וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותם הלפרין: "סרט הקפטן נותן לי מוטיבציה ואחריות"

9.7.2012 / 19:32

נבחרת ישראל ערכה אימון בכורה לקראת מוקדמות אליפות אירופה. שיבק: "המטרה שלנו היא תמיד לעלות לטורניר הגמר"

נבחרת ישראל ערכה הערב (שני) אימון בכורה לקראת מוקדמות אליפות אירופה ב"בית מכבי" בראשון לציון. מהאימון נעדרו ארבעה שחקנים – ליאור אליהו ועומרי כספי שנמצאים בליגת הקיץ בארצות הברית, יניב גרין ויוגב אוחיון ששוחררו מסיבות אישיות. עתידו של גרין בנבחרת בספק גם בשל הסיבה כי יחמיץ את המשחק הראשון של הנבחרת מול מונטנגרו בשל חתונתו. האימון היה פתוח לקהל אך רק 60 אוהדים הגיעו לתמוך בנבחרת.

יותם הלפרין שחקן נבחרת ישראל. מגד גוזני
רק 60 אוהדים הגיעו לאימון. הלפרין/מגד גוזני

בסיום האימון ערכו המאמן אריק שיבק והקפטן יותם הלפרין, שלא התאמן באימון בשל פציעתו אך נכח באולם, מסיבת עיתונאים. "כמו שציינתי מקודם עברו שנתיים, ולפני שנתיים היינו בקמפיין קשה והיה לנו את איטליה ומונטנגרו. הרגשה נפלאה להתחיל בטיפוס לקראת אליפות אירופה, הגרלה קשה, יש לנו את סרביה ומונטנגרו שהן נבחרות קשות מאוד", אמר המאמן הלאומי, "יש לנו צוות שחקנים מנוסה, מאוד רוצים, ומי שראה את האימון הראשון ראה חבורת שחקנים מתלהבת ורצה, ותעשה את הכל כדי להגיע למשימה ב-15 באוגוסט. אנחנו מתחילים עם הרכב חסר, אבל מניסיוננו למדנו שעדיף שהרכבת יצאה לדרך ושאלה שמצטרפים יקפצו בדרך".

שיבק דיבר על המטרות של הנבחרת: "המטרה שלנו תמיד הייתה לעלות לאליפות אירופה בלי שום קשר להגרלות. יש לנו השנה קצת סדר משחקים שונה, בעקבות נושא הקרקס בנוקיה. אני מודה לראש עיריית תל אביב שהלך לקראתנו. פרט למשחק נגד אסטוניה נשחק את שאר המשחקים בנוקיה. אני משוכנע שנעשה את המקסימום ושיהיה לנו קמפיין דומה גם ברמת הכדורסל וגם ברמת התוצאות כמו לפני שנתיים".

לגבי אלכס טיוס ויניב גרין הוסיף המאמן: "אלכס טיוס שונה מדייויד בלו. הוא מוסיף לנו ריבאונדים וחסימות שלא היו לנו. אנחנו נצטרך לעשות תרגילים לאיש גדול שלא היה בנבחרות ישראל. יניב גרין מתחתן ב-16 לאוגוסט והוא התחיל לעבוד לבד. אתמול שוחחתי איתו ואמרתי לו שהייתי רוצה שהוא יצטרף לאימונים רק בשביל האופציה שיעמוד לרשותינו אחרי החתונה. הוא הביע נכונות, אני מניח שביומיים הקרובים תהיה לנו שיחה ונקבל החלטה. אם אני אחליט שיניב גרין יהיה בנבחרת אני אזמין אותו".

אריק שיבק מאמן נבחרת ישראל (ימין) עם עוזריו, עודד קטש, אריק אלפסי. מגד גוזני
"אלכס טיוס יוסיף לנו הרבה". שיבק עם קטש ואלפסי/מגד גוזני

הלפרין, שמונה לקפטן במקום טל בורשטיין דיבר על הרגשתו, "אני לא מסתיר את זה שיש התרגשות שונה לפחות מבחינתי היום. ראוי ונכון להגיד תודה לטל הקפטן היוצא שכולנו היינו רוצים שגם היום הוא יהיה קפטן אבל לצערנו זה לא קורה. תודה אישית שלי לצוות המאמנים ולצוות ההנהלה שיושב למעלה ובחר בי ונתן לי את האמון להיות הקפטן, אני מעריך את זה ואני חושב שזה נותן לי מוטיבציה יתרה ואחריות גדולה יותר, ואני בטוח שאני אעשה את זה על הצד הטוב ביותר".

על המלחמה סביב תפקיד הקפטן בינו לבין עומרי כספי אמר הלפרין, "דובר יותר מדי על עניין הקפטן, זה גלש מעבר למה שהיה צריך אבל קפטן זה דבר יפה וחשוב וזה כבוד גדול. מי שמכיר את הנבחרת יודע שיש לנו הרבה קפטנים ומנהיגים, אז אמנם יש כבוד אבל מבחינת כולנו יש כמה מנהיגים שמקווים שנעשה תוצאות טובות הקיץ הזה. כולנו יחידה אחת ולכולנו יש מטרה משותפת".

הלפרין שייעדר בתקופה הקרובה בשל פציעה סיפר על מצבו גם הבריאות וגם על עתידו המקצועי בשל העובדה שאין לו חוזה, "סובבתי את הקרסול וחשבתי שזה עוד סיבוב רגיל. הגעתי לארץ והתחלתי טיפולים עם הצוות הרפואי של הנבחרת. השיפור לא היה גדול ולא היה מהיר, כך שהוחלט לעשות בדיקה רצינית ומקיפה, מסתמן שהיה לי שבר תלישה בעצם.

"זה נקע משופר. מאז שאני בארץ זה הולך ומשתפר, אני מתאמן בדברים שלא קשורים לכדורסל כדי לשמור על כושר בתקווה שבתקופה שעומרי וליאור יחזרו מחו"ל אני אוכל להצטרף לאימונים. לחלק מהשחקנים אין חוזה לשנים הבאות, אני לא אשקר זה יושב בקצה הראש ומהדהד. כולנו מנוסים והיינו בסיטואציה האלה לפני. כל קיץ יש את מספר השחקנים המצומצם בלי חוזה לשנים הבאות. כולנו מספיק מקצוענים כדי לתת לסוכנים שלנו כדי לטפל בעניין הזה. המטרה היחידה שלנו זה אימוני הנבחרת".

הנבחרת תקיים שלושה טורנירי הכנה עד לפתיחת המוקדמות. ב-17 ליולי תשחק הנבחרת בטורניר באוקראינה ביחד עם הנבחרת המקומית ונבחרות רומניה ובלארוס. ב-27 ליולי תקיים הנבחרת טורניר הכנה באוסטריה יחד עם הנבחרת המקומית, פורטוגל וגרמניה. ב-4 לאוגוסט תארח הנבחרת טורניר בבית מכבי בו תשתתפנה נבחרת העתודה, ונבחרות בלגיה ורומניה. ישראל תשחק בבית במוקדמות עם נבחרות מונטנגרו, סרביה, אסטוניה, סלובקיה ואיסלנד.

נבחרת ישראל בוואלה! ספורט

יובל נעימי שחקן נבחרת ישראל. מגד גוזני
מתחילים למתוח אברים. נעימי/מגד גוזני
גיא פניני שחקן נבחרת ישראל. מגד גוזני
מחמם את הידית. פניני/מגד גוזני
גל מקל שחקן נבחרת ישראל. מגד גוזני
מתחילים בהכנות. מקל/מגד גוזני
רוברט רות'בארט שחקן נבחרת ישראל. מגד גוזני
גם רות'בארט הגיע/מגד גוזני
מורן רוט שחקן נבחרת ישראל. מגד גוזני
כמה שהוא חיכה ללבוש את המדים הלאומיים. רוט/מגד גוזני
רביב לימונד שחקן נבחרת ישראל. מגד גוזני
בשבילו, הכחול-לבן כבר טבעי. לימונד/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully