וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה האירופית בכדורעף: ישראל הפתיעה את ספרד

חניכיו של זהר בר נצר הדהימו בטורניר בסלובקיה עם ניצחון 2:3 על אלופת אירופה מלפני 5 שנים. "ניצחון ענק שיתן לנו בטחון"

נבחרת הגברים של ישראל בכדורעף הפתיעה הערב (שישי) כשגברה 2ף3 על ספרד החזקה במסגרת הליגה האירופית. לפני חמש שנים, ספרד הייתה אלופת אירופה וזכתה גם בליגה האירופית. המשחק נערך בקוסיצ'ה שבסלובקיה.

הנבחרת הספרדית, שנאבקת על מקומה בין ארבע הגדולות, התייצבה למשחק מהמקום הראשון בבית א' ומאזן נטול הפסדים. העובדה שחניכיו של פרננדו מוניוז עלו למשחק כפייבוריטים לא עשתה רושם על השחקנים של המאמן הלאומי זהר בר נצר. צריך לזכור, ספרד נאלצה להזיע מול הנבחרת בשבוע שעבר בדנמרק כשניצחה בארבע מערכות. כבר במערכה הראשונה, הספרדים חמקו משתי אפשרויות הכרעה לכחולים לבנים, בגלל טעויות מיותרות, בדרך ליתרון מערכה 24:26. החשש של בר נצר היה מנפילת מתח לאחר אובדן המערכה אך השחקנים עשו כמעט הכל נכון. לחץ בסרב, שיפור בהתקפה ובקבלה הובילו לניצחון 23:25 ושוויון 1:1 במערכות. יכולת התקפית נהדרת של ספרד בשלישית הבטיחה ניצחון 20:25 ושוב, אלכס שפרנוביץ', שון פייגה וחבריהם הראו התקפה ברמה גבוהה (62%) וחגגו עם 19:25 בתום הרביעית בדרך לשובר שיוויון. עד כמה שזה ישמע מדהים, המערכה החמישית נערכה במעמד צד אחד כשהנבחרת מסיימת ביעלות נדירה (89%) וטורפת את המגרש בניצחון גדול 8:15 כשהלוח בקוסיצ'ה הראה את אחת התוצאות הגדולות בתולדות הכדורעף הישראלי: ניצחון 2:3 על ספרד.

"זה ניצחון ענק שייתן לנו הרבה בטחון להתמודד בהמשך הדרך עם נבחרות אירופאיות נוספות, גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך", אמר בתום המשחק לאתר איגוד הכדורעף זהר בר נצר שהוסיף: "החבר'ה נתנו משחק גדול למרות ההפסד המעצבן במערכה הראשונה, אבל עשינו טעויות והפסדנו אותה. הכי חשוב, הבחורים עלו למערכה השניה בראש מורם וניצחו אותה וזה נתן לנו ביטחון".

מי שחגגו לאחר הניצחון היו הסלובקים, שעדיין יכולים לסיים במקום הראשון בבית, בתנאי שינצחו את שלושת המשחקים הבאים בלא יותר מארבע מערכות, כולל את הספרדים. בנוסף, ספרד תהיה חייבת להפסיד מחר לדנמרק בתוצאה דומה. מחר, תפגוש הנבחרת את המארחת סלובקיה וביום ראשון תסיים את עונת הבכורה במפעל הנבחרות מול דנמרק, עם סיכויים לסיים במקום השלישי. "לא זכור לי שניצחנו את ספרד אי פעם עם הנבחרת הלאומית" אמר הערב לאתר האיגוד המנהל המקצועי יעקב הרשקו, "ההישג של הנבחרת הוא מדהים והוא יקדם אותנו בהמשך. רואים שנעשית בנבחרת עבודה וכי יש דרך. כל הכבוד לזוהר ולשחקנים".

כדורעף בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully