וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתלטיקה: יוחאי הלוי סיים שמיני באליפות אירופה

קופץ המשולשת רשם את הישג השיא בקריירה, עם קפיצה ל-16.67 מ'. ג'יליאן שוורץ סיימה אחרונה בגמר הקפיצה במוט

קופץ המשולשת יוחאי הלוי וקופצת המוט ג'יליאן שוורץ השתתפו הערב (שבת) בגמר אליפות אירופה הנערכת בהלסינקי, פינלנד. הלוי רשם את הישג השיא בקריירה שלו כשסיים במקום השמיני, כשקפיצתו הטובה ביותר היתה למרחק של 16.67 מטרים. בשאר הקפיצות שלו רשם הישראלי מרחקים של 16.24 מ', 16.25 מ', 16.19 מ' ו-16.62 מ'. מדובר בשיפור של ארבעה מקומות בהשוואה לאליפות אירופה הקודמת בה נטל הלוי חלק, בברצלונה. את מדליית הזהב לקח פבריציו דונאטו האיטלקי, עם קפיצה ל-17.63 מ'.

"בשתי הקפיצות הראשונות זה לא התחבר. בנוסף לגשם החזק, משהו בתנועה לא הסתדר לי", הודה הלוי. "לקראת הניסיון השלישי הייתי מאוד לחוץ כי היה חשוב לי להיכנס לשמינייה, לשלוש קפיצות נוספות, ושמחתי מאוד שקפצתי טוב יחסית. דווקא לקראת שלוש הקפיצות האחרונות הרגשתי משוחרר בהרבה. משהו התפקשש לי בקפיצה הרביעית, אבל בשתיים האחרונות הרגשתי טוב בהרבה. המיקום היה לי פחות חשוב. יותר חשובה הייתה התוצאה. מאוד רציתי לשפר את השיא האישי שלי בתחרות הזו, אבל מזג האוויר והלחץ שיש בתחרות כזו, אותו קשה להסביר במילים, היו לי לרועץ. בדיעבד הייתי חותם על המקום השמיני לפני האליפות, אבל עכשיו, כשאני מאחוריה, יש לי תחושת פספוס גדולה".

ג'יליאן שוורץ סיימה במקום ה-11 והאחרון בגמר הקפיצה במוט. הקופצת שכבר הבטיחה את מקומה באולימפיאדה בחרה להתחיל את התחרות בגובה של 4.10 מ', אותו עברה בנסיון הראשון, אך לאחר מכן, כשהרף עלה ל-4.30 מ', פסלה שוורץ בכל שלושת נסיונותיה. את התחרות ניצחה ירינה פטאצ'ניקובה הצ'כית, עם גובה של 4.60 מ' - כמו של מרטינה שטרוץ הגרמניה וניקוליה קיקריאפולו, שהסתפקו במדליות הכסף והארד בהתאמה.


"זו התחרות הקשה ביותר בה השתתפתי מבחינתי", סיכמה שוורץ והוסיפה: "מזג האוויר אמנם קשה לכולן, אבל הרוח החזקה והטמפרטורה הנמוכה לא אפשרה לי להיכנס לתחרות בכלל. מאוד פחדתי ממזג האוויר ביום המוקדמות, אבל דווקא בגמר הוא היה גרוע. אין לי תירוצים, פשוט הייתה לי תחרות לא טובה היום".

מוגס טסמה מהפועל אתלטי אורן השרון היה הישראלי האחרון באליפות אירופה, לאחר שסיים במקום ה-18 בריצת 10,000 מטרים. אחרי 2,000 המטרים הראשונים הוביל הישראלי את הריצה עם זמן 5:50.31 ד', אך לאחר מכן חבורת רצים בראשותו של פולאט קמבוי אריקאן, המתאזרח הטורקי מקנייה, לקחו את ההובלה, ואילו מוגס נותר מאחור בדבוקה השנייה. במהלך הריצה חש הישראלי מספר פעמים כאבים חזקים בגבו. בסיום חצה מוגס את קו הגמר בזמן 29:22.03 ד', בריצה בה תוצאת המנצח, אריקאן הטורקי, הייתה 28:22.27 ד'.

"היה קשה מאוד", תיאר מוגס בסיום. "הנעליים ספוגות מים וזה מאוד מקשה על הריצה. בנוסף במהלך הריצה חשתי כאבים חזקים בגב, וזה גם לא סייע במיוחד". כשנשאל לגבי הקילומטר השני בו לקח את ההובלה, אמר, "אני לא אוהב לרוץ בתוך דבוקה. הדחיפות והצפיפות מפריעים לי. ראיתי שהקצב בהתחלה טוב, אז החלטתי ללכת על זה, אבל הרוח הייתה חזקה מאוד והחלטתי ללכת מאחור, גם שם נשמרתי שלא להיכנס לדבוקה צפופה. בסך הכל הייתה ריצה קשה מאוד, אבל עשיתי את הכי טוב שיכולתי ואני מקווה שלא אכזבתי הרבה אנשים".

אתלטיקה בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully