וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצל שלי ואני

קארים בנזמה מחפש את עצמו ביורו, ושוב נאלץ להתמודד עם תדמית העצלן שהודבקה לו בצרפת וגם על ידי מוריניו. שליחנו ליורו על האתגר הכביר שמצפה לחלוץ, דווקא מול החברים מריאל מדריד

22 באוגוסט 2010. ריאל מדריד הגבירה את קצב האימונים שלה לקראת פתיחת עונת הבכורה של ז'וזה מוריניו, אך רק קארים בנזמה נותר מאחור. למאמן המעוטר נמאס, והוא החליט להשפיל את החלוץ הצרפתי אל מול כל חבריו: "אם זה היית רק אתה, הייתי עושה אימון בצהריים. אתה מגיע ב-10 בבוקר חצי רדום וב-11 שוב הולך לישון". מוריניו לא הסתפק בזה והחליט לזעזע את בנזמה פומבית. "הוא חייב להבין שכישרון בלבד לא יספיק לו", אמר מיד לאחר מכן בראיון ל'מארקה'. "בנזמה שחקן חשוב ואני זקוק לו, אך הוא צריך לשנות את גישתו העצלה". המסר של מוריניו הופנם ובנזמה אכן השתנה מן הקצה אל הקצה בריאל מדריד. ביורו 2012, לצערם של הצרפתים, חזרו התסמינים המוכרים של עצלות ואדישות להופיע.

סטיגמת העצלן מלווה את בנזמה מאז תחילת הקריירה. באליפות אירופה עד גיל 17, אז היה חלק מהנבחרת שזכתה בתואר ההיסטורי יחד עם סמיר נאסרי, חאתם בן ארפה וז'רמי מנז, בנזמה יובש על הספסל בגמר מפני שלטענת המאמן פיליפ ברז'רו חשב בעיקר על עצמו ולא השקיע מספיק באימונים. תדמית זהה הודבקה לו גם בליון, ולכן היה האחרון לערוך את הבכורה בליגה הצרפתית מבין רביעיית כוכבי דור 87'. גם לורן בלאן דיבר לפני כשנתיים על הגישה הבעייתית של בנזמה, אך בכל זאת דבק בו והלך איתו לאורך כל הדרך כחלוץ המוביל. "יש לבלאן איזושהי חולשה לבנזמה", מסביר העיתונאי דמיאן פררו מרשת טה.אף.אה. "הוא הגיע ליורו בידיעה שיקום או ייפול איתו".

מאמן ריאל מדריד, ז'וזה מוריניו, עם שחקן הקבוצה, קארים בנזמה. GettyImages
"בנזמה שחקן חשוב ואני זקוק לו, אך הוא צריך לשנות את גישתו העצלה". מוריניו והצרפתי/GettyImages

אחרי עונה נפלאה מבחינה אישית וקבוצתית, בה הבקיע לא פחות מ-32 שערים בכל המסגרות וכמובן החזיר יחד עם חבריו בריאל את תואר האליפות למדריד, בנזמה התייצב ליורו 2012 ככוכב הגדול ביותר של צרפת. משמעותי אפילו יותר מפרנק ריברי. אלא שהמספרים (וגם ההופעות על כר הדשא) הוכיחו אחרת. בתשעת משחקיו האחרונים במדי הטריקולור, בנזמה הבקיע רק פעמיים - צמד במשחק ההכנה האחרון לקראת היורו מול אסטוניה. אין לו עדיין שער אחד לרפואה בטורניר גדול, וגם המגרשים באוקראינה טרם האירו לו פנים. התכול רק הולך ומתעצם.

במסיבת עיתונאים לקראת רבע הגמר המסקרן מול ספרד, תלה בלאן את האשמה באלילת המזל: "לבנזמה בעיקר לא היה מזל עד עכשיו. הוא מאוד רוצה לכבוש והגיע לכמה מצבים, אבל לא התמזל מזלו לעשות זאת". העיתונאי סולן שרייה מאמין שהמזל יחזור לעמוד לצידו של בנזמה, דווקא מול איקר קסיאס ויתר החברים מריאל. "יש לבנזמה הרבה מקום לשיפור, הוא מתוסכל מפני שעדיין לא כבש, אבל אני חושב שזה יקרה נגד ספרד", אומר שרייה. "זה חייב להיות המשחק שלו, גם כי הוא שחקן ריאל מדריד. ספרד תחזיק בכדור ותשלוט כמו ברצלונה, ואז צרפת תוכל לעקוץ עם התקפות מהירות, בדיוק כפי שריאל עשתה בקלאסיקו".

לורן בלאן מאמן נבחרת צרפת. ברני ארדוב
סומך על בנזמה בעיניים צומות, למרות שזה עדיין ממשיך בבצורת הכיבושים שלו בטורנירים גדולים. בלאן/ברני ארדוב

בנזמה, כאמור, ניצב בדונייצק בפני אתגר כביר. הוא לא רק ייאבק מול החברים מהקבוצה, אלא יידרש להילחם פעם נוספת כדי להתנער מתדמית העצלן חסר האכפתיות שהוצמדה לו בתחילת הקריירה ומפציעה מדי פעם ופעם. מבחינתו, ספרד זו יריבה בהזמנה. "זו נבחרת שמשחקת כדורגל ולכן יהיו יותר מרווחים כדי לתקוף", הסביר לאחר האימון. "הביטחון שלנו קיים, אבל נצטרך לחזור לעצמנו מהר. אני לא חושב שמישהו נותן לנו סיכוי מולם, אז נקווה שכמה שחקנים שלהם ייצאו לחופשה מוקדמת ולא יופיעו למשחק. זה יכול לעזור".

הספרדים, מצידם, נותנים לבנזמה את הכבוד הראוי. החברים קסיאס ואלברו ארבלואה החמיאו לו בראיונות בתקשורת הספרדית, וגם סרחיו ראמוס שיבח במסיבת העיתונאים. "אני שומר על קשר טלפוני עם בנזמה לאורך הטורניר. הוא אולי לא כבש עד כה, אבל הוא משפיע מאוד על צרפת וקשה מאוד לשחק נגדו", התריע ראמוס, שיחד עם ג'רארד פיקה ינסה לשלוח את החלוץ הצרפתי הביתה נטול כיבושים. "הוא מסוגל לכבוש בכל רגע ולכן מהווה סכנה גדולה מבחינתנו. עבור לואיס פרננדז, מאמן נבחרת ישראל לשעבר ופרשן רדיו מונטה קרלו, הפרגונים מספרד הם בדיוק אלה שיגרמו לסוויץ' אצל בנזמה. "הם נותנים לו הרבה כבוד והוא מכיר אותם מצוין. זו ההזדמנות שלו. שער אחד קטן מול ספרד ישכיח הכל ויעשה רעש גדול"

קרים בנזמה, נבחרת צרפת. רויטרס
חבריו לריאל מדריד רוכשים לו המון כבוד/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully