וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריה בכלוב

הוא האיש המתאים ביותר להוביל את התקפת נבחרת ספרד, אך בינתיים מיובש על הספסל לאורך כל יורו 2012. האם גם הפעם, בדיוק כמו במונדיאל, פרננדו יורנטה יהפוך מקורבן לגיבור מול פורטוגל?

29 ביוני 2010. אחרי שהתנצח עם המבקרים והתעקש לנצח רק בסגנון שלו במונדיאל בדרום אפריקה, ויסנטה דל בוסקה השתחרר מהקיבעון שלו ושלף אחרי שעה של משחק בשמינית הגמר את פרננדו יורנטה מהספסל במקום פרננדו טורס האנמי. שלוש דקות על המגרש - הראשונות שלו בטורניר ולמעשה גם חצי השעה האחרונה שלו - הספיקו לבאסקי כדי להבהיל את ההגנה הפורטוגלית, לשנות לחלוטין את המשחק ולהיות מעורב במהלך שהוביל לשער הניצחון אותו כבש דויד וייה. ריקרדו קרבאליו כבר לא בסגל של השכנה מפורטוגל, אבל ברונו אלבש ופפה עדיין כאן לקראת חצי גמר יורו 2012. הם לא שכחו את האימה שהטיל עליהם יורנטה בקייפטאון.

ספרד נמצאת בסיטואציה דומה גם הפעם. יורנטה, שבעת פרסום הסגל של אלופת העולם עוד נחשב לחלוץ הבכיר בנמצא, נפגע מהצטרפותו המאוחרת בשל הופעותיו בגמר הליגה האירופית וגמר גביע המלך. הוא קיבל מנוחה במהלך משחקי ההכנה, וראה איך מאמנו מגדיל את התבססותו על שיטת החלוץ הנסוג ובמקביל גם טורס מתעורר ומשנה את ההיררכיה. כך מצא עצמו יורנטה חווה שוב התעלמות מוחלטת מצד דל בוסקה ומתייבש על הספסל. האם האריה סוף כל סוף ישוחרר מהכלוב? "הוא הקורבן של הטורניר", טוען העיתונאי הבאסקי סרג'י הרננדס, ומיד מוסיף בנימה של תקווה: "הוא נראה טוב באימונים האחרונים ובהחלט עשוי לקבל הזדמנות בחצי הגמר. אולי הוא שוב יהיה הנשק הסודי מול פורטוגל".

שחקני נבחרת ספרד, פרננדו טורס, פרננדו יורנטה. GettyImages
אולי הפעם? יורנטה לצד טורס/GettyImages

***

למרות שמונת השערים שכבשה בטורניר, ספרד, לטענת רבים וטובים מהפרשנים, לא נראית חדה כתמיד בחלק הקדמי. הוויכוח הנצחי לגבי השימוש בחלוצים נמשך לאורך כל השבועות האחרונים, כשגם דל בוסקה זגזג בין הבחירה בססק פברגאס או דויד סילבה בתור '9 נסוג' סטייל ליאונל מסי בברצלונה, לבין שימוש בטורס, גיבור הגמר ב-2008. חלוצה של צ'לסי אמנם גילה שיפור בחציה השני של העונה ואף כבש צמד נגד אירלנד, אך צריך לקחת את השערים הללו בעירבון מוגבל. ההגנה של פורטוגל שונה לחלוטין וטורס לא בדיוק מוצא את עצמו בין כל המהנדסים הקטנים בקישור. זה קורה כבר טורניר שני ברציפות.

פה בדיוק נכנס יורנטה למשוואה. "מלך האריות" מבילבאו הצטיין לאורך העונה במשחק המסירות שהנחיל מרסלו ביילסה באתלטיק, הדומה מאוד לסגנון המיושם בנבחרת ספרד. גם בנבחרת היו ליורנטה הופעות טובות לצד סילבה, אנדרס אינייסטה וצ'אבי, ולכן תמוהה מאוד ההתעלמות הבוטה ממנו. לפני הטורניר היה ברור כי מקומו של יורנטה מובטח, בעוד טורס, אלברו נגרדו, אדריאן ורוברטו סולדאדו נאבקו על שני הכרטיסים הנוספים לטיסה. השניים האחרונים נותרו לבסוף בבית, אך מצבו של יורנטה לא שונה בהרבה. אפילו נגרדו הועדף על פניו בדקות הסיום נגד קרואטיה. למרות זאת, סולדאדו אמר השבוע כי "היה לוקח בשתי ידיים" את המקום של חברו מבילבאו על קצה הספסל.

פרננדו טורס מול הוגו לוריס, נבחרת ספרד מול צרפת. ברני ארדוב
טורניר שני ברציפות שהוא לא מספק את הסחורה. טורס/ברני ארדוב

***

גם הציבור הספרדי מגביר את הלחץ לשיתוף יורנטה, ובסקר אחרון שנערך ב'פונטו פלנטה' 55 אחוזים מהנשאלים ביקשו לראות את הבאסקי פותח בהתקפה. פברגאס קיבל רק 22 אחוזים מהקולות וטורס הסתפק ב-15. "הוא יכול לפתור את הוויכוח באשר לעמדה הזו אחת ולתמיד", מציע לואיס רוחו, כתב 'מארקה'. "רבים חושבים שהוא הבחירה הנכונה, במיוחד למשחק מול יריבה כמו פורטוגל". דל בוסקה, לעומת זאת, שומר על דיפלומטיות והשיב לעיתונאים הבאסקים ששאלו לגבי חאבי מרטינס (25 דקות בלבד עד כה) ויורנטה: "אני סומך עליהם מאוד ומרוצה מתרומתם לנבחרת. הם בחורים טובים ומקצוענים אמיתיים. יורנטה הוא מומחה להתמצאות ברחבה, אבל עד עכשיו לא מצאנו את ההזדמנות לשתף אותו". במסיבת העיתונאים לקראת המשחק הוסיף: "הבעיה מבחינתו היא התחרות שיש בנבחרת. יש לנו הרבה שחקנים טובים".

הסיטואציה אליה נקלע יורנטה ביורו, לא תורמת לאי הבהירות סביב עתידו המקצועי. בסביבתו של השחקן האמינו כי הופעה טובה בטורניר תגרום להצעות נוספות שיאמירו את מחירו, ובכך יוכלו להגביר את הלחץ על בילבאו באשר לשדרוג החוזה. כרגע הפערים בין הצדדים עומדים על כמיליון יורו, ובמועדון לא ממהרים להגיש הצעה משופרת. במצב כזה, יורנטה שלא בדיוק שש להיפרד מהחממה הבאסקית ומסיים חוזה ביוני 2013, יוכל לנהל מגעים על העברה חופשית כבר בעוד כחצי שנה. "זה לבטח יושב לו בראש כרגע, למרות שהוא נתון כולו להצלחת הנבחרת", מציין הרננדס. כמו במקרה דל בוסקה, גם כאן העקשנות (משני עברי שולחן הדיונים) עלולה לפגוע בעיקר ביורנטה. והוא, מבחינתו, בסך הכל רוצה לשחק.

יורו 2012 בוואלה! ספורט

עדיין לא ברור האם יורנטה או טורס יפתחו מול פורטוגל

שחקן נבחרת ספרד פרננדו יורנטה לצד המאמן ויסנטה דל בוסקה. Darko Vojinovic, AP
החלטה שעשויה להכריע את גורל הטורניר. דל בוסקה לצד יורנטה/AP, Darko Vojinovic

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully