וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטור דה פראנס יוצא לדרך: קאדל אוונס חולם על ריפיט

האוסטרלי, אלוף 2011, ינסה לנצל את היעדרותו של אנדי שלק ולשחזר את ההישג. הסיידל, וויגיניס וניבאלי יקוו להפתיע

רגע לפני גמר היורו, כשטורניר ווימבלדון רק מתחיל להתחמם ועוד לפני שמישהו בכלל נזכר שיש גם אולימפיאדה בלונדון בעוד פחות מחודש, אחד מאירועי הספורט הגדולים בעולם, הטור דה פראנס, ייצא לדרך מחר (שבת).

מירוץ האופניים המפורסם מכולם יתקיים לאורך 23 ימים מתישים, כמיטב המסורת של האירוע המרתק הזה. הרוכבים ידרשו לעבור 21 קטעים, תשעה מהם שטוחים, ארבע עם טיפוס בינוני (כולל אחד עם נקודת סיום בטיפוס בדרגה גבוהה), חמישה קטעי הרים עם טיפוסים קשים (כולל שני קטעים עם נקודות סיום קשות במיוחד), ושני קטעים אישיים נגד השעון, כשאת כל החגיגה הזו יוציא לדרך מחר הפרולוג, שיפתח בליאז', בלגיה וייערך אף הוא במתכונת של קטע אישי נגד השעון, לאורך 6.4 קילומטרים בלבד.

בהמשך הדרך, יתקיימו שני קטעים נוספים בבלגיה לפני שהמירוץ יכנס לתוך צרפת בשלישי ליולי. החלק הראשון של המירוץ יוקדש כרגיל לקטעים השטוחים, בהם מתבלטים הספרינטרים, לפני שאלה יפנו את מקומם בקטעי הטיפוס לתותחים הכבדים, שיאבקו על תואר האלוף הנכסף. הקטע ה-13 של המירוץ יתקיים ב-14 ליולי, יום הבסטיליה, בו הרוכבים הצרפתים נוטים לשעוט קדימה במטרה לקצור תהילה מקומית וב-21 לחודש יתקיים הקטע השני נגד השעון, 53.5 קילומטרים בין בונבאל לשארטר, שעשוי לחרוץ גורלות, יממה לפני שהרוכבים שהחזיקו מעמד לאורך 3,496.9 הקילומטרים יעשו את הסיבוב המפורסם בשאנז אליזה ולנגד שער הניצחון.

המירוץ הנוכחי יהיה המתכונת ה-99 של הטור דה פראנס, שנה לפני חגיגות המאה הגדולות. 22 קבוצות, המכילות בסך הכל 198 רוכבים, יצאו לדרך, כאשר אחד המועמדים הבולטים לזכייה הוא אלוף 2011, האוסטרלי קאדל אוונס. סגנו של אואנס מהשנה שעברה ואלוף 2010 אנדי שלק הלוקסמבורגי, ייעדר מהתחרות הפעם בשל פציעה וישאיר את אחיו פרנק לנסות ולהתמודד על התואר. ריידר הסיידל הקנדי, שהיה הראשון מארצו לזכות ב'גרנד טור' כשקטף את הג'ירו ד'איטליה האחרון הוא עוד שם שכדאי לקחת בחשבון, כאשר גם חואן חוסה קובו, אלוף הוולטה ד'אספניה נמצא כאן.

הבריטים מצידם, חולמים על הצלחה מצד בראדלי וויגיניס ושם אחרון מסקרן הוא וינצ'נזו ניבאלי האיטלקי, שזכה ב-2010 גם בג'ירו וגם בוולטה, מבלי לנצח אף שלב בודד. את הספרינטרים יוביל שוב מארק קבנדיש הבריטי, שניצח בתחומו בעונה שעברה ולקח כבר 20 קטעים לאורך ארבע השנים האחרונות. מי שינסה להפריע לו הוא הסלובקי פיטר סגאן, בן 22 בלבד.

אופניים בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully