וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יואכים לב: "אני לא חושב שאנחנו הנבחרת הטובה בטורניר"

מאמן גרמניה הרגיע: "כל העולות ברמה דומה". אוזיל: "החברים עזרו לי להראות את הפוטנציאל". סנטוס: "הצגנו תשוקה ונחישות"

נבחרת גרמניה עלתה הערב (שישי) בסטייל לחצי גמר יורו 2012 עם 2:4 מוחץ על יוון, והמשיכה למצב את מעמדה כאחד משתי הפייבוריטיות הגדולות לזכייה בטורניר. הגרמנים לא התרגשו משער שוויון מפתיע של גאורגיוס סמאראס אחרי יתרון של פיליפ לאהם, וחזרו לדרוס עם שערים נהדרים של סמי חדירה, מירוסלב קלוזה ומרקו רויס, כשגם ההרכב המפתיע שהעלה יואכים לב עשה את העבודה מול הנבחרת האפורה של פרננדו סנטוס. וגרמניה דהרה לניצחון 15 ברציפות במשחקים רשמיים, ושברה בכך את השיא שהוחזק על ידי ספרד, צרפת והולנד במשותף.

פיליפ לאהם חוגג את שער היתרון של נבחרת גרמניה מול יוון. רויטרס
שיא עולמי של ניצחונות רצופים. לאהם/רויטרס

יואכים לב המאושר אמר בסיום: "זו הייתה הופעה פנטסטית של הנבחרת, אנחנו בחצי גמר של טורניר גדול בפעם הרביעית ברציפות, ואף אחד לא חשב שזה הישג אפשרי אחרי יורו 2004, וניצחנו בפעם ה-15 ברציפות עם הנבחרת הצעירה ביותר בטורניר, אז מגיעות לשחקנים שלנו כל המחמאות.

"אני לא חושב שהיה ספק שהגיע לנו לנצח במשחק הזה, יוון הבקיעה שני שערים ממצב אחד בלבד, והדבר היחיד שאני יכול להגיד לשלילה הוא שלא ניצלנו מספיק הזדמנויות בפתיחת המשחק. לא נבהלנו מהשער שספגנו בפתיחת המחצית השנייה, אולי איבדנו כמה כדורים, אבל בסופו של דבר היינו הרבה יותר טובים מהם".

על המהפך שביצע בהרכב אמר לב: "חשבתי על המערך הזה די מזמן, לא הייתי מרוצה מהמשחקים הקודמים שלנו למרות שניצחנו, חשבתי שאנחנו צריכים להיות לא צפויים מול יוון שהתכוננה אלינו היטב, והייתי צריך להציב פרצופים חדשים וסוגים שונים של שחקנים שיוכלו לנצל את המרווחים באופן מקסימלי, והם עשו את זה נהדר".

לקראת השלב הבא אמר לב: "עכשיו נחכה ונראה מי תהיה היריבה הבאה שלנו, אנגליה הרבה יותר טובה מב-2010, היא יותר מאורגנת, עם יכולת טובה במתפרצות. איטליה טובה בהגנה והיא מאוד מסודרת עם שחקנים מהירים ומסוכנים מקדימה, אז שתיהן יהיו יריבות קשות מאוד". כשנשאל האם גרמניה היא הנבחרת הטובה בטורניר אמר לב: "ארבע הנבחרות שיהיו בחצי הגמר יהיו פחות או יותר באותה רמה, ובמשחקים כאלה דברים קטנים יכולים להכריע משחקים, אז אתה לא יכול להרשות לעצמך לבצע טעויות".

יואכים לב מאמן נבחרת גרמניה. רויטרס
הרגיש צורך להפתיע. לב/רויטרס

מסוט אוזיל, שנבחר בפעם השנייה ביורו לאיש המשחק, אמר במסיבת העיתונאים בסיום: "בניגוד לפעם הקודמת, היום שיחקתי ממש טוב, והנבחרת עזרה לי אז יכולתי להראות את הפוטנציאל שלי, וכולנו שיחקנו היטב. אנחנו מאוד מאושרים שעלינו עוד שלב, ידענו שיהיה קשה מאוד היום אבל עשינו את מה שהיינו צריכים. הגיע לנו לנצח ולהיות בחצי הגמר. לא משנה לנו אם נפגוש את אנגליה או איטליה כי כל מה שאנחנו רוצים הוא לעלות לגמר".

לגבי הצבתו של מירוסלב קלוזה במקומו של מריו גומז בחוד אמר קשר ריאל מדריד: "יש לנו שני חלוצים ברמה עולמית, והמאמן מחליט מי מהם משחק. כבר הראתי שאני יכול לשתף פעולה בהצלחה עם שניהם, ואני גאה בכך ששניהם מצליחים בטורניר הזה".

הקפטן פיליפ לאהם אמר: "התקשנו, ולא היינו צריכים להתקשות. שיחקנו בלי מספיק אחריות, ולפעמים לאט מדי. ביצענו כמה טעויות שאסור לנו לחזור עליהן בחצי הגמר, אבל אנחנו יכולים להיות גאים בעובדה שעלינו לשלב הבא".

החלוץ מריו גומז שסופסל במשחק אמר: "אני סקרן לראות מה יקרה במשחק הבא". לגבי המשחק עצמו, הוסיף: "ידענו שהם אלופים בהישרדות והם הראו את זה כשהם הבקיעו שני שערים, אבל אני חושב שהגיע לנו לנצח".

מירוסלב קלוזה הוסיף: "שמחתי מאוד לשחק שוב והשתחררתי מאוד כשהבקעתי. התחברנו בצורה נהדרת במהלך המחצית הראשונה, אבל הייתה לנו בעיה להבקיע. הספסל שלנו חזק מאוד, רק מלהסתכל על השחקנים שנכנסו. ידענו שאם נשחק את המשחק שלנו יחד, נגרום ליוון לקשיים וזה הכיוון שהמשחק הלך אליו. עכשיו נצפה במשחק בין איטליה לאנגליה ונראה את מי נפגוש".

מרקו רויס שחקן נבחרת גרמניה עם מסוט אוזיל. רויטרס
נהנה מהעזרה החדשה. אוזיל עם רויס/רויטרס

ג'רום בואטנג נשמע מרוצה גם הוא: "זה היה משחק מרגש מאוד. במחצית הראשונה החטאנו הרבה מאוד הזדמנויות, אבל אז הבקענו את השער הראשון שהגיע לנו. אחרי ההפסקה, ספגנו שער שטותי, אבל העלנו את הקצב והגיע לנו לנצח. משחק חצי הגמר יהיה מעניין. שתי הנבחרות, איטליה ואנגליה, הן איכותיות מאוד ואני חושב ששתיהן יפחדו מהטעות הראשונה. זה יהיה משחק מרגש".

סמי חדירה: "אנחנו שמחים מאוד מהניצחון שלנו, אבל אחרי ההפסקה עשינו לעצמנו חיים קשים. אחרי שער השוויון, שמרנו על קצב גבוה והגיע לנו לנצח, אפילו אם זה היה צריך להיות קל יותר. הייתה הרבה תנועה, הגענו להרבה מצבים ושיחקנו טוב מאוד. המשחק הבא, בין אם זה יהיה נגד איטליה או אנגליה, לא יהיה פשוט, אבל אם נממש את הפוטנציאל שלנו, יהיה קשה לנצח אותנו".

מרקו רויס: "אני שמח שניצחנו את המשחק ואני גם שמח שהבקעתי. אני חושב ששלטנו במשחק במשך 90 דקות, למרות שספגנו שער מיותר. המשכנו ללכת קדימה ויצרנו מצבים. היינו הנבחרת הטובה יותר וסמי חדירה בעט כדור מהאוויר כדי להעלות ל-1:2. אחרי זה ב-1:3 זה היה גמור. אני לא רוצה לדבר על היריבה שנפגוש, אני פשוט שמח שניצחנו, ואנחנו צריכים להתאושש לפני חצי הגמר".

מירוסלב קלוזה שחקן נבחרת גרמניה. רויטרס
"הספסל שלנו חזק מאוד, רק מלהסתכל על השחקנים שנכנסו". מירוסלב קלוזה/רויטרס

בצד המפסיד היה פרננדו סנטוס שאמר: "במחצית אמרנו לשחקנים לתקן כמה טעויות בהגנה ולנסות ליזום יותר בהתקפה בלי לאבד את הריכוז בהגנה. אמרתי להם שאם נבקיע נחזור למשחק ובאמת נוכל להשיג משהו. למרות הנחישות שלנו בעלייה למחצית השנייה, ספגנו את השער השני במהירות וזה קיצץ לנו את הכנפיים. רצינו לשחק יותר התקפי, לכן ניניס היה בהרכב, אבל לא מצאנו דרך לתת לשחקנים שלנו לנשום מול הנעת הכדור של הגרמנים".

לסיכום ההופעה של היוונים ביורו הנוכחי אמר סנטוס: "אף אחד למשל לא היה מאמין לי שנבקיע שני שערים נגד גרמניה בשלב כזה. אני לוקח מהטורניר הזה את התשוקה והנשמה שהצגנו בכל המשחקים, וכעת ננסה לתקן כמה דברים במשחק שלנו באימונים ובמשחקי ההכנה כדי להשתפר בתחילת מוקדמות המונדיאל".

גאורגיוס סמאראס הוסיף: "גרמניה היא נבחרת טובה מאוד, והצלחנו להתמודד איתה בזכות העובדה שנתנו יותר מ-100%. לכן אנחנו גאים לעזוב את הטורניר בידיעה שניסינו ככל יכולתנו. יש ביוון מספיק צעירים מוכשרים, כולל אותי שאני רק בן 27, ועדיין יש לנו עתיד ורוד לפנינו. אני בטוח שעוד צעירים יצטרפו לנבחרת, וקמפיין חדש לקראת המונדיאל מתחיל בספטמבר כשאנחנו מקווים להצליח גם בו".

פרננדו סנטוס מאמן נבחרת יוון. רויטרס
השער השני הוציא להם את האוויר. סנטוס/רויטרס

דימיטריס סלפינגידיס: "נלחמנו כמה שיכולנו. היינו יותר טובים במחצית השנייה, האמנו בעצמנו והגיע לנו שער השוויון. לצערי הרב דברים כאלה קורים בכדורגל. גרמניה כבשה את השער השני, ובאופן טבעי לחצנו כדי להבקיע את השני, ואז הם הבקיעו שוב. הנקודה היא שנאבקנו כמה שיכולנו ואנחנו מסיימים את הטורניר בראש מורם. היה נחמד מאוד בפולין, אנחנו מקווים שהאוהדים שלנו נהנו. המטרה הבאה היא להשיג את המקום במונדיאל בברזיל".

סוקרטיס פפאסטאטופולוס: "שיחקנו נגד נבחרת מצוינת היום. ידענו את זה מהרגע הראשון. היא אחת הנבחרות הטובות ביותר כיום ואחת הנבחרות הכי טובות בחמש השנים האחרונות. עשינו כמיטב יכולתנו והבקענו שני שערים. אולי היינו צריכים להיות זהירים יותר, אבל שיחקנו עם הנשמה, ועשינו את הכי טוב שאפשר עבור יוון והאנשים שלנו, ואנחנו מודים לקהל על התמיכה שלו בנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully