וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווימבלדון: סרינה וויליאמס בחצי הגמר, אנדי מארי ברבע

האמריקאית הדיחה את האלופה היוצאת קביטובה 3:6, 5:7. הסקוטי עבר בקלות את צ'יליץ', פרר גבר על דלפו, קרבר עלתה

יום שני המסורתי, שמכיל את כל שמיניות הגמר בנשים ובגברים, נהרס אתמול בגלל הגשם. הצד הטוב של הסיפור, הוא שגם היום (שלישי) זכינו לראות כמה מטובי הטניסאים בעולם, שנלחמו על מקומם ברבע גמר הגברים. הראשון שעשה את העבודה היה הגיבור המקומי אנדי מארי, שעבר בקלות את מארין צ'יליץ'. דויד פרר לא התקשה לדרוס את חואן מרטין דל פוטרו הארגנטינאי, בעוד פיליפ קולשרייבר קטע את הקאמבק של בריאן בייקר ועלה גם הוא לרבע הגמר, שם יפגוש את ג'ו ווילפריד צונגה, שהפך היום פיגור וגבר על מרדי פיש, כדי להשלים את תמונת השמינייה. גם פלוריאן מאייר ממשיך הלאה, אחרי שהפתיע את רישאר גאסקה. בנשים לעומת זאת, הספיקו להשלים את כל השמיניות אתמול והיום הן התפנו לרבעי הגמר המרתקים, כשסרינה וויליאמס הייתה הראשונה שעלתה לארבע הגדולות, תוך שהיא מדיחה את אלופת 2011 פטרה קביטובה. בהמשך, אנג'ליק קרבר גברה על סאבין ליזיקי בדרבי גרמני סופר דרמטי ואילו ויקטוריה אזרנקה הדיחה את טמירה פאשק. אחרונה חביבה העפילה אגניישקה רדוואנסקה, שהדיחה את מריה קירילנקו.

אנדי מארי טניסאי בריטי. רויטרס
לא התקשה בכלל. מארי/רויטרס

גברים

אנדי מארי (4) עשה חלק לא קטן מהעבודה כבר אמש מול מארין צ'יליץ' הקרואטי (14) וכשהגשם עצר את המשחק בין השניים, הסקוטי כבר הוביל 5:7, 1:3 ו-0:40. היום הוא המשיך בקלות את דרכו אל רבע הגמר והשלים ניצחון חלק במשחק כולו 5:7, 2:6, 3:6. ברבע הגמר מצפה למארי משחק ענק מול דויד פרר הספרדי (7), שפירק בקלות מפתיעה את חואן מרטין דל פוטרו (9). הספרדי נתן את אחת ההצגות הגדולות של הטורניר עד כה ולא השאיר סיכוי לארגנטינאי האומלל, שנכנע 3:6, 2:6, 3:6 פחות משעתיים. 20 טעויות לא מחויבות של דלפו, שהיה לא מרוכז, בתוספת 89 אחוזים בעלייה לרשת של פרר וחמש שבירות, הכריעו את המשחק במהירות.

ג'ו ווילפריד צונגה הצרפתי (5), נעצר פעמיים מול מרדי פיש האמריקאי (10). פעם אחת אמש ובפעם נוספת היום בשל הגשם. למזלו, הגשם שהגיע אתמול קטע את המשחק כשהאמריקאי מוביל ביתרון מערכה אחת והיום צונגה כבר הגיע חד יותר וניצח 6:4, 6:7 (4), 4:6, 4:6, כדי לעלות לרבע הגמר, שם הוא יפגוש את פיליפ קולשרייבר, שבינתיים נהנה מהחיים. תחילה היה זה לוקאש רוסול, שהעיף את רפאל נדאל ופינה לו את הדרך, וכעת הוא קיבל בשמינית הגמר את בריאן בייקר, שאומנם נמצא בעיצומו של קאמבק חלומי, אבל פשוט נותר ללא כוחות לשבוע השני של הטורניר. הגרמני (27) אמר תודה פעם נוספת והביס את האמריקאי 1:6, 6:7 (4), 3:6.

פלוריאן מאייר (31) השלים סוג של הפתעה יפה, כשגבר על רישאר גאסקה הצרפתי (18). הגרמני הוביל כבר אמש 3:6, 1:2 והיום הוא סגר את הסיפור בארבע מערכות 3:6, 1:6, 6:3, 2:6, תוך שהוא חובט ללא פחות מ-60 ווינרים במשחק נהדר. כבונוס, הוא זוכה לדייט עם נובאק דג'וקוביץ' ברבע הגמר.

רבעי הגמר:
רוג'ר פדרר - מיכאיל יוז'ני
נובאק דג'וקוביץ' - פלוראן מאייר
דויד פרר - אנדי מארי
פיליפ קולשרייבר - ג'ו ווילפריד צונגה

הטניסאית האמריקאית סרינה וויליאמס. רויטרס
יופי של משחק. סרינה וויליאמס/רויטרס

נשים

המשחק המרכזי של היום הפגיש את סרינה וויליאמס (6) ואת אלופת השנה שעברה, הצ'כית פטרה קביטובה (4). בשני המקרים בהן נפגשו השתיים בעבר, ידה של האמריקאית הייתה על העליונה, וכך היה גם הפעם. טניס מצוין במערכה הראשונה נתן לסרינה 3:6 תוך 30 דקות ובמערכה השנייה, במצב של 5:5, סרינה השיגה את השבירה המכרעת וחתמה עם משחקון הגשה אימתני נוסף בדרך לחצי הגמר. ההדחה של קביטובה למעשה קבעה כי מאז שטפי גראף ב-1995 ו-1996, אף שחקנית שאינה מבין האחיות וויליאמס לא זכתה בשני טורנירי ווימבלדון. סרינה מצידה, מחפשת זכייה חמישית על הדשא והיא עלתה בפעם השמינית בקריירה לחצי גמר הטורניר.

ויקטוריה אזרנקה (2), עבדה לא מעט במשחק מול הצעירה המפתיעה טמירה פאשק מאוסטריה (37 בעולם), שהדיחה את קרולין ווזניאקי כבר בסיבוב הראשון. לאחר שבשנה שעברה ויקה הביסה את פאשק ברבע גמר ווימבלדון, הפעם היא נזקקה למיטב היכולת שלה לפני שניצחה 3:6, 6:7 (4). אזרנקה כבר הגישה פעמיים למשחק, אבל פאשק שברה ונשארה בחיים, לפני שהניסיון של אלופת אוסטרליה הכריעה לטובתה.

מי שנעלו את היום במגרש המרכזי היו אנג'ליק קרבר (8) וסאבין ליזיקי (15), שנפגשו לדרבי גרמני סוער. קרבר, שפירקה בסיבוב הקודם את קים קלייסטרס, פתחה היטב את המשחק ושברה שלוש פעמים את ההגשות של יריבתה בדרך ל-3:6 מוחץ, כשליזיקי אף נזקקת לטיפול באצבע. קרבר כבר עלתה ל-0:3 במערכה השנייה, אלא שאז, דווקא עם הפציעה, "בום-בום" ליזיקי נזכרה ביכולת שלה מהניצחון הענק על מריה שראפובה בשמינית הגמר וניצחה 6:7 (7) בתום מערכה מותחת, שנמשכה 66 דקות ובה היו לקרבר שתי נקודות משחק. במערכה המכרעת, ליזיקי השתחררה וטעות כפולה של קרבר סידרה לה את שבירה ויתרון 3:5, אבל דווקא כשהיא הגישה למשחק היא נשברה בחזרה. קרבר דהרה עם המומנטום, ניצלה צ'אלנג' מדהים ושברה פעם נוספת בדרך לניצחון במערכה ובמשחק כולו, 3:6, (7) 7:6, 5:7. ליזיקי הייתה הרבה יותר דומיננטית עם 10 אייסים מול 2 ו-57 ווינרים מול 19 בלבד, אבל הטעויות הבלתי מחויבות, 49 כאלה, היו בעוכריה, בעוד קרבר טועה רק 13 פעמים.

בווימבלדון לא נוהגים להעביר שחקניות ממגרש למגרש, אבל כנראה שגם להם נמאס מהגשם ולקראת סוף הערב הארוך הם הכניסו את אגניישקה רדוואנסקה (3) ומריה קירילנקו (17), שהמשחק שלהן נעצר פעמיים במגרש 1 בגלל הגשם, אל מתחת לגג המפנק של המגרש המרכזי. לאחר העצירה השנייה, המשחק הצמוד הזה עמד על 5:7, 6:4, 4:4, כשהפולניה מנצחת במערכה הראשונה והרוסיה משווה. הסיום, במגרש המרכזי, היה קצר ורוודאנסקה, שחולמת להעפיל למקום הראשון בעולם בתום הטורניר, עשתה צעד נוסף עם חצי גמר גרנד סלאם ראשון בקריירה עם 4:6 במערכה האחרונה.

טניס בוואלה! ספורט

אנג'ליק קרבר טניסאית גרמניה. רויטרס
ניצחון סופר דרמטי. קרבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully