וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טייסון גיי: "ההישג של אדם ג'מילי פנומנלי"

האמריקני החמיא לאלוף העולם לנוער ב-100 מטר, שקבע תוצאה של 10.05: "יכול להפוך לאחד האצנים הטובים אי פעם"

יממה אחת בלבד לאחר שקבע שיא תחרות בריצת 100 מטר באליפות העולם לנוער, קיבל הערב (חמישי) אדם ג'מילי הבריטי מחמאה מאגדה אמיתית. הבריטי בן ה-18, שעד ינואר האחרון בכלל לא התאמן באופן מלא אלא ניסה לפתח קריירה ככדורגלן, שבר גם שיא בריטי לנוער שהיה שייך לדווין צ'יימברס, כשקבע תוצאה של 10.05 שניות.

התוצאה הזו לא נעלמה מעיניו של טייסון גיי האמריקני, שמחזיק בתוצאה השנייה הכי מהירה בכל הזמנים עם 9.69 שניות. "זה פשוט פנומנלי", אמר האצן בן ה-29 על ההישג של ג'מילי, "בגיל 18, זה מרשים מאוד. אני מאמין שג'מילי יהיה בסביבה עוד הרבה זמן. אני חושב שהוא יהיה אחד הספרינטרים הכי גדולים בכל הזמנים. מדהים שהוא הצליח לקבוע תוצאת שיא בבמה הכי גדולה שיש ואיפה שזה נחשב".

גיי נשאל גם לגבי הסיכוי של ג'מילי להגיע לגמר אולימפי כבר בלונדון והשיב: "אני לא חושב שזה מוקדם מדי בשבילו כי אני חושב שהכל יכול לקרות. אני חושב שהוא רק צריך להמשיך במה שהוא עושה ולא לשנות כלום. צריך לזכור שהוא עדיין צעיר וכל ההצלחה חדשה לו, אז אני חושב שלא צריך להפעיל עליו יותר מדי לחץ ולנסות לשנות יותר מדי. אני חושב שהוא הולך לקבל הרבה תשומת לב, אבל ככל שהוא יבין איפה הוא נמצא ויקבל תמיכה מהקבוצה שנמצאת סביבו הוא יכול להפוך לאתלט נהדר".

האצן האמריקני הוותיק ניסה להסביר לג'מילי איך להתמודד עם ההייפ והציפיות שיהיו סביבו: "אני לא חושב שאנשים צריכים לצפות ממנו לשבור את שיא העולם בארבע השנים הקרובות, אלא רק לשמור על הרמה שלו ולנסות להשתפר מעט. הזמן בו הוא רץ נהדר בשביל הגיל שלו. אם הוא יצליח לרדת ל-9.99 שניות בשנה הבאה ואז 9.92 ולסביבות ה-9.80 ומשהו, אז זה יהיה מצוין. הכי חשוב שיצליח לייצר המשכיות".

גיי, שבעצמו רשם תוצאה של 10.46 שניות בגיל 18 ולא העפיל לאליפות העולם באותה השנה, הופתע כששמע שהבריטי הצעיר התחיל לרוץ בצורה מקצוענית רק בינואר: "הוא התחיל רק השנה? זה כנראה יותר מרשים מכל דבר אחר. העובדה שהוא הצליח להגיע לכזו רמה בתקופה כל כך קצרה מראה שהוא לומד מהר".

אולימפיאדה לונדון 2012 בוואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully