וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאנס ארמסטרונג: האם העדים נגדו יזכו לחסינות?

התפתחויות חדשות: מתגבש הסכם לפיו ארבעה רוכבים נוספים, שהיו בעבר עם ארמסטרונג בקבוצה, יעידו נגדו על שימוש בסמים

הטבעת סביב לאנס ארמסטרונג מתהדקת? כזכור, בשבוע שעבר הסוכנות האמריקאית למניעת שימוש בסמים בספורט הגישה כתב אישום נגד הרוכב בן ה-40, שהוכתר בעבר שבע פעמים כאלוף הטור דה פראנס. ארמסטרונג הואשם על ידי הסוכנות בשימוש קבוע ושיטתי בסמים במהלך הקריירה. הדיווחים האחרונים טוענים היום (חמישי) שמספר רוכבים נוספים יעידו נגד האמריקאי, בתמורה לחסינות, בהתפתחות נוספת בפרשה.

כידוע, ארמסטרונג הואשם בשימוש בסמים מספר פעמים במהלך הקריירה שלו, אך מעולם לא הורשע. הרוכב האגדי נהג לטעון שאף רוכב לא עבר בדיקות סמים כמוהו, אך מעולם לא נמצא אשם. עתה, כשמסתמן שישנן נגדו מספר עדויות חותכות, הוא עלול לאבד את כל שבע הזכיות שלו בטור דה פראנס.

האשמות העבר נגד ארמסטרונג רבות ומרובות. פלויד לאנדיס, למשל, שהיה עמיתו של ארמסטרונג, הצהיר שהוא וארמסטרונג השתמשו בחומרים ממריצים, ונפתחה חקירה מטעם הממשל הפדרלי האמריקאי, אך היא נסגרה ללא הגשת אישום לאחר כשנתיים. גם טיילר המילטון, עוד רוכב בקבוצה של ארמסטרונג בעבר, טען בתוכנית התחקירים "60 דקות" כי ראה את ארמסטרונג מזריק חומרים ממריצים, אך הדבר טרם הוכח.

הדיווחים האחרונים טוענים שבנוסף ללאנדיס והמילטון - ארבעה רוכבים נוספים שהיו בעבר עם ארמסטרונג בקבוצה יעידו נגדו, וזאת בתמורה לחסינות חלקית. ג'ורג' הינקאפי, לוי ליפהיימר, כריסטיאן ונדה ולדה ודייויד זבריסקה כבר העניקו עדות לסוכנות האמריקאית, כשההסכם הוא שהם יוכלו להמשיך להתחרות עד סוף השנה, ויושעו רק בתחילת השנה הבאה, בחורף.

למרות הדיווחים, היום בקבוצה הכחישו את העסקה. מנהל קבוצת גארמין-שארפ, ג'ונתן וואוטרס, ביטל את הדיווחים וכתב בטוויטר ש"אף אחד מהקבוצה שלנו לא הושעה". כשנשאל אם הוא העיד נגד ארמסטרונג, הוא סירב לענות.

הסוכנות נגד שימוש בסמים בספורט הצהירה כי אספה עדויות של למעלה מעשרה רוכבים שהיו עם ארמסטרונג בקבוצה, שיעידו שהוא השתמש בחומרים ממריצים בין השנים 1999 ל-2005. איגוד האופניים הבינלאומי סירב להגיב על הדברים.

אופניים בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully