וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בראד גרינברג: "אני רוצה לבנות כאן משהו מיוחד"

27.6.2012 / 14:49

מאמן מכבי חיפה דיבר בשיחת ועידה מיוחדת לעיתונאים והבטיח: "נבנה קבוצה שתגרום לקהל הירוק להיות גאה"

מכבי חיפה קיימה היום (רביעי) שיחת ועידה מיוחדת לעיתונאים עם מאמנה החדש בראד גרינברג, שמתכונן בימים אלה עם נבחרת ונצואלה, בה הוא משמש כעוזר מאמן, לטורניר הקדם אולימפי שייפתח בשבוע הבא. גרינברג יגיע לישראל בחודש אוגוסט, וביחד עם עוזרי המאמן רמי הדר ועופר רחימי ינסה להרים את הקבוצה מתחתית הטבלה, שם שהו הירוקים בשנתיים האחרונות.

"אני לא מכיר את ישראל כמו שהייתי רוצה", סיפר גרינברג, "יש לי חברים ששיחקו שם - לו סילבר, האווי לאסוף וסטיב שלכטר, שסיפרו לי סיפורים על המדינה. בתי ביקרה בישראל במסגרת "תגלית", אחי סת' אימן במכביה, אבל לא הייתי בישראל מעולם, וזה חשוב לי להיות שם. זאת הזדמנות מיוחדת בשבילי. אני רוצה להיות חלק מהקהילה של חיפה".

גרינברג התייחס למינויו והודה לאנשי מכבי חיפה: "זאת הזדמנות של פעם בחיים. אני רוצה להודות לג'ף רוזן שמאמין בי לאמן את הקבוצה הזאת. אנחנו מנסים לבנות קבוצה חזקה שתהפוך את הקהל של מכבי חיפה לגאה. אני אוהב כדורסל ושמח שאני יכול להעביר את כל חיי הבוגרים בכדורסל. הניסיון שלי נותן לי את האמונה שאני מסוגל לאמן גם ברמה הזאת".

על העובדה שהגיע לישראל אחרי שכבר אימן בליגת המכללות והיה עוזר מאמן ב-NBA ועל המוטיבציה שלו הוסיף המאמן: "אני מופתע שאנשים שואלים אותי את זה. כל מי שעוקב אחרי הכדורסל הישראלי צריך להיות גאה בו. כל הקבוצות רוצות להיות תחרותיות מאוד, ואני רואה בזה הזדמנות גדולה. אימנתי בכל הרמות השונות, ותמיד אהבתי כדורסל בינלאומי. עזרתי להביא לפורטלנד את דראזן פטרוביץ', עקבתי אחרי סבוניס. תמיד אהבתי את השחקנים הבינלאומיים שהייתי ב-NBA, וכאמריקאי יהודי רציתי לאמן יום אחד בישראל. בשבילי זה תפקיד שהופך אותי לגאה. אני לא מבין למה אנשים חושבים שלא אהיה נרגש לאמן פה ומקווה שאנשים יאהבו את התשוקה שלי, ושלא יחשבו שזה צעד אחורה בשבילי".

מאמן הירוקים כבר ניסה ללמוד מהטעויות שעשו בחיפה בשנתיים האחרונות: "אני לא יודע בדיוק מה לא עבד, אתה צריך להיות שם כדי להבין. לקבוצה לא הייתה מוטיבציה בהגנה כמו שלקבוצה צריכה להיות, אתה צריך להיות עם מחויבות בהגנה, והיו משחקים שחיפה ספגה 100 נקודות ב-40 דקות. אי אפשר לקבל את זה. צריך להיות מחויבים לכדורסל הגנתי, ואם אין לך שחקנים שמבינים את זה, לא תהיה קבוצה מנצחת. הדבר השני הוא שצריך את השחקנים הנכונים, הן הזרים והן הישראלים. רק ככה מצליחים. הם צריכים להתאים גם למאמנים, ולכן אנחנו מנסים לחבר את הקבוצה ביחד. לא כל מי שקלע את הכי הרבה נקודות יגיע לפה, אלא מי שמתאים אחד לשני".

המאמן סרב לשתף בשמות של שחקנים ישראלים שעשויים להגיע למועדון, אך סיפר: "אנחנו בתהליך של ניסיון החתמת שחקנים ישראלים. אני מעדיף שלא להזכיר שחקנים שאנחנו במו"מ איתם, חשוב לנו להיות מקצוענים. אנחנו רוצים שחקנים ישראלים טובים וגם ישראלים צעירים עם עתיד מזהיר, שנוכל לממש איתם את הפוטנציאל של הקבוצה ושלהם. נבנה קבוצה טובה עם שחקנים זרים וישראלים. החתמנו את עידו קוז'יקרו, שהוא פתיחה חזקה, ונחתים עוד שחקנים טובים בהמשך".

על מטרות הקבוצה ועל העתיד שלו אמר גרינברג: "יש לי תמיד ציפיות גבוהות, וזה טוב. אין סיבה לבנות קבוצה או לאמן אותה אם אין לך ציפיות גבוהות. צריך להציב מטרות גדולות, וזה חלק מהאימון ומהניסיון. אנחנו לא נברח מהציפיות. אני מקווה שזה יהיה לזמן ארוך, אף אחד לא מחזיק כדור זכוכית שאומר לו את העתיד. אני רוצה לבנות קבוצת עילית בחיפה שתתחרה בכל עונה בצמרת של ישראל ושל אירופה. אני רוצה לבנות כאן משהו מיוחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully