וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

של מי הדשא הכי ירוק

22.6.2012 / 16:30

דג'וקוביץ' נח בזמן, נדאל בכושר הטוב בקריירה, פדרר נהנה מחוסר ציפיות. המבחן של חמשת הטניסאים שאמורים לשלוט בווימבלדון

נובאק דג'וקוביץ'

אם מישהו עוד חשב על "ארבעת הגדולים", אז הגיע חצי הגמר ברולאן גארוס ומעט ניפץ את המושג הזה. נראה שכרגע בצמרת הגברים, יש רק שני גדולים. נובאק דג'וקוביץ' הראה שגם על משטח החימר הלא חביב עליו, הוא נמצא כרגע במצב בו קשה מאוד אפילו לרוג'ר פדרר להתמודד איתו.

עם כל החשיבות של ההפסד בגמר לרפאל נדאל, נובאק דג'וקוביץ' מגיע לווימבלדון כפייבוריט, כאלוף השנה שעברה וכמועמד מספר אחת לשחזור הזכייה. נולה, בניגוד לפדרר, אנדי מארי ונדאל, החליט לנסוע מפריס היישר לביתו במונטה קרלו ולנוח מבלי ליטול חלק באחד הטורנירים ואפשר לסמוך עליו שיגיע בשיא המוכנות ל"אול אינגלנד קלאב". על הדחה לפני חצי גמר או גמר אין כל כך מה לדבר אצלו וגם במפגש היחסית צפוי עם נדאל בגמר הוא יגיע עם יתרון המשטח המהיר לעומת האיטיות של החימר, שישחק לטובתו.

מפתח: ההגשות. בשיאו, דג'וקוביץ' חבט סרבים שהתבססו יותר על אחוזים ופחות על עוצמות. כדי לעבור משחקים קלים בדרך לגמר, הוא יהיה חייב להשיג כמה שיותר אייסים ונקודות זולות על ההגשות שלו. כמובן שגם מול נדאל זה עשוי להיות ההבדל בין ניצחון להפסד.

רפאל נדאל

אסור להתרגש יותר מדי מההפסד המוזר של השור ממאיורקה בהאלה לפיליפ קולשרייבר. בסך הכל מדובר בטורניר הכנה ובתחנה של רפאל נדאל בדרכו הביתה למנוחת פרה-ווימבלדון. כנראה שהשתתפות שלו בטורניר הדשא הגרמני נבעה יותר ממחויבויות כלכליות מאשר כל דבר אחר. אל תתנו להדחה המוקדמת הזו להטעות אתכם, נדאל נמצא בכושר פשוט מצוין ושיחק ברולאן גארוס את הטניס הטוב ביותר ששיחק בקריירה שלו.

יהיה מרתק לראות אילו התאמות יעשה הספרדי, שזכה בווימבלדון פעמיים בעבר, למשטח הדשא על מנת להקשות על יריביו בצמרת. סביר להניח שהוא ישחק עם הגשות שונות לחלוטין מאלו ששימשו אותו על החימר וינסה להכות עם פחות קיק ויותר פלאט ויילך כמעט בכל הגשה לצד היתרון מחוץ למגרש. בנוסף, אפשר להאמין שינסה להפוך את משחק הדשא למשחק חימר, עד כמה שזה אפשרי מבחינתו, כשיילך מעט אחורה ויחפש זוויות שונות כמו שרק הוא יודע למצוא. אין ספק שרפא צפוי ללכת עד הסוף גם השנה בווימבלדון ואולי אפילו לזכות בתואר, אך צריך לזכור שעל הדשא הוא מאוד לא אוהב לפגוש חבר'ה גדולים עם הגשות חזקות ומפגש עם ז'יל מולר, מילוש ראוניץ' או אפילו איבו קרלוביץ' עשויים למתוח אותו בשלבים המוקדמים יותר מאת שאר יריביו ולהפחית מעט מאפקט ההרתעה שלו. אפקט חשוב מאוד כשמדובר בנדאל.

מפתח: בקהנד. בגמר של השנה שעברה, נדאל לא הצליח לברוח מהבקהנד לפורהנד ושילם ביוקר על כך פעם אחר פעם מול הבקהנד המושלם של דג'וקוביץ' לאורך הקו. על הדשא, משימת הבריחה מהבקהנד לפורהנד תמיד הופכת קשה יותר בגלל המהירות של החבטות כמובן, ונדאל יהיה חייב למצוא פתרון לכך.

רוג'ר פדרר

המצב בו הפנומן השוויצרי מגיע לווימבלדון השנה מזכיר מעט את זה בו הגיע לרולאן גארוס בשנה שעברה. מעמדה בה אף אחד לא מצפה ממנו למה שציפו ממנו בעבר. בפריס בשנה שעברה זה אפילו שלח אותו למגרשים מעט פחות מרכזיים, דבר לו הוא לא מורגל, ובסופו של דבר נגמר בהופעות נהדרות ובהפסד רק בגמר לנדאל. מעניין יהיה לראות איך יגיב RF להלך הרוח סביבו בווימבלדון השנה, בטח כשבניגוד לרולאן גארוס, מדובר במקום בו זכה בעבר בשישה תארים והפך את האגדה סביבו להרבה יותר גדולה.

בסך הכל לפדרר יש כמובן הרבה מה למכור על הדשא בלונדון וקשה להאמין שמישהו יוכל לעצור אותו לפני חצי הגמר. בכל זאת, בווימבלדון כל היתרונות של השוויצרי באים לידי ביטוי: ההגשות, הגיוון והמהירות של החבטות. למרות זאת, עדיין קשה מאוד להאמין שהוא יוכל לנצח את נדאל או דג'וקוביץ' במשחק של הטוב מחמש מערכות, ואם להתייחס ליכולת שלו מהרולאן גארוס אז אפילו משחקים מול ג'ו ווילפריד צונגה או חואן מרטין דל פוטרו עלולים להפוך לקשים מאוד.

מפתח: הרבה פחות טעויות לא מחויבות. מה שגרם לפדרר להתקשות מאוד ברולאן גארוס היו הטעויות הלא מחויבות ובעיקר הלא אופייניות שלו. בווימבלדון, צריך לקוות ולצפות ממנו לפורהנד הרבה יותר יציב. כיוון שעם כל כך הרבה טעויות לא מחויבות הוא לא יוכל להתמודד עם המכונות דג'וקוביץ' ונדאל.

אנדי מארי

קצת קשה לדעת למה לצפות מהמחבט מספר אחת של בריטניה בווימבלדון השנה. למעשה, קשה מאוד לדעת מה לצפות ממנו תמיד. לאחרונה אנדי מארי ספג לא מעט ביקורת מעמיתים מהסבב, שאמרו שהוא מביים פציעות כדי לעצור מומנטום של יריבים ולפעמים באמת נראה שהוא קצת "דרמה קווין".

יחד עם זאת, אי אפשר באמת לדעת מה מצב הגב שלו ואיך הוא יתפקד במשחקים ארוכים. מארי הוא הטניסאי הכי פחות עקבי ויציב מבין ארבעת המדורגים ראשונים בעולם, כך שקצת קשה לדעת למה לצפות ממנו בווימבלדון ומול הקהל התומך שלו. סביר להניח שמארי שוב יציג לנו הרבה מדובשו, אך גם מעוקצו, כשלצד חבטות בקהנד מושלמות ודרופ שוטים גאוניים, נקבל גם פורהנד מהוסס ולא מעט עצבים. מה שבטוח - זה לא יהיה משעמם.

מפתח: מאז מינויו המסקרן של איבן לנדל למאמנו דובר הרבה על כך שהצ'כי קר הרוח יגרום למארי להרגיע קצת את הלחץ סביבו. בינתיים, זה לא כל כך קורה ומעניין יהיה לראות אם זה יבוא לידי ביטוי בווימבלדון, דווקא כשכל הלחץ עליו.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טומי האס

אחד הקאמבקים הכי מעניינים של השנה בטניס הגברים הוא הגרמני בן ה-34. טומי האס, שדורג בשיאו במקום השני בעולם והגיע לחצי גמר ווימבלדון בסך הכל לפני שלוש שנים אך בדרך עבר גם כמה פציעות קשות, חזר לפרוח לאחרונה והגיע אפילו לסיבוב השלישי ברולאן גארוס דרך המוקדמות. בנוסף, הוא נראה נהדר על משטח הדשא בהאלה והצליח להדהים אפילו את רוג'ר פדרר בגמר ואפילו עלה עד למקום ה-49 בעולם.

האס, שהגיע מהמבורג לאקדמיה של ניק בוליטרי בפלורידה בגיל 13 וכשהוא בקושי יודע אנגלית, תמיד נחשב לכישרון עצום ועדיין משחק את הטניס אולי הכי מסוגנן בסבב (אם מוציאים לרגע מהמשוואה את רוג'ר פדרר כמובן). יחד עם זאת וכמו שבוליטרי עצמו אמר עליו תמיד, האס התעניין בצעירותו הרבה יותר בבגדים, בנעליים שלו ובשיער מאשר בטניס ואולי בגלל זה הקריירה שלו קצת התפספסה ולא תסתיים כנראה עם זכייה בגרנד סלאם. אבל אם יש מישהו שיכול להגיע משום מקום לרבע הגמר או משהו דומה בטורניר, זה טומי האס.

מפתח: נראה שבגילו ומעמדו, המפתח היחיד של טומי האס הוא פשוט ליהנות.

טניס בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully