וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורסל: הטורניר הקדם אולימפי יוצא לדרך

2.7.2012 / 11:14

12 נבחרות ייאבקו על שלושה כרטיסים בלבד ללונדון בטורניר שייפתח בונצואלה. הפייבוריטיות: רוסיה של בלאט, ליטא ויוון

הטורניר הקדם אולימפי בכדורסל ייצא היום (שני) לדרכו בקרקאס בירת ונצואלה, ולאחר קצת פחות משבוע של משחקים נדע מי יהיו שלוש הנבחרות שיצטרפו לארגנטינה, צרפת, טוניסיה, ארצות הברית, אוסטרליה, ברזיל, סין, בריטניה וספרד באולם ה-O2 המרשים בלונדון החל מה-29 ביולי.

כל אחת מהנבחרות שהעפילו לטורניר, דרך אליפויות היבשות בשנה שעברה, חולקו לארבעה בתים של שלוש נבחרות כל אחת. בסיום שלב הבתים תעפיל הנבחרת במקום הראשון אל שלב חצי הגמר. שתי המנצחות בחצי הגמר תעפלנה לטורניר האולימפי, והמפסידות תשחקנה ביניהן על הכרטיס השלישי והאחרון לאולימפיאדה. אז מי הולכת להצטרף לתשע הנבחרות בלונדון? זה הזמן לעשות היכרות עם הנבחרות.

בית א'

פייבוריטית: יוון. הנבחרת של אליאס זורוס, שסיימה במקום השישי באליפות אירופה האחרונה, מייצגת את הדור החדש יותר בכדורסל היווני, עם שני שחקנים בלבד מעל גיל 30. ואסיליס ספאנוליס הוא הכוכב הגדול של הנבחרת, ולצדו החבורה הוותיקה שכוללת גם את יואניס בורוסיס, ניקוס זיסיס, אנטוניס פוטסיס, ג'ורג'יוס פרינטזיס וקוסטאס קאימקוגלו. אליהם הוסיף המאמן את הצעירים ניק קלאת'ס, קוסטנטינוס פפאניקולאו ואוונגלוס מנצאריס, מכוכבי היורוליג, ויצר נבחרת מוכשרת מאוד שיכולה לעשות הישג גם בלונדון.

תנסה להפתיע: פורטו ריקו. אחרי שסיימה במקום השלישי המאכזב באליפות אמריקה, פורטו ריקו של פלור מלנדז היא בהחלט סכנה לא מבוטלת ליוון. לנבחרת שלושה כוכבים בולטים – מיודעינו קרלוס ארויו, אלוף ה-NBA לשעבר ג'יי ג'יי בריאה והפורוורד רנאלדו באלקמן ששייך לסגל הרחב של ניו יורק. מי שינסו לעזור להם יהיו דניאל סנטיאגו הענק בן ה-36, נייתן פיבי שמשחק בליגה הגרמנית והגארד המוכשר דויד הוארטס ששיחק בעברו במארוסי. הסיכוי של פורטו ריקו להפתעה קיים, אך נראה שבשנים האחרונות היא איבדה מכוחה.

באו להעביר את הזמן: ירדן. בשנה שעברה הפתיעה ירדן את אסיה, כשהדיחה את איראן ברבע גמר אליפות אסיה, והמשיכה עם ניצחון ענק על הפיליפינים לפני שהפסידה בגמר מצוין 70:69 לסין. את הנבחרת מדריך האמריקאי טאב בולדווין, בעל עבר בפאוק סלוניקי, והסגל שלה כולל רק שחקנים מהליגה המקומית. מי שסחב את ירדן באליפות אסיה היא הגארד ראשים רייט, שלא משחק הפעם, ומשאיר את הבמה לאוסאמה דאגלס, אמריקאי ממוצא ירדני, בעל עבר בליגת הפיתוח. ניצחון ירדני בטורניר יהווה סנסציה של ממש.

בית ב'

פייבוריטית: ליטא. בשנה שעברה הנבחרת הליטאית אכזבה כשהודחה ברבע גמר היורובאסקט, ואם לא תשכיל להעפיל למשחקים האולימפיים, הכישלון ימשיך. המאמן קסטוטיס קמזורה שוב מגיע לאליפות עם ארבע הוותיקים שרונאס יאסיקביצ'יוס, רימאס קאוקינס, רוברטאס יאבטוקאס ודאריוס סונגאליה, אליהם מצטרפים לינאס קלייזה, מנטאס קלנייטיס והצעיר המוכשר יונאס ואלנצ'יונאס. ההערכות הן שמדובר בטורניר האחרון של רוב הוותיקים, כך שפחות מהעפלה לאליפות אירופה תהווה אכזבה גדולה.

תנסה להפתיע: ניגריה. הניגרים מציגים ארסנל של שחקנים מוכשרים, שהובילו אותם למקום השלישי באליפות אפריקה, שבראשם אל פארוק אמינו מניו אורלינס, דרק אובשואן מחובנטוד בדאלונה, אלאדה אמינו משאלון ואייק דיוגו, כשאימה יודוגה, ששיחק שנים רבות ב-NBA, נשאר מחוץ לסגל. שני שחקנים בעלי עבר בישראל ישחקו בשורות הנבחרת הניגרית – טוני סקין ששיחק העונה בעירוני אשקלון ואקינה איבקווה, בעל עבר באשקלון והפועל עפולה. הניגרים תמיד מוכשרים, וחסרים את היכולת להפתיע.

באו להעביר את הזמן: ונצואלה. השם הכי גדול בנבחרת המארחת הוא המאמן אריק מאסלמן, שאימן בעברו את גולדן סטייט, ועוזרו הוא מאמן מכבי חיפה בראד גרינברג. קשה לראות את ונצואלה מפתיעה מעבר למשחק מול ניגריה, למרות ג'ראויס ואסקז המוכשר מניו אורלינס וג'ון קוקס שמגיע מהליגה הצרפתית. הנבחרת מורכבת משחקנים מהליגה המקומית הסבירה, אך עלייה לחצי הגמר לא באה בחשבון.

בית ג'

פייבוריטית: רוסיה. אחרי היורובאסקט המוצלח ינסה דיוויד בלאט להמשיך את השנים הנהדרות שלו ברוסיה עם העפלה לאולימפיאדה שנייה ברציפות. הנבחרת הרוסית היא המוכשרת בטורניר, ומבוססת על שחקני צסק"א מוסקבה אנדריי קירילנקו, אלכסיי שבד, סשה קאון, ויקטור חרייפה, ייבגני וורונוב ואנטון פונקרשוב, ואליהם מצטרפים שחקנים נוספים מהליגה הרוסית וטימופיי מוזגוב מדנבר נאגטס. התגלית של בלאט בטורניר הזה הוא סרגיי קאראסב בן ה-19, שעשוי לקבל דקות ראשונות בטורניר גדול. רוב הסיכויים שנראה את דיוויד בלאט גם הפעם בטורניר האולימפי.

תנסה להפתיע: הרפובליקה הדומיניקנית. מי שיכולה לעצור את בלאט בדרך ללונדון היא הנבחרת של ג'ון קאליפרי מקנטאקי, שכוללת שני שחקני NBA טובים, אל הורפורד מאטלנטה ופרנסיסקו גארסיה מסקרמנטו. צ'ארלי וילנואבה היה אמור להיכלל בסגל, אך הגיע לאימונים עם עודף משקל ושוחרר, ובהיעדרו ינסו הדומיניקנים לקבל תפוקה מג'ון אסלין הוותיק מאסטודאינטס שיתמודד מול הרוסים החסונים מתחת לסלים.

באו להעביר את הזמן: דרום קוריאה. הקוריאנים הגיעו לטורניר בזכות המקום השלישי באליפות אסיה, ובלי מסורת כדורסל מפוארת. הסגל כולל לא מעט שחקנים ותיקים, בעיקר גארדים, כשהגובה הממוצע של הנבחרת הוא הנמוך בטורניר, רק 1.95 מטר. השם המעניין בנבחרת הוא הסנטר בן ה-18 ג'ונג יון לי, שעוד לומד בבית ספר תיכון ולא מורשה לשחק בליגה המקומית.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

בית ד'

פייבוריטית: מקדוניה. אחרי היורובאסקט הנפלא שלה, תגיע מקדוניה ביחד עם הכוכב הגדול בו מקאלב לוונצואלה כדי להגיע לראשונה בתולדותיה למשחקים האולימפיים. הבית המוקדם הלא פשוט שמחכה לה מבטיח צרות, אך לצד מקאלב ימשיכו ולאדו אילייבסקי מקובאן, פרו אנטיץ' מאולימפיאקוס, פרדראג סמארדג'ינסקי מריטאס וילנה ו-ווידאן סטוינובסקי מבי סי דונייצק להציג את משחקם הטוב. המקדונים הם חסרי ניסיון באופן יחסי, אך נראה שמקאלב יוכל לסחוב אותם מעבר לשלב הבתים, האם זה יספיק גם להמשך? לא בטוח.

תנסה להפתיע: אנגולה. בשנים האחרונות הפכה אנגולה לנבחרת הטובה ביותר באפריקה, אך בשנה שעברה הפסידה בגמר אליפות היבשת לטוניסיה וכנראה תפספס את הטורניר האולימפי. הסגל האנגולי כולל בעיקר שחקנים מאותה קבוצה, אגוסטו לואנדה, ורוב השחקנים אף ילידי העיר. היתרון של האנגולים הוא הניסיון הבינלאומי, אך קשה להצביע על שמות מעניינים מלבד אולימפיו צ'יפריאנו שנבחן בכמה קבוצות באירופה לאחרונה.

באו להעביר את הזמן: ניו זילנד. בשנים האחרונות ניו זילנד הגיעה לטורנירים הגדולים בעיקר בזכות הכוכב הגדול שלה, אקס מכבי תל אביב קירק פני. אלא שפני החליט בשנה שעברה לעזוב את הנבחרת, והקיוויז נשארו ללא שחקנים בעלי ניסיון רב בזירה הבינלאומית וקשה לראות אותם מפתיעים, אפילו בקרב מול אנגולה. שני השחקנים המובילים שנותרו בנבחרת הם מיקה ווקונה וקייסי פראנק, שניהם קלעו בממוצע 10 נקודות למשחק בסדרת העפלה לאולימפיאדה בשנה שעברה מול אוסטרליה.

לונדון 2012 בוואלה! ספורט

  • עוד באותו נושא:
  • לונדון 2012

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully