וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חידת המחליף של לנגפורד

11.7.2012 / 12:50

יוגב אוחיון הציג את חוזהו בקובאן, הלפרין עדיין מתנדנד בגלל בעיות מס, אבל הדאגה העיקרית של מכבי תל אביב היא בעמדה מספר 2. בין המועמדים: גורדון, ווייט ופרקינס

לפני מספר ימים הציג יוגב אוחיון בפני מכבי תל אביב את חוזהו עם לוקומוטיב קובאן. בסוף השבוע שעבר , כצפוי, הודיע רשמית על ניצול סעיף היציאה (שלטענתו תקף כבר בקיץ הזה), אך רק לאחר מכן חשף את החוזה עם קובאן באופן רשמי.

כעת, לאחר הצגת החוזה, צפויה הקבוצה הרוסית להעביר עד ה-30 ביולי את דמי הפיצוי, בגובה 200,000 דולר, לחשבון הבנק של מכבי. בכך, לפחות מבחינת אוחיון ואנשיו, יגיע לסיומו הקשר עם מכבי, ואוחיון יראה עצמו כשחקן הקבוצה הרוסית לכל דבר.

מכבי כבר הודיעה לאוחיון כי היא רואה בו שחקן הקבוצה, כי היא אינה משחררת אותו וכי הליך בוררות ייצא לדרך, אלא שבדומה למקרה ג'רמי פארגו, בזמן הזה אוחיון יהיה כבר ברוסיה, עם קובאן, והדיון יתנהל בעיקר סביב סוגיית הפיצוי הכספי הנוסף שתדרוש מכבי עבור הפרת החוזה, לטענתה.

במלים אחרות: אוחיון כבר לא יחזור למכבי.

יוגב אוחיון שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מכבי תודיע שהיא לא משחררת אותו והליך הבוררות ייצא לדרך. אוחיון/ברני ארדוב

הימים הקרובים יהיו קריטיים גם עבור יותם הלפרין. לאור בעיות המיסוי, הלפרין מוכן להמשיך ולשחק בחו”ל עונה נוספת, אלא שאשתו מפעילה לחצים כבדים כדי להחזיר את המשפחה לישראל לאחר ארבע שנים.

מבחינה משפטית, כדי לזכות במעמד של תושב חוזר, הלפרין צריך להשלים חמש שנים בחו”ל. כדי לזכות בהטבות מס שנתיות, כישראלי שחי ועובד בחו”ל, הלפרין צריך לעמוד בשני מבחנים משולבים: מבחן כמותי-טכני (האם שהה מחוץ לישראל 183 ימים בשנה ומעלה), ומבחן איכותי (היכן נמצא מרכז חייו ומקום עבודתו - בישראל או בחו”ל). מכל מקום, הויכוח בין הלפרין לרשות הוא עקרוני: מתי מתחילה ספירת החודשים? האם המדובר בשנה קלנדרית, דהיינו האם כל ספירת זמן מתחילה מה-1 בינואר, או שמא החל מרגע היציאה מהארץ, שבמקרה הלפרין חל בחודש אוגוסט 2008.

אותה בעיה נוגעת להקלות מס לשחקנים זרים: לפי רשות המסים, שחקן זר בישראל זכאי להטבת מס במשך 48 חודשים, או 4 שנים בסה”כ. שון ג’יימס השלים בסיום העונה ארבע עונות בישראל (שלוש בבני השרון, אחת במכבי), ולכן בעונה הבאה תהיה מכבי חייבת בתשלום מס מלא עבורו. זו הסיבה לכך שג’יימס צפוי לעזוב בקרוב את הקבוצה.

ג'אמונט גורדון שחקן מכללת מיסיסיפי סטייט. Andy Lyons, GettyImages
בראש הרשימה, אבל מעמיד דרישות גבוהות. גורדון/GettyImages, Andy Lyons

פרט להלפרין, הדאגה העיקרית של מכבי בימים אלו נוגעת לאיוש עמדה מספר 2. העזיבה של קית’ לנגפורד גרמה הרבה כאבי ראש: מרגע שהודיעו על מימוש האופציה בגובה 1.1 מיליון דולר נטו לעונה, במכבי היו משוכנעים שלנגפורד נמצא ביד שלהם. רק בימים שקדמו להודעה הרשמית של לנגפורד, כי הוא מנצל את אפשרות היציאה בחוזה שלו, החלה אפשרות עזיבתו לחלחל באיטיות לתודעת אנשי המועדון.

במכבי החלו לגשש עוד קודם לכן בכיוונו של ג’אמונט גורדון, כפי שפורסם כאן בעבר. מרגע הודעתו של לנגפורד החלה מכבי לבדוק שמות רבים של מועמדים, אך גורדון נותר בראש הרשימה. עם זאת, דרישותיו הכספיות עדיין גבוהות, ובמכבי כבר מכינים אלטרנטיבות.

בשבועיים האחרונים שוחח דיוויד בלאט עם ג’יימס ווייט (30, 2.01), הסווינגמן המצוין של פזארו בעונה החולפת, והציע לו להגיע לתל אביב. אלא שווייט, בעל עבר ב-NBA (סן אנטוניו, יוסטון, דנבר), קיווה לחזור לארה”ב לאחר שנתיים גדולות בליגה האיטלקית (אשתקד העמיד ממוצעים של 17.4 נקודות, 2.9 אסיסטים, 4.5 ריבאונדים ו-18.1 נקודות מדד בליגה האיטלקית), ועפ”י דיווחים בניו יורק אכן הגיע לסיכום עם הניקס על חוזה לעונה נוספת.

שמות אחרים שבמכבי בודקים הם בריון ראש (28, 1.86), בעונה שעברה בסמארה; וג’קל פוסטר (29, 1.91), בעונה שעברה בבאיירן מינכן.

ראש עבר בליגה הרוסית, הצרפתית והאיטלקית, לפני שחתם בסמארה. בעונה שעברה העמיד ממוצעים של 16.7 נקודות, 3.4 אסיסטים ו-3.8 ריבאונדים בליגה הרוסית, לצד 15.8 נקודות, 3.1 אסיסטים ו-3.5 ריבאונדים בליגה המזרח-אירופאית. פוסטר, ששיחק בגרמניה בשלוש העונות האחרונות, רשם אשתקד 13.9 נקודות, 2.3 אסיסטים ו-3.9 ריבאונדים ב-29 דקות משחק בממוצע.

גם דורון פרקינס עדיין בתמונה מבחינת אנשי מכבי; “אם בקרוב הקבוצה לא תתביית על שחקן אחר וגורדון לא יוריד בדרישות שלו, יש סיכוי לא נמוך שמכבי תפנה מחדש לפרקינס ותנסה לסגור איתו”, כך לדברי מקורב למועדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully