וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עודד קטש: "אני מקווה שנדע לשחזר את הימים היפים"

הפועל אילת יצאה רשמית לדרך, המאמן הוצג והבהיר: "כל שחקן שיגיע לכאן יהיה סמל בגלל שהכל פה חדש. לא ננמיך ציפיות"

רן שאולי

צילום וידאו: רן שאולי, עריכת וידאו: יאיר דניאל

הפועל אילת יצאה היום (רביעי) רשמית לדרכה החדשה: אחרי שהבעלים דורון הרציקוביץ' חתם על החוזה שמעביר את זכויות הניהול ממ.כ. הבקעה לאילת, הקבוצה תחדש את פעילותה בליגה הראשונה לאחר 13 שנה, והיום היא קיימה את מסיבת העיתונאים הרשמית שבה הוצג עודד קטש, ששב לאמן אחרי הפרידה הצורמת מהפועל ירושלים בעונה החולפת.

בתקופה הקרובה יוחלט מה יהיה שם הקבוצה: הפועל אילת או מ.כ. אילת. כמו כן קיים ניסיון להקים קבוצת בת למועדון בליגה הארצית כאיחוד של הפועל אילת שמשחקת בליגה השלישית לבין הפועל חבל אילות. בימים האחרונים לא מעט שחקנים הוצעו למועדון ביניהם מאיר טפירו, גוני יזרעאלי, אבי בן שימול, משה מזרחי, יחזקאל סקוורר, ניר כהן ודיון דאוול.

עודד קטש מאמן הפועל אילת. רן שאולי, רן שאולי
חוזר לקדמת הבמה. עודד קטש/רן שאולי, רן שאולי

המאמן הטרי עודד קטש: "הכל קרה אצלי מהרגע הראשון, היה חיבור מידי. פגשתי אנשים מקסימום עם חזון נכון והתכווננות להרבה שנים. מסתכלים קדימה ולא רק להרגע. זה מרגש אותי להיות פה, ואפילו מזכיר את ההתחלה כשגליל חזרו לגלבוע. למקום הזה יש גם מסורת ואני בתור שחקן זוכר חוויות מדהימות. אני מקווה שנדע לשחזר ולעשות אפילו טוב יותר, שנחזיר בהמשך קבוצות כמו פנאתינייקוס לשחק פה".

"אני מודה שלא חשבתי על האפשרות הזו", חשף קטש. "אילת וליגת העל זה לא מסוג הדברים שאתה חושב, אבל פתאום כשזה קורה, אתה מוצא המון אוהדי אילת ברחוב ואתה מרגיש את התכונה. פתאום אתה חושב איך יכולנו בלי זה. ההתרגשות היא גדולה בקרב האנשים. קיבלתי הרבה טלפונים. אני לא מכיר הרבה קבוצות ופוטנציאל של קהל כזה. יש עיר שלמה שעומדת סביב דבר מרכזי אחד".

מוטי אמסלם, עודד קטש, מאיר יצחק הלוי, דורון הרציקוביץ'. רן שאולי, רן שאולי
"המטרה היא שהאולם יכיל כמה שיותר מקומות כי אנחנו לא רוצים שאנשים יישארו בחוץ"/רן שאולי, רן שאולי

על השאיפות שלו לגבי המקום, אמר: "השחקן הראשון שיהיה לנו זה העיר והקהל. היה חשוב לנו לערב אנשים מקומיים. אני מתחייב שכל השחקנים שיהיו בקבוצה יהיו שחקנים ברמה אנושית וחברתית גבוהה ויהוו מודל לחיקוי. כל מי שיגיע יהיה סמל בגלל שזה חדש. אנחנו לא ננמיך ציפיות, יש לנו פוטנציאל להיות טובים. אני אוהב את האווירה והאקלים פה, אני דואג להגיע לפה פעם או פעמיים בשנה במשך חיי. אנחנו רק צריכים למצוא את המקום הנכון. אריק שיבק אמר לי שהוא מקנא בי, וביקש שאני אגיד למוטי שייקח אותו אחריו, גם בחינם. כולם מפרגנים והתקשרו אליי כל המאמנים. המטרה היא שהאולם יכיל כמה שיותר מקומות כי אנחנו לא רוצים שאנשים יישארו בחוץ".

קטש גם אמר שהוא יעדיף שאילת תשחק על פי החוק הרוסי, והסביר: "מבחינת כדורסל, הרבה קבוצות שהצליחו היו רוב הזמן עם חוק רוסי. אני חושב שבין האופציות חוק רוסי הוא חזק יותר וזה מה שאני מעדיף, אבל בשבועיים או שלושה הקרובים אנחנו צריכים לעשות התאמות בשוק הישראלי". קטש התייחס גם לאפשרות שמאיר טפירו יצטרף, ואמר: "אני יודע שעוד לפני שהוחלט שאני מאמן דיברו עם מאיר, זו זכות גדולה מבחינתנו. ניפגש איתו מחר ונראה מה יקרה, נודיע על כך בהמשך".

דורון הרציקוביץ' הבעלים של הפועל אילת. רן שאולי
"אני משוכנע שנצליח מכיוון שאנחנו שקופים וכי יש לנו אינטרס משותף". דורון הרציקוביץ'/רן שאולי

"אילת בליגת העל זו אמירה משמעותית"

הבעלים דורון הרציקוביץ' אמר באירוע: "לא היה זמן להריון, הילד יצא ישר. אחרי שלוש שנים יפות בבקעה, רוב הקבוצות באו אליי. אמרתי לעצמי שנעשה משהו שונה, נחשוב מחוץ לקופסה. נצא למקום שאחרים לא יוצאים אליו, נעשה משהו ציוני וככה נחבר גם נשמה. אני משוכנע שנצליח מכיוון שאנחנו שקופים וכי יש לנו אינטרס משותף. כדורסל זה לא עסק, זה לא מקום שמרוויחים בו אלא מביאים כסף מהבית, אבל עושים אותו באהבה וברצון".

מוטי אמסלם, יו"ר הקבוצה, אמר: "נוצרה כימיה כבר בפגישה הראשונה עם אילת. דסקסנו על העניין עוד שבוע או שבועיים. בשבילי כאיש כדורסל במשך שנים רבות זה רגע מאוד מרגש. אני יכול לאחל לעצמי ולנו שרק נשחזר את הימים ההם. הרבה שנים רציתי שעודד יאמן בקבוצות שלי, אבל אף פעם לא הרשיתי לעצמי מבחינה כספית. זה הסתדר, וכל המשא ומתן הושלם תוך כמה דקות. אין שמח ממני שעודד יוביל את הפרויקט".

מאיר יצחק הלוי, ראש עיריית אילת: "כמות הטלפונים שאני מקבל בשבוע האחרון היא גדולה יותר מכמות הטלפונים שקיבלתי כשנבחרתי לראש העירייה. הקצב הוא מהיר וזה מלמד על איכות האנשים ואני מקווה שגם על איכות ההחלטה. אילת בליגת העל זו אמירה משמעותית, וזה אמור לעשות שדרוג משמעותי לכדורסל בעיר. הסכמנו שהרובד המקומי מקבל תשומת לב משמעותית".

הפועל אילת עלתה לליגת העל בעונת 1991/2 ושיחקה בה כאמור כמעט עד לסוף שנות ה-90. עונת השיא של הקבוצה הייתה 1997/8 אז ניצחה במסגרת היורוקאפ את פנאתנייקוס הגדולה ואף הגיעה לגמר הפלייאוף בו הפסידה 3:0 למכבי תל אביב. בין היתר אימנו בקבוצה אריק שיבק, משה ויינקרנץ ואפי בירנבוים וכיכבו בה ג'ו דאוסן, וילי סימס, אנדרו קנדי, ארי רוזנברג, מאיר טפירו ואמיר כץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully