וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווימבלדון: נובאק דג'וקוביץ' טייל לרבע הגמר

המדורג 1 בעולם ניצח 3:6, 1:6, 3:6 את טרויצקי, פדרר ניצח את מאליס. נשים: קלייסטרס ושראפובה הודחו, קביטובה וסרינה ניצחו

חגיגת יום שני השני בווימבלדון, שידועה גם כיום בו יש 16 שמיניות גמר, כלומר שמונה בנשים ושמונה בגברים, נערך היום (שני) מעט בעצלתיים בשל תנאי מזג האוויר הקשים. הגשם גרם להפסקת כל המשחקים, פרט לאלו שתוכננו למגרש המרכזי, וכולם יחודשו מחר בשעה 14:00 שעון ישראל, כולל במגרש המרכזי ומגרש מספר אחת.

ההפתעות הגדולות הגיעו מהנשים, שם הצליחה סאבין ליזיקי לנצח את מריה שראפובה, הראשונה בעולם. אנג'ליק קרבר הביסה את קים קלייסטרס. סרינה וויליאמס ופטרה קביטובה ניצחו וייפגשו ברבע גמר לוהט. ויקטוריה אזרנקה הביסה את אנה איבנוביץ' ללא תנאי.

בגברים, הצליח רוג'ר פדרר להתגבר על פציעה בגבו כדי לנצח את קסאבייר מאליס ולעלות לרבע הגמר. נובאק דג'וקוביץ' הביס את בן ארצו וחברו ויקטור טרויצקי ומיכאיל יוז'ני ניצח את דניס איסטומין כדי לקבוע דייט עם פדרר ברבע הגמר. שאר המשחקים, פרט לשניים שבכלל לא נפתחו, נקטעו במהלכם ויימשכו מחר.

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. רויטרס
שמט מערכה, אבל הוא עדיין חזק בעניינים. פדרר/רויטרס

גברים

נובאק דג'וקוביץ', המדורג מספר אחת בעולם ואלוף השנה שעברה, שמט מערכה ראשונה בטורניר בסיבוב השלישי מול ראדק סטפאנק. אלא שמול חברו הטוב ובן ארצו ויקטור טרויצקי, המדורג 34 בעולם, העניינים כבר הלכו הרבה יותר חלק. דג'וקוביץ' ניצח 3:6, 1:6, 3:6 בדרך לרבע הגמר. נולה שיפר את מאזן הראש בראש שלו מול טרויצקי ל-12 ניצחונות לעומת הפסד אחד בלבד תוך כדי ביצוע של 30 ווינרים ו-9 שגיאות לא מחויבות בלבד. דג'וקוביץ' יפגוש ברבע הגמר את המנצח במפגש המסקרן בין רישאר גאסקה הצרפתי המוכשר (15) לפלוריאן מאייר הגרמני (31), שהופסק ביתרון 3:6, 1:2 ו-15:15 לטובת האחרון.

רוג'ר פדרר (3) שוב שמט מערכה במשחק שלו, הפעם מול קסאבייר מאליס המדורג 75 בעולם, אבל הצליח להתאושש מזה במהירות ולצאת עם ידו על העליונה מהמפגש עם הבלגי. השוויצרי ניצח 6:7 (1), 1:6, 6:4, 3:6 בתום משחק בו חבט תשעה אייסים והשיג 45 ווינרים לעומת 18 טעויות לא מחויבות בלבד. אמנם פדאקספרס שוב שמט מערכה, אבל בסך הכל הוא עדיין חזק בתמונה ויכול להמשיך לחלום על זכייה שביעית במועדון אול אינגלנד והשוואת שיאו של פיט סמפראס. פדרר לא נאלץ להתמודד במשחק רק עם מאליס, אלא גם עם פציעה בגבו שגרמה לו לרדת לקבל טיפול במצב של 3:4 במערכה הראשונה. פדרר ישחק מול מיכאיל יוז'ני הרוסי (26), שניצח 3:6, 7:5, 4:6, 7:6 (5), 5:7 דניס איסטומין.

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. רויטרס
טיול קל מול חבר טוב. דג'וקוביץ'/רויטרס

אנדי מארי (4), שהצליח לצאת ממשחק קשה מאוד מול מרכוס בגדאטיס בסיבוב השלישי, רצה להמשיך במומנטום הזה ולעלות לרבע הגמר כשהוא יודע שרפאל נדאל לא מחכה לו בדרך לגמר. הבריטי המצוין פתח לא רע מול מארין צ'יליץ' הקרואטי (16) ועלה כבר ליתרון 5:7, 1:3 ו-0:40, אך אז החל לרדת גשם ששטף את מגרש מספר אחת ושני השחקנים ייאלצו לחכות למחר על מנת לחדש את המשחק שלהם.

אנדי מארי (4), שהצליח לצאת ממשחק קשה מאוד מול מרכוס בגדאטיס בסיבוב השלישי, רצה להמשיך במומנטום הזה ולעלות לרבע הגמר כשהוא יודע שרפאל נדאל לא מחכה לו בדרך לגמר. הבריטי המצוין פתח לא רע מול מארין צ'יליץ' הקרואטי (16) ועלה כבר ליתרון 5:7, 1:3 ו-0:40, אך אז החל לרדת גשם ששטף את מגרש מספר אחת ושני השחקנים ייאלצו לחכות למחר על מנת לחדש את המשחק שלהם. היריב שלהם ברבע הגמר יגיע מהמפגש המסקרן בין דויד פרר הספרדי (7), שהצליח לעבור את אנדי רודיק בסיבוב השלישי, לחואן מרטין דל פוטרו הארגנטינאי (9). השניים אפילו לא הספיקו לפתוח את ההתמודדות ביניהם בשל הגשם וייפגשו רק מחר.

עוד מפגש מסקרן היה בין ג'ו ווילפריד צונגה הצרפתי (5) למרדי פיש האמריקני (10). האחרון הוביל כבר 4:6, 1:1 ו-40:40 עד שהמשחק הופסק ויימשך גם הוא מחר. המנצח ביניהם ישחק ברבע הגמר נגד המנצח בין הסינדרלה בריאן בייקר האמריקני לפיליפ קולשרייבר הגרמני (27) במשחק שכלל לא נפתח.

סרינה וויליאמס טניסאית אמריקנית. רויטרס
עוד ניצחון קשה. סרינה/רויטרס

נשים

גם בטורניר הנשים היה חם מאוד בשמינית הגמר. הסנסציה הגדולה של היום ואולי הטורניר בינתיים הגיעה ממגרש מספר אחת, שם הצליחה סאבין ליזיקי הגרמניה (15) לרשום סוג של נקמה על מריה שראפובה (1) בחצי הגמר אשתקד. הגרמניה המוכשרת, שעברה שנה לא כל כך פשוטה ב-2012, הצליחה להדהים את אלופת הרולאן גארוס הטרייה עם 4:6, 3:6 אחרי שעה ו-32 דקות. ליזיקי, שכבר איבדה שתי אפשרויות להכרעת המשחק במשחקון האחרון, הצליחה לסגור את המשחק בסטייל ועם אייס אדיר, שהיה השישי שלה במשחק.

ליזיקי תשחק ברבע הגמר בדרבי גרמני לוהט מול אנג'ליק קרבר, לאחר שזו הדיחה עוד טניסאית בכירה מהטורניר, קים קלייסטרס. הבלגית הוותיקה ספגה הפסד מביך מאוד 6:1, 6:1 על ידי המדורגת שמינית בעולם אנג'ליק קרבר הגרמניה המוכשרת. "אנג'י" הציגה משחק פשוט חלומי והצליחה לרשום 19 ווינרים לעומת 10 בלבד של הבלגית המצוינת.

המדורגת מספר שתיים בעולם ויקטוריה אזרנקה ממשיכה להזכיר לכולם שהיא אלופת אוסטרליה המכהנת. הבלארוסית המצוינת דרסה 1:6, 0:6 את אנה איבנוביץ' (14), שנראתה ממש חסרת אונים ואומללה מול העוצמות האדירות של ויקה. אזרנקה הצליחה להשיג 19 ווינרים וביצעה שש טעויות לא מחויבות בלבד, תוך שהיא מדייקת ב-70 אחוזים מההגשות הראשונות שלה ומשיגה שש שבירות מתוך שמונה ניסיונות. המנצחת במפגש המסקרן הזה תשחק ברבע הגמר מול טמירה פאשק האוסטרית הצעירה, שניצחה 2:6, 2:6 את רוברטה וינצ'י האיטלקיה (21).

סאבין ליזיקי טניסאית גרמניה. רויטרס
איזה ניצחון מדהים. ליזיקי/רויטרס

האלופה המכהנת פטרה קביטובה (4), שנמצאת בכושר מצוין וטיילה את כל הדרך לשמינית הגמר, נתקלה הפעם במשוכה הרבה יותר גבוהה בדמותה של פרנצ'סקה סקיאבונה האיטלקיה (24). קביטובה כבר נקלעה לפיגור של מערכה, אך הצליחה להתאושש ולצאת מהמשחק עם הכרטיס הנחשק לרבע הגמר לאחר 6:4, 5:7, 1:6.

קביטובה תשחק ברבע הגמר אולי החזק מכולם מול סרינה וויליאמס האמריקנית (6), שהצליחה בעצמה לעבור משוכה גבוהה מאוד. סרינה הצליחה לנצח 1:6, 6:2, 5:7 את ירוסבלה שבדובה הקזחית (65 בעולם), שהפכה בטורניר הזה לראשונה בעידן הפתוח שרושמת "מערכת זהב" בסיבוב השלישי מול שרה אראני. סרינה וויליאמס, שגם בסיבוב השלישי הצליחה לנצח בתום דרמה גדולה את ז'י ז'נג, תיתקל במשחק הרבה יותר קשה ברבע הגמר.

אגניישקה רדוואנסקה הפולניה (3) הרסה את סיפור הסינדרלה המרשים של קמילה ג'ורג'י האיטלקיה הצעירה. אגה הביסה את ג'ורג'י 2:6, 3:6 אחרי שעה ושש דקות, בהן שלטה באופן מוחלט וביצעה שש טעויות לא מחויבות בלבד. רדוואנסקה, שמעולם לא עברה את שלב רבע הגמר בגרנד סלאם אבל זכתה בטורניר ווימבלדון לנוער, תשחק מול מריה קירילנקו הרוסיה (17), שניצחה 1:6, 7:6 (6), 3:6 את שואי פנג הסינית (30).

מריה שראפובה טניסאית רוסיה. רויטרס
איזו הדחה כואבת. שראפובה/רויטרס
קים קלייסטרס טניסאית בלגית. רויטרס
ווימבלדון האחרון בקריירה שלה נגמר בתבוסה. קלייסטרס/רויטרס
ויקטוריה אזרנקה טניסאית בלארוסית. רויטרס
איזו הצגה. אזרנקה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully