וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוק' אליפות אירופה: ישראל ניצחה את בלארוס 58:60

קאמבק מטורף בשתי הדקות האחרונות הוביל לניצחון מדהים על בלארוס, והותיר לישראל סיכוי להעפיל לאליפות אירופה

איזה ערב מטורף לנבחרת ישראל בכדורסל נשים. שחקניותיו של אלי רבי כבר היו עם הגב אל הקיר, בפיגור 8 בשתי הדקות האחרונות במשחק שאסור היה להן להפסיד, אחרת הן היו מודחות ממוקדמות אליפות אירופה. אלא שאז הראתה ישראל את הלב האדיר שלה ואת האופי, ביצעה קאמבק מדהים בראשותה של לירון כהן, וניצחה את בלארוס החזקה 58:60, כדי להישאר בתמונת העלייה לאליפות אירופה. פשוט לא ייאמן. עתה תהיה חייבת ישראל להמשיך במומנטום, ולהשיג ניצחון חוץ מול הונגריה, ולקוות שאוקראינה תפסיד את אחד ממשחקיה האחרונים (מול בלארוס והונגריה).

ישראל דווקא פתחה טוב את המשחק, וכבר הוליכה ב-8 ברבע הראשון, בעיקר הודות ליכולת טובה של גנור ודורון. אלא שאז ההגנה הישראלית הפסיקה לתפקד, הקלעיות של בלארוס החלו להתעורר, והאורחות רצו ל-0:8 ואל המחצית ירדו ביתרון 33:36. הנבחרת של רבי לא ממש הצליחה למצוא את הקצב שלה גם ברבע השלישי, הזריקות לשלוש הלכו החוצה ויכולת רעה של שי דורון איפשרה לבלארוס לעלות ליתרון 9 ברבע האחרון. ישראל עוד ניסתה לחזור, כהן התעוררה סוף סוף וישראל כבר צימקה לפיגור 2 בלבד, חצי דקה לסיום. בלארוס שוב איבדה את הראש, ועבירה בלתי ספורטיבית איפשרה לדורון לצמק, וללירון כהן לקלוע סל ניצחון ענק כדי לשלוח את ישראל לחגוג.

לירון כהן, שקלעה את סל הניצחון של ישראל לפני הסיום, אמרה: "היה לב כזה גדול של כל הבנות. לא נשברנו ונשארנו בחיים. זה אחד מהניצחונות הגדולים של נבחרת ישראל".

המאמן אלי רבי הוסיף: "לפעמים זה אפילו נראה מביך הערב, אבל לשמחתי המעבר לארבע גארדיות יצר בלבול אצל בלארוס והצלחנו לגנוב מהן משחק. זו הייתה ממש גניבה, אבל כאן סופרים ניצחונות. אנחנו רוצים להיות באליפות אירופה ואני מקווה שנשיג את הכרטיס".

מהלך המשחק

נועה גנור פתחה מצויין את המשחק עם ארבע נקודות, בעוד קטיה אברמזון העלתה את ישראל ליתרון 2:8. הבלארוסיות החלו להתעורר אט אט, אבל גנור המשיכה לעשות עבודה טובה בהתקפה, ומתפרצת נהדרת של שי דורון קבעה יתרון 6:14. ורמיאנקה צלפה שלשה חשובה, ובלארוס הצליחה לרדת בפיגור מינימלי יחסית בסיום הרבע הראשון, 16:11. צעירי פתחה את הרבע השני עם שלשה גדולה, אבל האורחות לא נבהלו והחלו במהפך: טראסובה קלעה ללא הפרעה מחוץ לקשת, וסל ועבירה שלה יחד עם נקודות של טרוינה השלימו מהפך ויתרון 21:26 לבלארוס. רבי החזיר את גנור שמיד צלפה שלשה, פליישר קלעה סל ועבירה נהדר, אבל האורחות קיבלו עוד נקודות מטרוינה וירדו ביתרון 33:36 אל המחצית.

לירון כהן הצליחה למצוא נקודות ראשונות במשחק רק עם פתיחת הרבע השלישי, אבל האורחות המשיכו לשלוט בקצב, איצטליאסטובה הענישה את ההגנה והעלתה את בלארוס ליתרון 41:46. דורון פשוט לא מצאה את עצמה בהתקפה, ישראל המשיכה לאבד ולאפשר ליריבותיה לקחת ריבאונדים בהתקפה, ורק מהלך נאה של גנור מנע מהבלארוסיות לברוח, כשאל הרבע האחרון עלתה ישראל בפיגור 50:45. טרוינה המשיכה להיות הסיוט של ישראל, דורון איבדה עוד כדור, ובלארוס הוליכה ב-9. האיבודים המשיכו להגיע, גנור ביצעה את העבירה החמישית שלה ונשלחה אל הספסל, ובלעדיה תפסה כהן את הפיקוד, ועם ארבע נקודות עוררה מעט את המשחק. הבלארוסיות נלחצו, ולויצקי הורידה ל-2 בלבד, חצי דקה לסיום. האורחות איבדו את הראש, איבדו ודורון סחטה עבירה בלתי ספורטיבית, אבל קלעה רק אחת. במהלך האחרון הלכה ישראל אל כהן, שדווקא הפעם הופיעה, קלעה סל ועבירה והבטיחה את הניצחון המדהים.

סטטיסטיקה

קלעו לישראל: נועה גנור ושי דורון (2 מ-12 מהשדה) 11 נקודות כל אחת, לירון כהן (4 מ-11 מהשדה, 5 ריבאונדים) וקטיה לויצקי 10 נקודות כל אחת, ג'ני פליישר 8 ו-10 ריבאונדים, קטיה אברמזון 4, צעירי 3, בראשידה אלוהים 2, אורטל אורן 1.

נבחרת הנשים בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully