וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פברגאס: "אמרתי שאני רוצה לבעוט רק את הפנדל החמישי"

פברגאס התרגש מהפנדל המכריע בחצי הגמר, ראמוס: ”פיציתי על ההחמצה מול באיירן”. דל בוסקה מסביר למה צ’אבי הוחלף

איזו דרמה אדירה הייתה הערב (רביעי) באצטדיון בדונייצק, בחצי הגמר הראשון של יורו 2012 בין ספרד לפורטוגל. שתי השכנות נאבקו לאורך 120 דקות מאופסות, במשחק שקול מאוד, שהלך לבעיטות הכרעה מהנקודה הלבנה. בסיומן, חזרו בדיוק אותן תמונות של ארבע השנים האחרונות בכדורגל העולמי- נבחרת ספרד חוגגת. ה'לה רוחה' ניצחה 2:4 בפנדלים ועלתה לגמר היורו, שם היא תנסה ביום ראשון להגן על התואר היבשתי בו היא מחזיקה. היריבה תקבע מחר והיא תהיה איטליה או גרמניה.

מי שכבש את הפנדל המכריע הוא ססק פברגאס, שנכנס כמחליף וזכה להיות זה ששולח את ספרד לגמר, הנבחרת הראשונה מאז מערב גרמניה (יורו 1972, מונדיאל 1974, יורו 1976), שמעפילה לשלושה גמרים רצופים. הספרדים ינסו להיות הראשונים שמשלימים 'תריפיט' היסטורי. הם במרחק ניצחון אחד בלבד מהמטרה.

בספרד נזכרו בדו קרב הפנדלים מול איטליה, ברבע גמר יורו 2008, אותו ניצחו האדומים. גם בדו קרב ההוא, שאולי הפך את ה'לה רוחה' מלוזרית נצחית לווינרית הגדולה בעולם, איקר קסיאס סיפק הצלה ופברגאס היה חתום על הפנדל המכריע.

שחקן נבחרת ספרד, ססק פברגאס. רויטרס
רגכע ענק עבורו. פברגאס חוגג את הפנדל המכריע/רויטרס

בסיום אמר פברגאס הנרגש: "היום בצהריים חשבתי על זה שאם יהיה פנדלים אני רוצה לבעוט רק את החמישי, הציעו לי את השני, אבל אמרתי שרק את החמישי. החיים נתנו לי הזדמנות כזו ואני מודה על זה. יש פה המון התרגשות ואני רוצה להודות להמון אנשים. להגיע לשלושה גמרים בארבע שנים זו היסטוריה. שיחקנו לא טוב, אבל עבדנו בלי הפסקה. אני חושב שדיברתי עם הכדור! רק אני יודע מה אמרתי לו. אנחנו הולכים ביחד, אל הגמר".

סרחיו ראמוס כבש את הפנדל הרביעי של ספרד, עם הקפצה נהדרת, בסגנון ה'פנאנקה' עליו דובר כה רבות מאז הפנדל של פירלו מול אנגליה. המגן אמר: "אחרי שהחמצתי בחצי גמר הצ'מפיונס מול באיירן, רציתי מאוד לכבוש פנדל. רציתי להוריד את הקוף הזה מהגב ולהשתיק את מי שאמר שאני לא מתמודד עם לחץ. היה לי המון ביטחון וחוץ מזה, היה מאחורי שוער ייחודי. העונה הזו הייתה ארוכה והעלייה הזו מגיעה לנו. מעל כל היחידים נמצאת הקבוצה כולה ואני גאה להיות ספרדי ולקחת את הספורט שלנו לגבהים כאלה. עכשיו נשאר לחלום, כי אף אחד לא זוכר את המקום השני".

סרחיו ראמוס שחקן נבחרת ספרד. רויטרס
קור רוח נהדר. ראמוס מקפיץ את הפנדל שלו/רויטרס

איקר קסיאס, ששבר שיא נוסף, כשלא ספג כבר 419 דקות רצופות ביורו הנוכחי ואף הציל את הפנדל הראשון של מוטיניו, ששמר את ספרד בתמונה אחרי ההחמצה של צ'אבי אלונסו, אמר: "אנחנו ממשיכים לייצר היסטוריה, עשינו את זה עוד לפני המשחק מול צרפת. מי היה מאמין לפני ארבע שנים? ניסיתי להראות רגוע בפנדלים, אבל העצבים השתוללו מבפנים. אני תמיד אומר שפנדלים זה כמו לוטו ויש לנו מומחים בזה, למרות שלא פתחנו היטב. היה לנו הרבה מזל, כי גם להם יש מומחים, כמו כריסטיאנו, שבועט נהדר". על המשחק עצמו הוסיף הקפטן, שחולם על הנפה נוספת אחרי גביע העולם: "באנו עייפים אחרי רבע הגמר, זה לא תירוץ, אבל זה השפיע. עכשיו יש לנו יום נוסף להתאושש מול היריבה בגמר וננסה לנצל זאת".

המאמן ויסנטה דל בוסקה, שינסה להוביל את ה'לה רוחה' לתואר שני תחת שרביטו, אמר: "השחקנים עשו מאמץ בלתי רגיל, היינו יותר טובים רוב המשחק, שלטנו במגרש והמשחק היה מעט חלש, אבל אנחנו מאושרים. רצינו שאת הפנדלים יבעטו השחקנים עם הביטחון. ססק ביקש לבעוט אחרון, אני אמרתי שהוא יבעט שני, אבל הוא התעקש. היינו פנטסטים בהגנה ועכשיו צריך לנוח ולהתכונן לגמר".

"היה לנו הרבה מזל בפנדלים", סיכם דל בוסקה, "אבל אני רוצה לברך את פורטוגל, שהיה להם טורניר נהדר, ולנו היה יותר מזל". דל בוסקה גם הסביר למה הוציא שני שחקנים בכירים כמו דויד סילבה וצ'אבי, והכניס במקומם את חזוס נבאס ופדרו: "כשהם נכנסו, התחלנו לייצר יותר מצבים, כך שזה היה משמעותי להכניס אותם. נראינו עייפים, והיינו צריכים לעלות דרגה בקצב, במיוחד בהארכה, כשפדרו נכנס. ההארכה הוכיחה שהשחקנים שלנו חזקים מנטלית וצוברים ניסיון, הם התמודדו היטב עם הלחץ". לגבי הגמר, אמר מאמן אלופת העולם: "תהיה מי שתהיה היריבה, יהיה משחק נהדר".

שוער נבחרת ספרד, איקר קסיאס. רויטרס
שוב הציל את הנבחרת. קסיאס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully