וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: טקס "זיכרון אישי" לחללי מינכן בפתיחת האולימפיאדה

מסע הלחצים עזר? יו"ר הוועדה המארגנת סבסטיאן קו הציע לקיים טקס במסגרת אירועי הפתיחה. לא תתקיים דקת דומייה

האם אחרי 40 שנה יזכו אלמנות הנרצחים באולימפיאדה במינכן לציין את זכרם במסגרת משחקי האולימפיאדה? הלורד סבסטיאן קו, יו"ר הוועדה המארגנת של משחקי האולימפיאדה שתיפתח בסוף החודש בלונדון, אמר כי יקיים טקס זיכרון אישי לספורטאים הישראלים שנרצחו באולימפיאדת מינכן 72'. העיתון הבריטי ג'ואיש כרוניקל דיווח כי הלורד קו הציע לקיים את הטקס במסגרת אירועי הפתיחה של המשחקים, אך לא תתקיים דקת דומייה, כפי שדרשו אלמנות הנרצחים.

במסגרת פגישה שקיים עם חברי סגל העירייה על מנת להודות להם על עבודתם בהכנתה של העיר למשחקים האולימפיים, נשאל הלורד על תכניותיו בנוגע לטקס זיכרון. יו"ר הוועדה המארגנת אמר לסגל עיריית לונדון כי יציין את 40 השנים לטבח הספורטאים במסגרת "רגע אישי". עם זאת, לא ברור עדיין כיצד הוא מתכוון לעשות זאת.

למעלה מ-50 חברי פרלמנט בריטים שותפים לקריאה לקיום דקת דומייה באולימפיאדה בלונדון. ביום רביעי האחרון נפגשו שתיים מהאלמנות של 11 הספורטאים שנרצחו באולימפיאדת מינכן ב-1972 על ידי מחבלי ארגון "ספטמבר השחור", וכן סגן שר החוץ דני אילון, עם יו"ר הפרלמנט האוסטרלי, פיטר סליפר, המבקר בישראל. השתיים, אילנה רומנו ואנקי שפיצר, הודו לו ולארצו על תמיכתם בקמפיין הקורא לוועד האולימפי לקיים דקת דומייה לזכר הפיגוע בפתח משחקי האולימפיאדה שייפתחו החודש בלונדון. בשבוע שעבר העביר הפרלמנט האוסטרלי, פה אחד, הצעה הקוראת לוועד האולימפי לקיים טקס זיכרון בפתח האירועים, ולאחר שעברה ההצעה כל חברי הפרלמנט האוסטרלי עמדו בדקת דומיה לזכר הפיגוע.

גם חברי ועדת החוץ של בית הנבחרים האמריקאי העבירו בחודש שעבר הצעת החלטה מיוחדת הקובעת כי בית הנבחרים עצמו יקדיש דקה דומייה לזכר הקרבנות בטבח במינכן, וקוראת לוועד האולימפי "לנצל את ההזדמנות ולהזכיר לעולם שהאולימפיאדה נוסדה כדי לשגר מסר של שלום ותקווה".

שני אירועי זיכרון נפרדים מתוכננים בקיץ הקרוב לזכר הספורטאים מהטבח במינכן. אחד מהם מאורגן על ידי הוועד האולימפי הישראלי ב-6 באוגוסט, בו צפוי לקחת חלק גם נשיא המדינה שמעון פרס. הטקס השני מאורגן על ידי הפדרציה הציונית ויתקיים כחודש אחר כך.

אולימפיאדה לונדון 2012 בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully