וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורסל: חמישה מילדי הפועל ת"א יגורשו לדרום סודאן

19.6.2012 / 13:18

במסגרת פעולות הממשלה יעזבו את ישראל כמה מילדי מחלקת הנוער של האדומים, שלומדים בבית הספר ביאליק-רוגוזין בעיר

החלטת ממשלת ישראל להעביר את תושבי דרום סודאן החיים בישראל ללא מעמד של פליט הגיעה גם לעולם הכדורסל הישראלי. חמישה מילדי בית ספר לכדורסל של הפועל תל אביב יעזבו את ישראל בתקופה הקרובה. בהודעה שהופצה בעמוד הפייסבוק של המועדון נכתב כי: "לצערנו הרב, בשבעות הקרובים נאלץ להפרד מחמישה ילדים חמודים ומוכשרים, חניכי מחלקת הנוער של הפועל תל אביב. ניוק, סנטו, דניאל, סמואל ואנטר".

עוד נכתב בהודעה כי הם קוראים לאוהדי הקבוצה לתרום מוצרים וכסף על מנת להקל את חזרת המשפחות לדרום סודאן וגינו בחריפות את תופעת הגירוש, שלטענתם תסכן את המגורשים, "בהרבה משחקים שלנו הכרוז הכריז שאנחנו נגד הגירוש ושכל ילד הוא ילד ושאסור לשכוח את זה", הסביר לוואלה! ספורט ליאור בן-שי, אחראי קשרי קהילה במועדון וחבר בפורום החברתי של הקבוצה.

בן-שי סיפר על הפעילות החברתית של המועדון ביחד עם הילדים הזרים: "מדובר על 3 קבוצות של ילדים בבית ספר יסודי ביאליק רוגוזין. השנה קיבלנו החלטה בקיץ בהתכנסות של חברי העמותה שלפחות אחוז אחד מהתקציב של הקבוצה עובר לפעילות חברתית כלשהי. עשינו לפני כמה שנים משהו יותר חובבני עם הבנות של רוגוזין, אבל הפעם רצינו לעשות קבוצת כדורסל כמו הקבוצות של הילדים במרכז תל אביב. אותו אימון בדיוק, ציוד וכדורים, בדיוק כמו הילדים במרכז. מהכסף הזה הקמנו את הקבוצות בביאליק רוגוזין ועוד שתי קבוצות בנות בבית ספר ביפו".

בשנה הבאה החליט המנהל החדש של מחלקת הנוער של הפועל תל אביב, יורם חרוש, יוקמו שתי קבוצות מילדי האיזור שיתחרו במסגרת הליגות השונות של איגוד הכדורסל, ובכך יצטרפו לבני יהודה שכבר הקימה קבוצות מילדים זרים, "הכוונה שהילדים האלה יהפכו לאזרחים יותר טובים. דרך הספורט אתה לומד לנצח, איך להתנהג כשאתה מפסיד. זה נותן לך כלים בחיים. לעבוד בעבודת צוות ולכבד את היריב. זה ערכים של כל מחלקת הנוער שלנו, לא רק שם", אומר בן-שי.

אגב, ילדי מחלקת הנוער היו לא פעם אורחים של הקבוצה במסגרת משחקי הליגה הלאומית, ואת ערב סיום של המחלקה בחרו במועדון לעשות דווקא בבית הספר בדרום העיר, "זאת הייתה החלטה ערכית. באו הורים מכל האיזורים לרוגוזין, זאת הייתה אמירה של המחלקה, "אנחנו פה"".

כדורסל ישראלי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully