וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רק המתיחות בין בארסה לריאל תוכל לפרק את ספרד"

אלופת אירופה מקווה להימנע ממחנאות לפני הקרב מול הכבשה השחורה שלהם, צרפת. שליחנו מדווח מהמחנה הספרדי המודאג

"הנבחרת היחידה שיכולה להפיל את ספרד, זו ספרד עצמה", על המשפט הזה חוזרים מרבית שחקני הסגל של אלופת העולם ואלופת אירופה, והם יודעים בדיוק מדוע. גם ויסנטה דל בוסקה מודע לנושא, ולכן הוא יוצא מגדרו על מנת לדאוג לאחדות ובעיקר לשוויון בין ריאל מדריד לברצלונה. למסיבת העיתונאים יחד עם המאמן הוותיק - איש ריאל שמסתמך על הסגנון של בארסה - התייצב סרחיו בוסקטס כנציג ברצלונה, סרחיו ראמוס כנציג ריאל מדריד וחואן מאטה כנציג הליגיונרים וכל היתר. בדיוק כמו שההרכב שלו נגד אירלנד וקרואטיה כלל ארבעה שחקנים מברצלונה וארבעה מריאל. רק שאף אחד לא ירגיש מקופח.

כאשר נבחרות ספרד וצרפת תעלנה מחר על הדשא בדונבאס ארינה, נראה לחיצות ידיים וחיבוקים חמים בין חברים מריאל מדריד, ולנסיה, צ'לסי ומנצ'סטר סיטי. הם יילחמו במשך 90 דקות (או יותר) כיריבים, אך היריבות הזו היא כאין וכאפס לעומת המתיחות הגדולה הקיימת בחדר ההלבשה של הספרדים. מתיחות שהיא תולדה של התעצמות העימות הגלקטי בין האלופה הספרדית ליריבתה המושבעת. בוסקטס ניסה להסביר במסיבת העיתונאים ש"בכל משפחה טובה יש חילוקי דעות, וכך גם בחדר ההלבשה שלנו", אך העיתונאי סרג'י הרננדס משוכנע כי "המתיחות הזו, ולא אף נבחרת יריבה, היא הגורם היחיד שיכול להזיק למשפחה ולפרק את הבית".

ססק פברגאס שחקן נבחרת ספרד עם איקר קסיאס. רויטרס
"בכל משפחה טובה יש חילוקי דעות". פברגאס וקסיאס/רויטרס

ספרד לחוצה לא רק בגללה, אלא גם בגלל היריבה שלה. צרפת אולי לא תשחק בסגנון של קרואטיה כמו שאיים לורן בלאן במסיבת העיתונאים שלו, אך היא מחזיקה במאזן נהדר מול הספרדים בטורנירים גדולים ומציגה חלק התקפי וטכני שיכול להטריד את ההגנה של איקר קסיאס. בשנת 2000 היה סן איקר בסך הכל בן 19, וצפה מהספסל כשוער שלישי בנבחרתו מפסידה 2:1 לצרפת ברבע גמר היורו, 16 שנים אחרי ההפסד בגמר אליפות אירופה 2:0 למישל פלאטיני וחבריו. שש שנים לאחר מכן, במונדיאל 2006 בגרמניה, קסיאס כבר עמד בין הקורות כאשר הצרפתים הרשימו עם 1:3 בדרך לגמר. פרנק ריברי כבש אז את אחד השערים, ויוכל להיות הראשון אי פעם שמכניע את קסיאס בשני טורנירים שונים. המכנה המשותף בין שני המפגשים הקודמים לזה הנוכחי: השופט האיטלקי. פיירלואיג'י קולינה ב-2000, רוברטו רוזטי ב-2006 וניקולה ריצולי ב-2012. לא רק הצרפתים חשים כאן דז'ה וו.

"צרפת היא המפלצת שלנו בכל הקשור לטורנירים גדולים", טוען רפאל ורגאס מ'טלסינקו'. "אף פעם לא הצלחנו נגדם במשחקים החשובים באמת, רק במשחקי ידידות. הסגל הזה והדור הזה נותנים הזדמנות גדולה לתקן את העוול ההיסטורי. זה הזמן של כולם להתעלות ולהוכיח שהסגל מאוחד. זו הדאגה היחידה שלנו, למרות שאנדרס אינייסטה אמר שהכל עבר ובאימונים הכל באמת נראה רגוע. ברור שיש עדיין כעסים וזה אפילו טבעי, אבל לזכותו של דל בוסקה ייאמר שהוא עושה הכל על מנת לשמור על השקט וגם גורם להם לבלות זמן ביחד מחוץ למגרש. גם הם מספיק מנוסים כדי להבין את חשיבות האירוע".

סרחיו ראמוס, חאבי מרטינז וחסוס נבאס שחקני נבחרת ספרד נוסעים ברכב גולף. GettyImages
לא החביאו את המתחים בחדר ההלבשה. ראמוס/GettyImages

דל בוסקה היה האיש שלמעשה העלה המתיחות הקיימת בין חובבי הטוויטר סרחיו ראמוס וג'רארד פיקה על סדר היום, ונתן את האות לחרושת השמועות והדיווחים על הכעסים והמרמור בין שחקני ריאל לבארסה בחדר ההלבשה. אולם, ברגע שחשף את הצלקת באופן פומבי, גרם המאמן לשחקניו הממושמעים להיות אלה שמנסים בכל כוחם לכסותה.

הוא מצידו, הכריח את ראמוס ופיקה – שני צעירים דעתנים ודי דומים בסגנונם האישי - ללמוד לשתף פעולה במרכז ההגנה בהיעדרו של קרלס פויול הפצוע, במקום לחפש פתרון אלטרנטיבי שעלה לא פעם לפני הטורניר, דוגמת הצבתם של חאבי מרטינס או בוסקטס לצד פיקה כבלמים והשארתו של ראמוס בצד ימין. "בסופו של דבר, הכל עדיין תלוי בנו. אנחנו הקבוצה אליה כולם רוצים להגיע", אומר קרלוס ז'יל מהעיתון 'ספורט'. אם הצלחנו להתגבר על הבעיה הזו במונדיאל, אין סיבה שלא נעשה זאת גם הפעם. שחקני ריאל מדריד וברצלונה ימתינו עם היריבות שלהם עד לסופרקופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully