וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנגליה בטירוף: כרטיסים לגמר ווימבלדון ב-5,000 ליש"ט

הממלכה בהיסטריה לקראת גמר ווימבלדון בין אנדי מארי לרוג'ר פדרר (16:00, 5+), הבריטי יעמוד בלחץ? מארי: "הפעם אני מוכן"

רוג'ר פדרר יוכל לעשות היום (ראשון, 16:00, ערוץ 5+) היסטוריה נוספת בווימבלדון ולרשום עוד פרק בספר ההיסטוריה המפואר שלו. הטניסאי השוויצרי יעלה לכר הדשא במגרש במרכזי למשחק על התואר נגד אנדי מארי, כשניצחון ישווה את מאזן הזכיות שלו בטורניר הלונדוני לזה של פיט סמפראס - 7, וגם יעלה אותו למקום הראשון בעולם לשבוע ה-286 שלו בפסגה - עוד השוואת שיא של האמריקאי האגדי.

"כמובן שהתגעגעתי להופיע כאן בגמר בשנתיים האחרונות", סיפר פדרר, שבשנה שעברה הודח ברבע הגמר על ידי ג'ו ווילפריד צונגה אחרי שכבר הוליך 0:2 במערכות, "לפני שנה שיחקתי טוב והיה לי קשה לקבל את ההפסד. אתה צריך לחכות עוד שנה לצ'אנס שלך ועכשיו אני שוב בגמר. זה נפלא".

מארי הפך ביום שישי לבריטי הראשון שמעפיל לגמר ווימבלדון מאז באני אוסטין ב-1938, ועכשיו ינסה לעשות עוד צעד אחד ולזכות בתואר גרנד סלאם ראשון בקריירה. "זה אתגר עצום, כזה שכנראה שלא מצפים ממני לעמוד בו ולנצח, אבל כזה שאם אשחק בו טוב, אוכל לעשות את זה", אמר הסקוטי, שצפוי להינות מתמיכתם של מרבית האוהדים במגרש המרכזי, "יהיה עלי פחות לחץ ביום ראשון בגלל מי שהוא".

מארי, המדורג 4 בעולם, מוליך 7:8 במפגשים עם השוויצרי, אבל יודע שלמאזן הזה לא תהיה חשיבות ביום ראשון, בטח אחרי ששני משחקי הגמר בטורנירי גרנד סלאם שלו נגד פדרר, הסתיימו בהפסדים חלקים (ארה"ב 2008 ואוסטרליה 2010). "מן הסתם, רוג'ר הוא אחד מהטניסאים הגדולים ביותר אי פעם. הוא שומר על המשכיות במשך הרבה זמן, המשחקים שהוא הפסיד כאן בשנים האחרונות היו אחרי חמש מערכות, הוא יריב שמאוד קשה לנצח כאן".

פדרר שיחק בשבעה גמרים עד כה בבירת אנגליה, וניצח בשישה מהם. מחר ינסה לזכות בתואר הגרנד סלאם ה-17 שלו והראשון מאז המשחק נגד אותו אנדי מארי במלבורן ב-2010. השוויצרי הוסיף: "אנדי מוכיח שהוא הולך ומשתפר ככל שהזמן עובר. אני תמיד אומר שאני אוהב לשחק נגד הפייבוריט המקומי ואנדי הוא בדיוק כזה. אני מקווה לקבל קצת תמיכה מהקהל, אבל זה לא הדבר הכי חשוב כרגע".

מארי מרגיש: הפעם אני מוכן

בינתיים מתברר כי האנגלים בטירוף מוחלט מההעפלה של מארי, כשמחירי הכרטיסים לגמר עלו עד 5,000 ליש"ט! בעלי מנויים לווימבלדון יכולים למכור בצורה חוקית את הכרטיסים שלהם באתרים למכירת כרטיסים, בהם דווח על עלייה של 400 אחוזים במחירים ברגע שבו נודע שמארי עלה לגמר.

אומנם היו כאלה שדרשו 8,000 ליש"ט על הכרטיסים, אבל הקונים מוכנים לשלם בין 3,500 ליש"ט ל-5,500 ליש"ט. המנויים המיוחדים הללו עולים כ-27 אלף ליש"ט, כשהקונים יכולים ללכת בכל יום בטורניר למגרש המרכזי.

אדוארד פרקינסון מהאתר Viagogo UK מספר ש"אירועים כאלה הם יוצאי דופן. אומנם אנשים באנגליה מהדקים את החגורה מבחינה כספית בימים אלה, אבל עדיין יש כאלה שמוכנים לשלם סכומי עתק בשביל אירועים חד פעמיים כמו ווימבלדון, גמר הצ'מפיונס או גמרים באולימפיאדה. אנשים רוצים להיות עדים להיסטוריה, והעובדה שיש נציג בריטי בגמר לראשונה אחרי 74 שנה עושה את ההבדל".

אז איך הלחץ ישפיע על הטניסאי המקומי? איוון לנדל, מאמנו של מארי, טוען ש"אומנם אנדי נראה מאוד נחוש ומרוכז לאורך הטורניר, אבל צריך לזכור שפדרר ניצח כבר 16 טורנירי גראנד סלאם, יותר מכל אחד בהיסטוריה של המשחק. במצב כזה הגיל לא חשוב".

מארי טוען ש"אני יודע מה זה להפסיד בגמר גראנד סלאם, כך שאני לא רוצה כבר להתחיל לחשוב מה יהיה אם אזכה. בפעם הראשונה, בגמר ארה"ב ב-2008, לא הייתי מוכן לזכות בטורניר גדול. הייתי צעיר מדי ובלי ניסיון. בגמר אוסטרליה ב-2010 הרגשתי מוכן, אבל הוא שיחק טוב ממני ביום הזה, למרות שהיו לי הזדמנויות. אני מקווה שהניסיון שרכשתי והעובדה שכבר הצלחתי לצאת ממצבים קשים, גם בטורניר הזה, תיתן לי את הכוח לנצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully