירופי מכל שחקני הקבוצה. יש לו איכות, מסירה, כישרון, אבל גם אופי לא קל, יותר מדי סיפורים על עצלנות ודוגמניות פלייבוי, עד כי עולה השאלה: האם הוא בכלל מתאים לתלכיד של אלופת ישראל?

אפריל 2012. לבסקי סופיה התארחה לדרבי חם אצל לוקומוטיב, ירדה להפסקה בפיגור 1:0 והמאמן יאסן פטרוב החליט להחליף את הקשר המקדוני שלו דרקו טאסבסקי שהיה חלש להחריד. לבסקי אמנם הצליחה להשוות ולקטוע רצף של שלושה הפסדים רצופים ללא שער זכות, אבל טאסבסקי נותר עצבני. על פי דיווחים בבולגריה, בסיום המשחק זרק לו עוזר המאמן ויקטוריו פבלוב הערה מקצועית על יכולתו והקשר התחמם. בין השניים נרשמו חילופי דברים ובשלב מסוים קם טאסבסקי וניסה להכות את פבלוב באגרופיו. השחקנים מנעו את העימות, והמקדוני העצבני יצא בזעם וירה לעיתונאים: "הגיע הזמן להיפרד. אעזוב בוודאות. יש פה אנשים שלא אוהבים אותי". התגובה לא איחרה לבוא ובשבעת משחקי הליגה האחרונים של העונה טאסבסקי נזרק ליציע. למעשה, זה היה אקורד סיום צורם לקריירה של חמש שנים בלבסקי.

שלושה שבועות אחרי אותו משחק, ועוד לפני סיום העונה בבולגריה, נחת טאסבסקי בישראל, עבר בדיקות רפואיות וחתם לשנתיים במדי עירוני קרית שמונה. קיץ מוזר עבר על האלופה הישראלית שתפתח הערב (שלישי, 20:30, ספורט5) את השתתפותה במסגרת מוקדמות הצ'מפיונס. רעש הפרידה מרן בן שמעון הוחלף בשקט תעשייתי מוחלט במהלך הקיץ. שקט שלא בהכרח מבשר טובות. שני שחקנים בלבד עזבו וטאסבסקי הוא הרכש היחיד שהגיע עד כה. קרית שמונה מקבלת קשר מוכשר עם טכניקה נהדרת ויכולות מוכחות, אבל גם שחקן שהוגדר כעצלן וכיכב לא מעט במדורי הרכילות. טאסבסקי הרשים מאוד במחנה האימונים, אבל לא בטוח ששחקן מסוגו באמת היה חסר בסגל של גילי לנדאו. הכירו את הכוכב החדש בצפון.

דרקו טאסבסקי (משמאל), נבחרת מקדוניה, מול טל בן חיים, נבחרת ישראל. Ariel Schalit, AP
כוכב על המגרש וגם במדורי הרכילות. טאסבסקי במדי מקדוניה מול טל בן חיים/AP, Ariel Schalit

טאסבסקי, 28, עזב את הליגה המקדונית בגיל 21 לטובת מטאלורג זאפוריז'יה האוקראינית. השנתיים שהעביר בקבוצה ממרכז הטבלה לא היו מוצלחות, למרות שבמקביל כבר נקרא השחקן לראשונה לסגל נבחרת מקדוניה הבוגרת. טאסבסקי מיעט לשחק (17 הופעות ליגה בלבד) ובקיץ 2007 עזב ללבסקי. לשחקן שורשים בבולגריה מה שעזר לו לקבל במהרה דרכון מקומי. המקדוני נכנס מהר לעניינים בקבוצתו החדשה והפך לאחד משחקניה הבולטים.

בעונתו השנייה במועדון, תחת הדרכתו של אמיל ולב, טאסבסקי היה במיטבו ותרם שישה שערים כל הדרך לזכייה באליפות, התואר הגדול היחיד בקריירה של המקדוני. בסיום אותה עונה ההתעניינות בשחקן גברה. בבולגריה דווח על חזרה אפשרית לאוקראינה, הפעם למטאלורג דונייצק, אבל לבסקי שדאגה לעגן בחוזהו סעיף שחרור בגובה מיליון יורו לא הייתה מוכנה לשמוע על שחרור. אלא שדווקא אחרי השיא, באה נפילה מסוימת והשחקן החמיץ את מרבית משחקי הסיבוב השני בעונת 2009/10 בגלל פציעות חוזרות ונשנות בברך.

בעונת 2010/11 הגיע ללבסקי המאמן פטרוב שידע הרבה עליות וירידות במערכת היחסים עם טאסבסקי. המקדוני שיחק יחסית בקביעות וגם סיים את העונה עם ארבעה שערים ותשעה בישולים, אך התחיל לחוש שהוא מיצה את עצמו בבולגריה. "אולי זה היה המשחק האחרון שלי בקבוצה", אמר לאחר המחזור האחרון. בקיץ, טען סוכנו כי בפניו הצעות מאנז'י מחצ'קאלה וקרסנודאר הרוסיות, אבל הצעה רשמית לא התקבלה והשחקן המשיך במועדון והחל להתמרמר. עם פתיחת העונה נקלע לעימות עם המאמן החדש גיורגי איבנוב, שכשחקן, שיחק איתו בלבסקי, וזה זרק אותו מאחד האימונים בטענה שאינו מתאמץ.

טאסבסקי הושעה ממשחק, חזר לאחר מכן ונראה טוב ב-0:3 על בוטב וראצה. "זה טאסבסקי שאני רוצה לראות, שחקן שנלחם", אמר איבנוב. אלא שבהמשך המקדוני חזר לסורו. הוא גילה יכולת איומה ולאוהדים נמאס מההתנהגות שלו על המגרש. במקביל, לבסקי נראתה רע ואיבדה מהר מאוד את הסיכוי לאליפות, איבנוב פוטר והוחלף שוב בפטרוב וטאסבסקי היה נחוש בדעתו לעזוב בסיום העונה במיוחד כשראה שהמועדון הסכים למכור את כל כוכביו. הפיצוץ בסיום הדרבי מול לוקומוטיב באפריל היה סוף הסיפור. שבועיים לאחר אותו משחק ביקשו סקאוטים, בעיקר מקפריסין, להגיע לצפות בשחקן, אך בלבסקי סירבו להחזירו לסגל. גם העסקה עם קרית שמונה נסגרה במהרה תמורת פיצוי סמלי של 150 אלף יורו בלבד.

מאמן לבסקי סופיה גאורגי איבנוב. רויטרס
גם לו נמאס. איבנוב/רויטרס

כאמור, העסקה עם קרית שמונה נחתמה בראשית חודש מאי, הרבה לפני סיום העונה בבולגריה ובישראל ואחרי שהקבוצה של איזי שרצקי הבטיחה את האליפות. כשטאסבסקי הגיע לישראל למעמד החתימה ולבדיקות הרפואיות, הוא הבטיח לראשי המועדון כי לא ישחק עד תום העונה מחשש שייפצע. בלבסקי לא הביעו שום התנגדות למהלך למרות שהקבוצה נלחמה עד הרגע האחרון על הכרטיס לאירופה. בסופו של דבר, למרות הדם הרע בין הצדדים, מצאו במועדון הבולגרי לנכון להיפרד מהשחקן בטקס בו קיבל מגן הוקרה מיושב הראש.

לבסקי, חובה להדגיש, הוא לא מועדון קל להיות בו תקופה כל כך ארוכה. הלחץ לזכות בתארים עצום, האוהדים תובעניים והאצבע של בעל הבית קלה מאוד על ההדק. למשל, בחמש שנים במועדון עבר טאסבסקי תחת תשעה מאמנים ולפיכך עבר גם לא מעט תפקודים במגרש. בבולגריה טוענים כי מדובר בשחקן של מצבי רוח. אם יש לו חיבור טוב למאמן והוא מרוצה, הוא פורח ונותן מעצמו. בתקופות קשות, הוא לא מצליח להוציא מעצמו דבר. בעונה שעברה, לצורך הדוגמה, טאסבסקי היה בכושר הירוד בקריירה ושמע שוב ושוב מהאוהדים את המילה: 'עצלן'. "אני עצלן? מי שמכיר אותי יודע שני נותן הכל. צורת המשחק שלי שונה ולא אכפת לי מה שאומרים", הגיב השחקן.

"בחצי השנה האחרונה, כל מה שעשיתי לא הצליח. אני מותש בלבסקי. אין לי טענות לאוהדים שקיללו אותי כי בעצמי הרגשתי לא מועיל. אני כבר לא יכול לעזור לקבוצה", סיפר באחד מראיונות הפרידה שלו. טאסבסקי נראה כל כך רע בעונה שעברה, עד שהמאמן החדש של נבחרת מקדוניה, ג'ון טושאק, לא זימן אותו ולו פעם אחת מאז קיבל את המושכות לפני שנה. לטאסבסקי 34 הופעות במדי נבחרתו, אבל האחרונה בהן לפני 16 חודשים.

מחוץ למגרש מדובר בטיפוס מוחצן. בתקשורת הבולגרית דווח כי נהג להסתובב ברחבי העיר בג'יפ מסוג BMW ושמו נקשר שוב ושוב לדוגמניות ונערות פלייבוי שונות. אחת מהן, סבטלנה וסילבה, אף סיפרה באריכות בראיון על מעלליו של המקדוני במיטה. בקיץ נשא טאסבסקי לאישה את רומינה אנדונובה, מלכת היופי של בולגריה לשנת 2010. הזוג כיכב באופן שוטף במדורי הרכילות ובקמפיינים שונים. החתונה הסודית שנערכה בסקופיה בקיץ תפסה כותרות גדולות, כמו גם הידיעה לפיה החליטה אנדונובה ללדת את ביתם הבכורה בישראל. "דרקו ברח מתדמית הכדורגל הפלייבוי, רודף הנשים", סיפרה בעבר וכשנשאלה לגבי המעריצות בארץ הקודש ענתה: "אני לא מסוג הנשים שכולאות את הגבר שלהם בכלוב".

דויד סולארי שחקן עירוני קרית שמונה. קובי אליהו
מי יעשה שם הגנה? סולארי עם רוצ'ט/קובי אליהו

טאסבסקי יפגוש הערב את ז'ילינה ולא בפעם הראשונה בחייו. בקיץ 2008 הוגרלה לבסקי מול היריבה הסלובקית במסגרת הסיבוב הראשון של מוקדמות גביע אופ"א. הבולגרים חזרו עם 1:1 ממשחק החוץ והציפיות עלו לשמיים, אבל בגומלין נוצחו 1:0 משער שנבע מטעות בהגנה והרבו להחמיץ. ז'ילינה המשיכה להופעה בשלב הבתים ובלבסקי נותרו מאוכזבים. למרות זאת, יחד עם לבסקי צבר הקשור ניסיון עשיר במפעלים האירופיים. הקבוצה אמנם החמיצה את שלב הבתים באלופות ב-2009 לאחר הפסד לדברצן בפלייאוף, אבל שיחקה שנתיים ברציפות בשלב הבתים של הליגה האירופית.

הניסיון הזה צריך לבוא לידי ביטוי במשחק הערב בסלובקיה. על הנייר, הבדלי הרמות בין האלופה הישראלית לסלובקית לא משמעותיים. מה שכן משמעותי הוא הניסיון האירופי של ז'ילינה, שלא החמיצה השתתפות במפעל אירופי ב-10 השנים האחרונות. לעומתה, עבור קרית שמונה מדובר בהופעה שנייה בהיסטוריה וראשונה מאז 2008. הקריה היא קבוצה מאורגנת ששחקניה מכירים כמובן היטב אחד את השני, אבל המעמד של מוקדמות ליגת האלופות במיוחד במשחק חוץ עשוי להיות בעוכריה לפחות בדקות הראשונות. משחקן כמו טאסבסקי שרשם קרוב ל-40 הופעות במסגרת האירופית – הרבה יותר מכל שחקני הקריה ביחד – אפשר וצריך לדרוש שינהיג ויעזור להרגיע את החברים.

טאסבסקי סיפר שלנדאו הוא שעומד מאחורי הגעתו לצפון לאחר שראה אותו מספר פעמים בפעולה: "הייתה לי שיחה רצינית עם המאמן והוא אמר לי שיש לו ציפיות גדולות ממני והוא מצפה ממני להעלות את הרמה". על פי גורמים במועדון, המקדוני הרשים מאוד במחנה האימונים ובקבוצה מרוצים מיכולתו ומהחיבור המהיר. למעשה, טאסבסקי הגיע כמחליף של שלומי אזולאי למרות שהתפקיד שלו מעט שונה. בבולגריה שיחק בעיקר כקשר מתחת לחלוצים ולעיתים גם באגף השמאלי. לנדאו, לפחות לפי התרגולים עד כה, מתכונן להפוך את ההרכב ההתקפי של בן שמעון להתקפי יותר. הקריה אמורה לשחק גם הערב עם קשר אחורי אחד (חרסיסיץ') וחמישה שחקנים קדמיים (רוצ'ט, טאסבסקי, סולארי, בדש ואבוחצירא). כלומר, יהיו לה על המגרש הרבה שחקנים שאוהבים להוביל כדור, הרבה כלים התקפיים, אבל יהיה מעניין לראות האם הקבוצה תהפוך לפגיעה.

אמיל ולב דווקא משוכנע שהאלופה עשתה עסקה טובה: "הוא שחקן טוב מאוד. יש לו הרבה טכניקה, ראיית משחק וגם סיומת. הוא לקח איתי אליפות ובמשחקים בגביע אירופה היה מצוין. טאסבסקי עושה הגנה וגם התקפה, תמיד ידע את מי לסגור. קודם כל הוא שחקן פיקח. אחד שיכול להכניס כדור לעומק ותמיד הכדורים שלו מסוכנים. דבר שני הוא מאוד נייד ונע כל הזמן לצדדים. הוא שחקן שיכול את ההבדל ולהיות בולט בליגה הישראלית".

מאמן עירוני קרית שמונה גילי לנדאו. דרור פיקלני, דרור פיקלני
צריך מנהיג עם ניסיון על המגרש. לנדאו/דרור פיקלני, דרור פיקלני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully