וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניופורט: דודי סלע הודח ברבע הגמר

המדורג 115 בעולם הפסיד 6:4, 6:3 ללייטון יואיט (233) תוך שעה ו-18 דקות וסיים את דרכו בטורניר. צפוי לעלות בדירוג

אחרי שהודח בסיבוב הראשון בווימבלדון על ידי איבו קרלוביץ' הקרואטי וירד עד למקום ה-115 בעולם, הצליח דודי סלע להחזיר לעצמו הרבה מהביטחון העצמי וגם נקודות דירוג כשהגיע עד לרבע הגמר בטורניר ניופורט מסבב ה-250 של ה-ATP. הערב (חמישי), הישראלי סיים את דרכו בטורניר הדשא כשהפסיד 6:4, 6:3 למי שהיה בעבר במקום הראשון בעולם וזכה בשני תארי גרנד סלאם והיום מדורג רק במקום ה-233 בעולם, לייטון יואיט האוסטרלי.

דודי סלע טניסאי ישראלי. Dan Kitwood, GettyImages
הפסיד ליואיט בשלושת המפגשים הקודמים. סלע/GettyImages, Dan Kitwood

סלע, שהודח בשנה שעברה כבר בסיבוב הראשון של הטורניר, ישמח לצרף למאזנו 45 נקודות דירוג, שאמורות להעלות אותו מעט בדירוג, ו-11,085 דולר. הישראלי, שעבר בסיבוב השני את סם קוורי האמריקני לאחר שהציל שתי נקודות הכרעה, הצליח להציג ניצוצות של טניס מצוין גם מול יואיט אבל התקשה לשמור על יציבות ברוח ובסופו של דבר גם היה פחות טוב מהאוסטרלי ונשבר חמש פעמים לאורך המשחק. יואיט אמנם מדורג רק במקום ה-233 בעולם, אבל עם כל הניסיון והיכולת שלו הוא יודע להעניש יריבים על טעויות וכך עשה גם מול סלע, לא לפני ששיחרר צעקת come on מסורתית. בחצי הגמר מחכה לו המנצח במפגש בין קיי נישיקורי היפני לראג'יב רם.

לייטון יואיט טניסאי אוסטרלי. רויטרס
הצליח להתעלות ברגעים החשובים. יואיט/רויטרס

מהלך המשחק

סלע פתח לא טוב את המשחק ונשבר במשחקון הראשון על האפס. במשחקון השני הוא כבר נראה כמו שחקן אחר לגמרי, גילה עקביות מהקו האחורי, אך בסופו של דבר לא הצליח לשבור על אף שהאוסטרלי דייק רק ב-30 אחוז מההגשה הראשונה שלו וזה 0:2. הישראלי הצליח לשמור על ההגשה וצימק ל-2:1. סלע הצליח להשיג אפשרות שבירה במשחקון הבא, אך יואיט שמר על קור רוח ועלה ל-1:3. הישראלי שמר על ההגשה שלו וזה 2:3. הישראלי הציג משחקון חלש ויואיט עלה ל-2:4 על האפס. יואיט הצליח להשיג שבירה נוספת בתום משחקון ארוך ולאחר טעות נוספת של הישראלי בדרך ל-2:5. דווקא במצב הזה הצליח סלע להשיג את השבירה הראשונה שלו אחרי שגיאה כפולה של האוסטרלי וצימק ל-5:3. סלע הצליח לשמור על ההגשות שלו וצימק ל-5:4. יואיט הצליח לשמור על ההגשות שלו ולזכות במערכה עם 4:6 אחרי 42 דקות.

במערכה השנייה הצליח יואיט להשיג שבירה כבר במשחקון הראשון עם בקהנד מצוין לאורך הקו וזה 0:1. האוסטרלי הצליח לשמור על ההגשה שלו ועלה ל-0:2. סלע שמר על ההגשה שלו על האפס בעזרת וולי מלא ברגש וצימק ל-2:1. לסלע היו שלוש אפשרויות שבירה במשחקון הבא, אבל יואיט שמר על קור רוח ושמר על ההגשות שלו בדרך ל-1:3. המדורג 115 בעולם שמר על ההגשות וצימק ל-3:2. הישראלי הצליח לחזור מ-15:40 במשחקון הבא ועם ווינר אדיר איזן ל-3:3. דווקא במצב הזה, סלע חילק מתנות וביצע ארבע שגיאות כפולות במשחקון הבא. כך כמובן אי אפשר לזכות במשחקון וסלע נשבר בדרך ל-4:3. יואיט שמר על ההגשה שלו על האפס ועלה ל-3:5. במשחקון הבא נראה סלע קצת שבור מנטאלית ונשבר על האפס. האוסטרלי מנצח 4:6, 3:6 תוך שעה ועוד 18 דקות.

טניס בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully