וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר פדרר שבר את שיא השבועות של סמפראס בפסגת הדירוג

האגדה השוויצרית חוגגת שבוע 287 במקום הראשון בעולם, אחד יותר מפיט סמפראס: "אני ממש שמח. זה מאוד, מאוד מיוחד"

רוג'ר פדרר שבר הבוקר (שני) באופן רשמי שיא היסטורי, כאשר רשם שבוע מספר 287 בפסגת דירוג הטניס העולמי. האגדה השוויצרית, שיחגוג יום הולדת 31 בחודש הבא, שבר בכך שיא נוסף של פיט סמפראס (286 שבועות בפסגה), לאחר שניפץ כמה וכמה שיאים של טניסאי העבר האמריקאי הנפלא לפני מספר שבועות בווימבלדון.

"אני כל כך שמח עכשיו, כי היתה לי תקופה פשוט גדולה ואני יודע שאני מסוגל להשיג עוד יותר", אמר פדרר. "כדאי שאהנה מזה עכשיו, כי זה מאוד שונה ממה שהיה כשהייתי בן 20 או 25. אני במקום מאוד יציב בחיים שלי עכשיו, ככה שזה מאוד, מאוד מיוחד".

צפו באגדות הטניס מברכות את פדרר על ההישג, מאתר ה-ATP

פדרר, שהבטיח באופן מעשי את פסגת הדירוג עם הכניסה לטורניר האולימפי, עלה לראשונה לפסגת הדירוג העולמי בפברואר 2004, ושמר עליו עד אוגוסט 2008. לאחר מכן שב למקום הראשון ביולי 2009, אך איבד אותו לרפאל נדאל אחרי הרולאן גארוס של 2010. כעת, כאמור, האגדה השוויצרית שבה למקומה הטבעי.

אגב, במספר השבועות הרצופים בפסגה פדרר ראשון בפער גדול, וכבר מזמן שבר את שיאו של ג'ימי קונורס (160). השוויצרי חגג מ-2004 ועד 2008 לא פחות מ-237 שבועות רצופים בפסגת הדירוג, כשסמפראס, לשם השוואה, רשם רק 102 שבועות רצופים במקום הראשון בשעתו.

גם באתר ה-ATP דאגו לפרגן לפדרר, וכל מי שניסה להיכנס לאתר של איגוד הטניס העולמי קיבל הודעה המברכת את השוויצרי הנפלא על ההישג ההיסטורי. כמו כן, הכינו באתר ה-ATP טבלה המפרטת את שאר השחקנים שהחזיקו בשיא ההיסטורי: איבן לנדל שמר על המקום הראשון בעולם 270 שבועות, ג'ימי קונורס עשה זאת ל-268 שבועות, ואילו ג'ון מקנרו הסתפק ב-170 שבועות.

* דודי סלע עלה מהמקום ה-115 למקום ה-112. אמיר ויינטרוב לעומתו ירד שלושבה שלבים, מהמקום ה-279 למקום ה-282. שחר פאר ירדה שני מקומות, מהמקום ה-49 ל-47, בעוד יוליה גלושקו זינקה מהמקום ה-237 למקום ה-212 בעולם.

טניס בוואלה! ספורט

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי חוגג זכייה בגמר ווימבלדון. רויטרס
אין כמוהו. פדרר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully