וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת האבטחה של האולימפיאדה מגייסת חיילים בדחיפות

ה-G4S, שזכתה ל-284 מיליון ליש"ט למען אבטחת המשחקים, נותרה ללא כוח אדם ותשכן את החיילים באוהלים בהייד פארק

אולימפיאדת לונדון 2012 תיפתח בעוד שבועיים בדיוק, אבל לפחות כרגע, נראה שבריטניה ממש לא מוכנה לאירוע. חברת G4S, חברת האבטחה הגדולה בעולם, שקיבלה סכום עתק של 284 מיליון ליש"ט עבור אבטחת המשחקים, נתקעה ללא כוח אדם מספיק על מנת לבצע את עבודתה והיא עסוקה בימים האחרונים בגיוס חירום של חיילים בריטים משוחררים.

אם לא די בכך, בשל מחסור במקום, החברה מתכוונת לשכן את החיילים באוהלים, שיוקמו בין היתר בהייד פארק. החיילים אף עשויים להידרש לבצע שלל משימות נוספות, כגון ניקוי השירותים באתרים האולימפיים.

בבריטניה זועמים על המצב וטוענים כי כבר לפני שנתיים החברה קיבלה התרעה כי עליה לשכור עוד אנשי אבטחה, שכן היא תיתקע ברגע האמת. אלא שראשי ה-G4S העדיפו לחסוך בכספים, למרות הסכום הגדול של העסקה.

אנדי מקאנב, המפעיל חברה שעוזרת לחיילים משוחררים למצוא עבודות, סיפר: "הם רצו לשמור את הכסף אצלם, במקום לשלם לנו 500 ליש"ט עבור כל אדם שהיינו מביאים, סכום זעום יחסית. כל העסקה הייתה עולה להם 1.75 מיליון ליש"ט. הם העדיפו רווחים על פני הפתרון הנכון. יכולנו להכשיר חיילים בזמן. זו בושה וחרפה".

בבריטניה טוענים כי הסיכויים להבריח פצצה או נשק מכל סוג שהוא דרך השומרים שמתאמנים במתקנים האולימפיים עומד כרגע על 50 אחוז, בהחלט נתון מדאיג. כ-17,000 מאבטחים צפויים לקחת חלק באבטחת המשחקים.

אולימפיאדה לונדון 2012 בוואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully