וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שראפובה עונה לסימון: "אני יותר פופולרית ממך"

ז'יל סימון שוב העלה את סוגיית השוויון בפרסים לנשים וגברים בטניס, שראפובה ענתה: "יותר אנשים מעדיפים אותי על פניך"

סוגיית השוויון בפרסים ממשיכה להעסיק את הטניס העולמי. זה כבר כמה שנים שטורנירי הטניס מעניקים פרסים שווים לגברים ונשים, אחרי שנים ארוכות במהלכן הטניסאיות הרוויחו פחות באופן מסורתי, ואחרי שהטניסאיות נאבקו על זכותן לשוויון. אבל מתברר שיש לא מעט גברים שזה עדיין מפריע להם.

אחת לכמה שנים קם הגבר שמתקומם על החלוקה השווה, בטענה המוכרת שגברים משחקים הטוב מחמש מערכות מול הטוב משלוש מערכות של הנשים, כשלא פעם משחקים של הנשים אורכים חצי מהזמן של משחקי הגברים, לעתים אפילו פחות. הבוטה מכולם היה ריצ'רד קרייצ'ק ב-1992 כשהצהיר ש"80 אחוז מהנשים במאייה הראשונה הן חזירות שמנות שלא ראויות לפרסים שווים", ואילו השבוע היה זה ז'יל סימון שהזדעם והעלה מחדש את הסוגיה.

"גם אצל זמרים, אצל כולם, אתה מקבל כסף היישר מהציבור", אמר הצרפתי, "ולי יש הרגשה שטניס גברים הרבה יותר מעניין מטניס נשים. כמו בכל ביזנס, זה אמור להיות המדד לתשלום. זה לא רק בגלל שאנחנו משחקים חמש מערכות או שלוש מערכות. כששאקירה שרה, היא מרוויחה יותר כסף בגלל שרוב האנשים רוצים לראות אותה".

כמו כן, סימון הזכיר ש"ברולאן גארוס הטניסאים הגברים בילו על המגרש פי שניים מהזמן מהטניסאיות. כשההחלטה לשוויון בפרסים התקבלה, טניס הנשים היה מעניין כמו של הגברים. אבל זה הפסיק. כשיש את רוג'ר, רפא ונובאק, ההבדל בין המינים הוא עצום". סימון טוען ש"כל 128 הטניסאים בהגרלה מסכימים איתי. הטניסאים הבכירים לא אומרים את זה בקול רם, כי הם לא רוצים להפסיד ספונסרים, אבל תאמינו לי, גם הם חושבים ככה".

מריה שראפובה הגיבה לדברים: "אני בטוחה שיותר אנשים מעדיפים לראות משחקים שלי מאשר שלו. אנחנו הנשים נלחמנו הרבה זמן להשוות את הפרסים, זה היה אתגר גדול, ולא הרבה תמכו בו. עכשיו כולנו גאות בזה, ונמשיך לפתח את הענף הזה, למרות כל המבקרים".

אנדי מארי, מנגד, ציין גם הוא את הטענה המסורתית, לפיה נשים יכולות להרוויח הרבה יותר כסף מאחר שקל להן לשחק גם יחידים וגם זוגות מאחר שהן אינן נשחקות. "שרה ארני, למשל, שיחקה בגמר הרולאן גארוס ביחידות, וזכתה גם בזוגות, רק בגלל שזה לא הטוב מחמש מערכות. זה לא רק עניין של שוויון בפרסים, אלא גם הדרך שבה הטורנירים מאורגנים עבור גברים ונשים".

סרינה וויליאמס סיכמה ואמרה ש"טניס נשים הוא מעולה. יש בו מאבק אדיר. נלחמנו שנים עם בילי ג'ין קינג לפרסים שווים, וככה זה צריך להיות. התחלתי לשחק בגיל שנתיים, ואני מאמינה שהוא גם התחיל בגיל שנתיים. אני עובדת קשה לפחות כמוהו, כמו כל אחד ברמה מקצוענית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully