וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טכנולוגיית קו השער אושרה

יום היסטורי לכדורגל העולמי: בפיפ”א החליטו להשמיש את ה’הוק איי' ו’גול רף’, שיקבעו האם הכדור עבר את קו השער או לא. תחילת השימוש: בגביע העולם לקבוצות

זה היה באוויר, והיום (חמישי) בעצם התקבלה ההחלטה הסופית להכניס את 'טכנולוגיית קו השער' למגרשי הכדורגל. מדובר בהחלטה דרמטית מאוד שתאפשר סוף סוף לדעת בוודאות האם הכדור עבר את קו השער או לא, מה שיחסוך עוגמות נפש עתידיות, כפי שקרה לנבחרת אוקראינה ביורו האחרון ולאנגליה לפני שנתיים.

אחרי לא מעט חילוקי דעות בנושא, הנהלת פיפ"א החליטה על הכנסת הטכלונוגיות 'הוק-איי' (עין הנץ) ו'גול-רף', כאשר גביע העולם לקבוצות בטוקיו, בו תשתתף גם אלופת אירופה צ'לסי, יהיה האירוע הראשון שבו יעשה השימוש בטכנולוגיית קו השער. בעת האחרונה התבצעו לא מעט בדיקות של המערכות הללו שנמצאו תקינות וכשירות להתחלת שימוש, כשמבין שמונה חברות שלקחו חלק בבדיקות, רק אותן שתיים עברו.

מה משמעות ההחלטה? האם הטכנולוגיה הזו תחליף את שיקול הדעת של השופטים? מתברר שהשופטים עדיין יכולים להכריע ששער לא הובקע על פי ראות עיניהם, גם אם המערכת תוכיח שהכדור חצה את הקו, ולכן הטכנולוגיה רק תהווה אמצעי עזר ולא תחליף. כמו כן, הכניסה של הטכנולוגיה היא לא מיידית, מכיוון שיש עדיין ללמד, להתקין ולבדוק את המערכות במגרשים כדי לוודא שהיא עובדת בצורה נאותה. התוכנית העתידית היא לשלב אותה בגביע הקונפדרציות ב-2013 ולאחר מכן בגביע העולם בברזיל.

הקריאות להכנסת הטכנולוגיה החלו בעיקר לאחר פסילת השער של פרנק למפרד במשחק של נבחרת אנגליה נגד גרמניה בגביע העולם ב-2010 כאשר הכדור שלו פגע במשקוף ועבר את קו השער, אך השופטים לא אישרו זאת. לאחר השער שכבשה אוקראינה נגד אנגליה ביורו האחרון, נשיא פיפ"א ספ בלאטר כבר הצהיר כי אין מנוס מהכנסת הטכנולוגיה למגרשים.

כאמור, הטכנולוגיות כבר עברו מספר ניסויים בשוויץ. ההוק-איי שמוכר בעיקר מעולם הטניס, פותח על ידי חברה בריטית ומבוסס על מצלמות, כאשר ה'גול-רף' הוא פיתוח של חברה דנית וגרמנית ומבוסס על שדות מגנטים.

כדורגל עולמי בוואלה! ספורט

  • עוד באותו נושא:
  • פיפ"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully