וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורסל: נבחרת העתודה מחפשת כרטיס לדרג א'

11.7.2012 / 11:31

הסגל מוכשר, המאמנים בכירים, השיטה נוחה יותר אבל היריבות לא פשוטות. האם השחקנים של שרון דרוקר חוזרים לדרג א'

נבחרת העתודה של ישראל תפתח מחר (חמישי) את הופעותיה באליפות אירופה דרג ב' בסופיה בירת בולגריה עם מטרה אחת ברורה – לחזור לדרג א' לראשונה מאז שנת 2009. כמו מידי קיץ, גם השנה הנבחרת של שרון דרוקר מגיעה עם ציפיות גדולות, אבל נדמה שהפעם זה יהיה אחרת, גם בזכות השיטה, וגם בזכות השחקנים והיכולת. רגע לפני שהטורניר יוצא לדרך, החלטנו לעשות לכם סדר בבלאגן.

השיטה

18 הנבחרות שנמצאות בדרג ב' חולקו בסוף השנה שעברה לארבעה בתים, שני בתים בני ארבע נבחרות ושני בתים נוספים בני חמש נבחרות. שתי הראשונות בכל בית תעפלנה לשלב הבתים השני, שיכלול 2 בתים של 4 קבוצות. כל נבחרת תגרור איתה לשלב השני את התוצאה שעשתה בסיבוב הראשון מול הנבחרת שעלתה איתה. שתי הנבחרות הראשונות בכל אחד מהבתים יעלו לחצי הגמר, ובשל העובדה שהשנה יעפילו ארבע נבחרות לדרג א', יבטיחו את מקומם בדרג העליון בשנה הבאה.

ישראל שובצה לבית א' עם נבחרות אוסטריה, בולגריה וסלובקיה. בבית המקביל, שיצטלב עם בית א' בסיבוב השני, משחקות נבחרות פולין החזקה, מקדוניה, בלגיה, הולנד ולוקסמבורג. בשל העובדה שישראל תשחק בבית עם ארבע נבחרות, היא תהנה משני ימי מנוחה במהלך שלב הבתים הראשון בעוד נבחרות שמשחקות בבית עם חמש נבחרות, יהנו רק מיום מנוחה אחד.

השחקנים

הסגל שהרכיבו שרון דרוקר, מתן חרוש ושי סגלוביץ' נראה מבטיח מתמיד. ישראל קיימה חמישה משחקי הכנה, והפסידה רק לטורקיה וסרביה, מהנבחרות החזקות באירופה. הסגל השנה כולל כמה שמות שטרם לבשו את מדי הנבחרת הלאומית בגילאים הצעירים אך נחשבים לשחקנים מאוד מוכשרים שהוחלט לתת להם את הבמה.

מעל כולם בנבחרת בולטים שלושה שחקנים – גיא לביא, בר טימור ואור סולומון. לביא שיחק העונה 19.2 דקות בממוצע בליגת העל בבני השרון/הרצליה, ולמרות שלא הצטיין, צבר ניסיון לא מבוטל והראה זאת במשחקי האימון. טימור היה חלק חשוב בעליית הליגה של הפועל תל אביב, ונחשב לאחד משחקני העתיד של המועדון. סולומון, הצעיר בחבורה, קיבל כבר העונה דקות אצל אפי בירנבוים בראשון לציון, ומסומן כשחקן המוכשר ביותר בסגל. את ההכנה הוא פתח עם פציעה, אך כשחזר היה חד מאוד והראה מה הוא מסוגל.

כמו תמיד גם הפעם תהיה לישראל בעיה מתחת לסל. המתאזרח ג'רמייה קרייסברג ששיחק די בהצלחה בשנה שעברה, הגיע פצוע ולא יוכל לשחק. בסגל יש ארבעה גבוהים משמעותיים – רם אליאספור, עוז בלייזר, שון לבנובסקי ובן אלטיט. אליאספור הוא השחקן שעליו בונים בנבחרת, גם בשל עונת ההתחשלות בליגה ההולנדית. בינתיים במשחקי ההכנה הוא היה סביר אך לא יותר מזה. בלייזר, הקפטן, הוא נמוך יחסית, 2.00 מ', אבל מביא הרבה לחימה וניסיון שצבר בעפולה בלאומית. לבנובסקי ואלטיט ינסו לתת מעצמם כשיעלו מהספסל.

שני שחקנים נוספים שיקבלו דקות ברוטציה הם לירז אריאלי ושון דאוסן. אריאלי, שכבר שיחק בנבחרות הצעירות, הוכיח את עצמו בליגה הלאומית, והוא נחשב למחליף טוב מאוד ללביא וטימור. דאוסן, בנו של ג'ו דאוסן הותיק, מגיע לנבחרת לראשונה בקריירה שלו, אחרי שזכה בשתי אליפויות עם קבוצת הנוער של מכבי ראשון לציון, והוא ייתן מנוחה לאור סולומון ועוז בלייזר בעמדות הפורוורד. את הסגל משלימים דולב דראפיץ', איגור מאיור ואלון אברמוביץ', שינסו לתרום בדקות שיקבלו.

היריבות

הנבחרת המסוכנת ביותר לישראל בבית המוקדם היא זאת שתפגוש אותה ביום הראשון – בולגריה המארחת. עם סגל דומה עלו הבולגרים בשנה שעברה לדרג א' בנוער, כשמי שמנצח על החבורה הוא ליובומיר מינצ'ב, עוזרו לשעבר של פיני גרשון. הבולגרים מחזיקים שלושה שחקנים יוצאים מן הכלל, כשבראשם פאבלין איבאנוב (19, 1.93) ששיתף פעולה עם גל מקל בבנטון טרוויזו. שניים נוספים שאי אפשר להקל בהם ראש הם דימיטאר דימיטרוב (19, 2.02) ששיחק אשתקד ברימיני מהליגה האיטלקית השנייה וטנצ'ו וטנצ'ב (19, 2.02) שהצטיין באליפות אירופה לנוער דרג ב' בשנה שעברה.

גם נבחרת סלובקיה, אותה ישראל פגשה לא מעט בעבר היא לא נבחרת קלה. המאמן איבן קורילייה, שמאמן את קבוצת הנשים של רוזומבורוק, ייעזר בענק בוריס בוז'אנובסקי (19, 2.16) שישחק בעונה הבאה בפלורידה סטייט, והיה נהדר באקדמיה של גראן קנאריה. שחקן אפטקיבי נוסף הוא יארוסלב מוראבק (20, 2.04) ששיחק בעונה שעברה במדי לביצ'ה מהליגה הסלובקית ותרם 5.2 נקודות ו-4.2 ריבאונדים.

נבחרת אוסטריה, אותה נפגוש ביום המשחקים השני, היא הנבחרת הפחות מסוכנת על פניו בבית, אך מציגה ארסנל של שחקנים מעניין. האוסטרים מגיעים לאליפות אחרי שנה בדרג א' של אירופה, עם המאמן וורנר סלומון, שזכה עם קבוצת קלוסטרנבורג באליפות אוסטריה אשתקד. השחקנים המובילים בקבוצה הם הפורוורד ממוצא דומיניקני קרלוס נובאס (20, 1.97), שישחק בעונה הבאה בגמונדן והרכז דניאל פרידריך (20, 1.82) שרשם אשתקד במדי קבוצת פולטן המקומית 10.2 נקודות ו-2.6 אסיסטים בממוצע.

נבחרת העתודה בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully