וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייג'ינג 2008

הסינים הוכיחו שהם מעצמת ספורט, פלפס שבר שיאים בבריכה, בולט חרך את המסלול והאמריקאים השיבו את הזהב בכדורסל

הסינים הצליחו להוכיח לעולם שהם גם הפכו למעצמת הספורט האולימפי מספר 1 בעולם, ובנוסף שהם יכולים להפיק את המשחקים האולימפיים הגנדיוזיים ביותר. זה בא לידי ביטוי כבר בטקס הפתיחה, עם השקעה מטורפת שכללה מופעי פירוטכניקה בשמי העיר והדלקת לפיד מקורית במיוחד של מתעמל העבר לי נינג.

במשחקים עצמם נראו הרמות הגבוהות ביותר עד אז בשני הענפים העיקריים, האתלטיקה קלה והשחיה. באתלטיקה מי שהיה אחראי לזה היה כמובן יוסאין בולט, עם שיאי עולם מדהימים בריצות הספרינט ל-100 ו-200 מטרים, וגם בריצת השליחים 100X4 מטר. בולט נהנה גם מתנאים מושלמים עבור תחרות אתלטיקה באצטדיון האולימפי "הקן לציפור" בבירה הסינית. בבריכה ננהו השחיינים מטכנולוגיות חדישות של חליפות, מה שהביא לשבירת שיאי עולם בקצב מרשים. אבל מי שהרשים יותר מכולם היה כמובן מייקל פלפס, שהשתתף בשמונה משחים וזכה בשמונה מדליות זהב כדי לשבור את שיאו של מארק ספיץ האגדי. מהמשחים הנדירים של פלפס זכורים במיוחד גמר ה-100 פרפר בו הוא ניצח את צ'אביץ' הסרבי בסוג של פוטו פיניש, וגם את משחה השליחים 100X4 מטר חופשי עם סיומת אדירה של הנבחרת האמריקאית.

יותר מ-11 אלף ספורטאים מ-204 מדינות השתתפו במשחקים, ולראשונה התחרו בענפי אופני ה-BMX והשחיה במים פתוחים במתכונת האולימפית. למרות שבעולם המערבי פחדו מהאבטחה בסין, מזיהום האוויר, ומתגובת הסינים למחאות של ספורטאים מערביים בגלל ענייני זכויות אדם, המשחקים האלה עברו בשלום ואפילו יותר מזה - הם היו פשוט מושלמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully